Ladniejszy niz oryginal
@jonas fajnie opisane 🙂
@jonas "ryjek" (⌒ ͜ʖ⌒)
@VonTrupka A wystarczyło nie dziadować jak ostatnie pariasy i wziąć licencję na o wiele bardziej rozwojowego Fiata 127. No ale po fakcie łatwo się mądrzyć.
@jonas projektów w międzyczasie było kilka
dla mnie porażką polskiej motoryzacji jest to, że beskid nie wszedł do sprzedaży
projekt podjebało (czy tam wykupiło) renault a ichniejsze twingo okazało się hiciorem rynkowym
@VonTrupka Taki drobiazg - prototyp Twingo zwany Renault Vesta powstał przed Beskidem.
@jonas afair powstawały w tym samym czasie, niemniej na rynek twingo wyszło w latach 90.
historia dość zagmatwana i różne źródła to i różne opowieści
@VonTrupka Taki kształt karoserii był wynikiem poszukiwań możliwie opływowych i jednocześnie nowoczesnych linii tak, by uzyskać najniższy współczynnik Cx. A to z kolei wynikało z niedawnego kryzysu naftowego i wystrzelenia cen ropy w kosmos - niski Cx oznaczał niskie zużycie paliwa. Francuzi mieli pomysł, zaplecze, środki i możliwości, Polacy mieli tylko to pierwsze.
@VonTrupka nikt nic nie podrąbał, tak jak @jonas pisał - było wcześniej kilka parę różnych prototypów które powstały na przełomie lat 70. i 80. i to była typowa sylwetka - coś jak kanciasty liftback pięciodrzwiowy w którym wielu dostrzega Poloneza XD; pierwszy Beskid to 1983 rok, chociaż już w okolicach '81 zaczęto nad nim prace. Sam los Beskida przypieczętowało Cinquecento, na którego produkcję podpisano licencję pod koniec lat 80.
A że jest mit że Renault nam podprowadziło Beskida, co jest idiotyzmem? No cóż, swego czasu była podobna sprawa z Renault 16 i Syreną 110 - żeby było śmieszniej prace nad "16" trwały podczas rzeźbienia "110" XD
TRDL. Kolejny mit bezsensownie powielany w społeczeństwie
@razALgul wczesna wersja
@razALgul 126panda?
Jak byłem mniejszy, to marzyłem, że kiedyś naszego malucha będzie można przerobić na takiego z silnikiem z przodu. Bo już jako 7-latek czułem, że to bez sensu, no jak auto "rodzinne" bez bagażnika. A argument z 911 jakoś nie działał, bo to nie było rodzinne auto
Zaloguj się aby komentować