Pacjent to #volkswagen #lupo 1.4
Czujnik położenia wału po nagrzaniu się przestawał dawać sygnał przez co sterownik przełączał się w tryb awaryjny. Zapalała się kontrolka EPC i maksymalnie kręcił się do 3000obr/min. Kupiłem nowy lecz w zamienniku.
Wyjąć stary też nie było łatwo. Śrubka z łbem na torze T25 ale już ktoś grzebał bo była obmielona, uznałem że najłatwiej będzie przyspawać druga śrubę. Ale tam jest tak ciasno i głęboko że jedyną opcją to spawanie elektrodą.
Na szczęście się udało i pacjent żyje.
#konstruktorelektrykamator #spawanie #mechanikasamochodowa
myoniwy userbar
3f5eccde-21a8-4bca-882a-510402955939
ba141a35-24a2-444f-8f92-2b6fe6f8e448
Hejto_nie_dziala

@myoniwy 550 gram czynnika do klimy? Co tam są trzy strefy?

myoniwy

@Hejto_nie_dziala Nie, jedna. Przecież pół kilo to normalna wartość. Czasami się spotyka do 1kg, w większych samochodach.

potezny_papiesz

@myoniwy jak znalazłeś te usterkę opie?

Adwersarz

@Hejto_nie_dziala dużo fur 96-2010 przy jakich robiłem miały 700-1200g czynnika

riggen

@potezny_papiesz Podbijam, do wyłapywania takich rzeczy jest potrzebny oscyloskop, czy idzie wyłapać błędny pomiar diagnostyką jakąś, albo po prostu zczytałeś błąd czujnika z kompa? (Jestem laikiem, jeśli chodzi o diagnostykę, więc to tylko gdybanie)

myoniwy

@potezny_papiesz @riggen

Najpierw podpiąłem się kompem i tam był błąd o braku sygnału do zapłonu. Wpisałem ten błąd w googla i w kilku miejscach pisali o czujniku położenia wału. To podpiąłem oscyloskop i na zimnym dawał ładny prostokąt ale jak się rozgrzewał to zaczynał gubić impulsy aż do podania 5VDC. Bez oscyloskopu pewnie też dało by się to zrobić, np LED lub miernik z trueRMS.

Hejto_nie_dziala

@myoniwy @Adwersarz żarciki, ja teraz w pracy nabijam 14kg, 500g to bida

myoniwy

@Hejto_nie_dziala byłem przy napełnianiu instalacji chłodniczej do liofilizacji. Coś ok 2 ton amoniaku.

Niggauke

@myoniwy nie ma to jak porzadny vag xd

Odczuwam_Dysonans

@myoniwy @riggen zazwyczaj przy tego typu czujnikach wystarczy porównać oporność czujnika na zimno i na ciepło. Z reguły jest tak, że na zimno ma kilkaset omów, po czym po rozgrzaniu idzie w jakieś ciężkie kiloomy, albo wręcz do przerwy. Raczej nie powinien przekraczać 1kΩ.

Dodam też mój protip dla imbusów, szczególnie np. kiedy to mocowanie czujników od ABSu. Pryskam WDkiem, biorę torxa o parę rozmiarów mniejszego i szturcham jakby jutra miało nie być, na boki, po ściankach wewnątrz. Potem pryskam jeszcze raz i z reguły wypływa taki brązowy syf. Robię tak z każdym, może poza takimi ewidentnie wyeksponowanymi jak od pokrywy zaworów czy coś, gdzie widzę że są czyściutkie. Zbyt wiele razy zgubiło mnie "chyba siedzi" xD

Tak czy siak dobra robota!

Zaloguj się aby komentować