Ostatnio zacząłem na poważnie myśleć o kupnie nowego roweru. Dzięki @Soviel napaliłem się jeszcze bardziej! Moim największym problemem z wyborem to rozmiar. Chuop 2,0 m wzrostu here.
Aktualnie myślałem nad:
Rockriderem ST530 rama XL na kole 27,5"
Specialized Rockhopper Sport 29 rama XXL na kole 29"
Kross Hexagon 6.0 rama XL (23") na kole 29"
i teraz dzięki, Sovielowi właśnie, wleciał:
Lazaro Integral V3 2022 r rama 21" na kole 28"
Lazaro X-Force V4 2023 r rama 21" na kole 28"
Wstępnie zauważyłem, że Lazaro ma chyba najlepszy stosunek podzespołów do ceny ale brakuje w nich hamulców tarczowych. Czy te hamulce robią robotę i martwić się ich brakiem? Czy mamy na sali znawców, którzy potrafią ocenić najlepszą cenę do jakości?
Zakupy planuję na drugą połowę kwietnia. Budżet jeszcze nieznany ale chciałbym się zamknąć na pewno w 3,0k.
#rower #rowerowehejto #pytaniedoeksperta
Zielczan

@Fen moim zdaniem tarcze w tanich rowerach są do dupy. Mam Integrala V3, zresztą polecałem go OPowi, na V-brakach i szosę Triban RC120 na najtańszych tarczach i cross hamuje dużo lepiej. Rockridera sprawdziłem i to są hamulce mechaniczne, więc pewnie to samo, co w mojej szosie. W Krossie masz hydrauliki, więc pewnie będą lepsze.


Weź też pod uwagę, że Rockrider i Kross to MTB, a Lazaro to cross.

Fen

@Zielczan Czym się różni cross od MTB? Z tego co widzę geometria nie jest jakoś super "inna", a pozycja do jazdy podobna?

Raczej nie planowałem kupna roweru bez przymiarki ale Lazaro ma sklep 600 km ode mnie więc raczej słabo to widzę. Kupić i oddać? No niby jest to jakieś wyjście ale pozostają koszty za kuriera.


@wonsz @Zielczan jeżeli chodzi o hamulce to rozumiem, że V-break będą lepsze i skuteczniejsze niż tanie tarcze. Dzięki!

Zielczan

@Fen Nie no, geometrie się mocno różnią, inaczej się na nich siedzi. Crossy to są rowery na co dzień, Integralem regularnie pykałem 100km+, MTB bym nie dał rady, bo pozycja nie jest taka wygodna. Do tego w MTB masz szerokie opony, co wydatnie zwiększy opory toczenia, będziesz wolniej jechał i szybciej się męczył. Pytanie w jaki teren i jakiego przeznaczenia rower potrzebujesz.

Fen

@Zielczan szczerze powiedziawszy potrzebuję czegoś "rodzinnego". Załadować fotelik dla bobasa na ramę i polatać po miejskich drogach rowerowych, a czasami do lasu lub trasy między wioskami. Cross wydaje mi się bardziej rozsądny, co uważasz?

wonsz

@Fen odpowiem ci w kontekście 105kg wagi, co przy twoim wzroście może być odpowiednie - dla mnie najlepsza jest hydrauliczna tarcza, później v-brake i długo długo nic. Zaraz usłyszę że nie umiem wyregulować tarczy na lince - najwyraźniej nie wychodzi mi to od ponad 5 lat kombinowania w miejskim ulepie...no przy mojej wadze to jest spowalniacz a nie hamulec.

pwrtwr

Mam 203 cm wzrostu i jestem raczej słabo rozciągnięty. Jeździłem długo na rockhopperze XXL po płaskim i turystycznie i ta rama jest dla mnie za długa. Jestem na niej tak wyciągnięty, że to przestaje być wygodne. Nie mówię już o tym, że kierownice musiałem podnieść za pomocą przedłużki o dobrych kilka cm. To jest MTB a nie rower do jazdy. Jeśli potrzebujesz go do codziennej jazdy, a nie masz doświadczenia z taką geometrią to przemyśl to. Przesiadłem się na gravela który jest 7cm krótszy i jest w dechę. Widzę że rockhopper z tego roku jest nawet o 1cm dłuższy od mojego (2019).

alicja_po_zlej_stronie_lustra

@Fen Wzięłabym z kołami 29, a co do ramy, to trzeba dobrać. Najlepiej podjedź do sklepu co ma spory wybór i popróbuj jak Ci się jeździ na różnych rozmiarach.

Zaloguj się aby komentować