Okiem Logistyka o CPK i zbijaniu kapitału politycznego na akcji "Ratujmy CPK"
hejto.plJestem logistykiem 22 lata w branży przewozów Cargo każdym środkiem transportu i nic takiego jak zwrot z tej inwestycji nie nastąpi. Musielibyśmy przestać wozić koleją gdzie tona ładowna to przy 38 wagonach z kontenerami z Hamburga do Gliwic to 11,000 euro co daje 305e od kontenera i 12.2 euro od tony.
To samo ciężarówką 66e od tony.
To samo samolotem 2,2 euro ale od kilograma tj 2200 euro za tonę.
Dodaje to do ceny towaru 9,58 pln netto za każdy kilogram.
Zakładam że miały by latać rzeczy z USA/Chin/Japonii gdzie stawka frachtowa zaczyna się od 5-7e za kilogram.
Sprawiło by to że bardzo szybciutko nikt by tych towarów nie chciał kupować jeśli twój konkurent przewożąc go statkiem może zaoferować cenę o np. 6 tys euro niższą za każdą tonę towaru.
Mrzonki, cała inwestycja powstała tylko żeby miał kto grzać stołki. Tak samo jak Turów, Izera, Nowe Nabrzeże i wiele innych.
Ten projekt jest o kant dupy potłuc i nie ma racji bytu.
Nie będziemy HUBEM dla Europy Centralnej bo jesteśmy w niej obecnie SAMI
Rosjanie nie będą zamawiać z Chin do Polski bo żeby samolot leciał nad Moskwą do Polski, Ukraina tak samo. Te wszystkie mapki zapominają jaki mamy bilans wymiany handlowej. Niemcy też nie będą korzystać, ani Czesi, ani Słowacy.
Nikt ze Śląska, Pomorza, Opola nie będzie się tłukł też 300km żeby polecieć na Wakacje z CPK. A Grójec nie ma tylu mieszkańców chyba że będą latać rano i wieczorem rejsami krajowymi do Łodzi i Poznania wozić Jabłka.
Każdy szuka lotniska przy domu.
Podkarpacie lata z Jasionki i Balic. Śląsk lata z Balic, Pyrzowic. Wrocek od siebie i z Ławicy.
Nikt nie będzie w imię jakieś kurwa ceny 160zł mniej za całe wakacje dupał pół kraju żeby sobie polecieć z CPK.
Największy port Cargo w pobliżu PL to Frankfurt robią między 0.7 a 1mln ton rocznie. Zyskowność portu przy tym polega na obsłudze magazynów, samolotów i ich utrzymaniu. Zarobili na tym 62mln euro rocznie.
Zakładając że CPK zostanie 3 portem Cargo europy ( wg. bajek PIS) to obsłużymy około 0.3 mln ton zarabiając 20mln euro co da nam takiego samego kopa w skali kraju że każdy by się mógł złożyć po pinsiont groszy i by prawie wyszło na to samo.
Ma kosztować 15 miliardów euro.
Zwróci się w tym tempie 681 Latach zakładając że staniemy się 3 portem Europy i każdy Czech/ Słowak/Węgier będzie tylko marzył o przelocie nocnym Wizzarem do Polski żeby polecieć nim do Grecji albo Chicago.
Obsługujemy teraz krajowo 50mln pasażerów.
Jak powstanie CPK musimy obsłużyć 120 mln pasażerów żeby na każdym pasażerze zarobić 7,34 zł. Co pozwoli że CPK się zwróci w niecałe 70 lat.
Więc będzie Lotnicze Komando biegało po wioskach sprawdzając czy każdy Polak wyrobił już swój minimalny plan przelotów rocznie gdyż przy Populacji na poziomie 35 Mln łącznie musimy odwalić 170mln przelotów. W przeciwny razie będziemy musieli przymusowo być pakowani w samoloty żeby lecieć z CPK na inne lotnisko w UE gdzie będziemy oczekiwać aż samolot znów nas odstawi na CPK.
To wszystko były mrzonki.
A cała kampania "Ratujmy CPK" to tylko i wyłącznie zagrywka polityczna.
Dane nie są z dupy, są ogólne dostępne branżowe dla logistyki rynku lotniczego.
#wiadomoscipolska #polska #wiadomosciswiat #ciekawostki #cpk