#kolej #pociagi #cpk #takdlacpk
@Miedzyzdroje2005 a to nie jest mowa tylko o zmianie konceptu kolei? Przecież te szprychy wystające z CPK to najgorsze z możliwych rozwiązań.
@maximilianan a kto powiedział, że najgorsze?
@Miedzyzdroje2005 zamiast połączyć koleją cały kraj to łączy się kraj z jednym lotniskiem. To nie ma sensu.
@maximilianan a przy tym lotnisku można było by przesiąść się do pociągu w inne miejsce
@Miedzyzdroje2005 albo np mieć inne połączenie, które ma więcej sensu. Taka np. trasa Wrocław-Szczecin nie musi przekraczać okolic między Łodzią a Warszawą...
@maximilianan gdyby nawet je linie kolejowe, dużej prędkości łączyły by się w szczerym polu to i tak budowa ich byłaby lepsza od tego, co już jest. Przejedź się do Nakła nad Notecią z Warszawy i zobaczysz, że nie da się szybko dostać w dowolne miejsce kraju gdy opierasz się wyłącznie o istniejącą infrastrukturę. Do samego Kutna jedziesz przez Łowicz niedaleko Łodzi
@maximilianan jechałem kiedyś ze Szczecina do Wrocławia i nie przypominam sobie, żebym zajeżdżał pod samą Łódź
@Miedzyzdroje2005 brawo, zaczynasz rozumieć. Teraz wyobraź sobie, że można by tę linię przystosować do dużych prędkości.
@Miedzyzdroje2005 Dlaczego koncepcja węzła przesiadkowego kolei w Baranowie jest lepszym rozwiązaniem, niż dużo popularniejszy w europie model gdzie węzły przesiadkowe są w miastach?
@matips jeśli węzeł przesiadkowy ma prowadzić pod lotnisko to dlaczego lotniska są poza miastami?
@maximilianan też uważam, że powinno się połączyć cały kraj, ale, uwaga, stolicą kraju jest Warszawa, i szybkie ciapongi do niej tak czy siak by musiały być wybudowane. A gdyby zrobili szprychy to przynajmniej byłby początek i wystarczyłoby dodać brakujące połączenia.
A tak to znając PO i resztę tych pato neolibków będzie wielkie gówno, bo ni ma piniendzy, megalomania, nie stać nas. Chyba że na dziesiątki miliardów dla banków i deweloperów, albo ulg dla prywaciarzy. Na to zawsze się znajdzie.
Wkurwiłem się.
@maximilianan Przecież to się nie kłóci jedno z drugim. Oprócz "szprych" może i powinna być jeszcze "obręcz" łącząca duże aglomeracje ze sobą tam gdzie ma to uzasadnienie, bo między pobliskimi miastami bez sensu by było jeździć przez CPK.
Najlepiej w pierwszej kolejności Kraków - Katowice - Wrocław - Poznań - Szczecin - Trojmiasto. A kiedyś druga część Trójmiasto - Olsztyn - Białystok - Lublin - Rzeszów - Kraków i domknięcie "koła".
No ale teraz to chyba możemy liczyć tylko na szybką kolej Warszawa - Berlin bo przecież lotnisko dla nas jest już tam.
@maximilianan Wiesz o tym, że istniejących linii nie da się efektywnie dostosować do dużych prędkości, co dowiodła chociażby modernizacja linii Gdańsk-Warszawa, z linią Wrocław-Szczecin też nie jest lepiej? A budowa kolei dużych prędkości przy polskich możliwościach finansowych wymaga układu z, węzłem centralnym, bo na bezpośrednie połączenia nas po prostu nie stać? A to co teraz się odwala przy projektach kolejowych to po prostu granda?
@maximilianan Łączy się kraj z jednym lotniskiem bo projekt nazywa się centralny port komunikacyjny i wszystko co jest robione w ramach tego projektu jest dostosowane pod centralny port.
Tak na prawdę to nikt nie zabrania zmodernizowania istniejących połączeń pomiędzy dużymi miastami już nie w ramach cpk. A czy to wszystko ma sens? Tego nie wiem. W każdym bądź razie fajnie gdy się z czegoś rezygnuje dawać alternatywę i jakiś inny plan chociażby modernizację istniejących połączeń które się zlewają z cpk bo takich jest nie mało.
Niemcy za darmo hajsu nie dali https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/793511,niemcy-finansowali-kld-partie-donalda-tuska.html
@Miedzyzdroje2005 chciałem nawet coś napisać i podzielić się opinią, ale tu mnie straciłeś xD
@sireplama bo?
@Miedzyzdroje2005 Niemcy dopiero co propsowali CPK i mówili, że dla nich byłoby dobre xd
@Miedzyzdroje2005 bo stronię od teorii spiskowych i pierdololo o Niemcach czyhających na Polaków.
Zdrajcy i tyle.
@Miedzyzdroje2005 Znowu cały świat kontra Lasek likwidator?
Mam nadzieję że po wszystkim zabiora mu wszystko aby musiał żebrac na ulicy.
Zaloguj się aby komentować