Nie dość, że prawdopodobnie w 2025/2026 ma powrócić #honda Prelude (pic rel), to jeszcze przed chwilą wyczytałem, że #toyota PODOBNO ma przywrócić Celicę w przyszłym roku. Zdjęcia Toyoty nie wstawiam, bo nie wiem czy jest jakieś oficjalne, a na necie są różne wersje (może w ogóle to fake news?).
Prelude ma być podobno cenowo pomiędzy zwykłym Civic, a Civic Type R.
Ja się generalnie trochę jaram, jak finalnie wyjdzie spoko, będzie dostępna w EU (w tym w Polsce) i nie za drogo, to może bym się nawet skusił po jakiejś promocyjnej cenie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale kogo ja oszukuję, pewnie będzie jak zawsze ( ͠° ͟ʖ ͡°)

#samochody #motoryzacja
HmmJakiWybracNick userbar
6e9346c4-75f2-48ce-9527-e87b7a5ff180
Lubiepatrzec

Problem z takimi samochodami jest taki, że ludzie się tym troszkę jarają i mówią żeby może nawet i kupili a potem kupują suva bo to przecież praktyczne i wygodne i nie będę się wygłupiać. Koncerny muszą zarabiać i samochody, które nie przynoszą zysków, bo nikt ich nie kupuje mimo że wszyscy się jarają nie będą utrzymywane.

Celica i prelude powinny wjechać do salonów od razu jako samochody dwudziestoletnie to by sobie jakiś mlodziak kupił 😉

conradowl

@Lubiepatrzec tak jak piszesz. Większość się napali, a wybierze to co duże i modne. Jeszcze przy obecnych cenach i w tych czasach to nawet jako drugi samochód bierze się pod uwagę miejskie autko lub elektryka, a nie coupe.

Rmbajlo

@conradowl nie chce psuć retoryki o nieszczęsnych SUV ach,alw w Polsce z reguły są to crossovery a nie suvy tak jak większość woli je nazywać. Po drugie w suvach plusem jest to z zdecydowanie jest lepsza widoczność podczas jazdy. Po trzecie pozycja za kierownicą jest lepsza i po długiej jeździe kręgosłup jest w miarę cały. Oczywiście to nie reguła, ale w większości aut typu SUV tak jest.

conradowl

@Rmbajlo myślę, że reguła, iż coupe i cabrio, sedany i nawet kombie się nie sprzedają dotyczy rynku europejskiego i amerykańskiego, a nie tylko Polski w UK nawet Camry wycofano w 2019 bo nie szła, a to rynek większy niż Polska...

Jasne, crossovery, suvy - w każdym przypadku chodzi o wiadomy kształt nadwozia.

Niby siedzi się wygodniej, ale we flotach króluje Corolla, Yaris i Octavie, prawda? A to raczej auta flotowe jeżdżą długie dystanse regularnie, a nie klient prywatny. Przecież większość (przynajmniej na hejto) pracuje zdalnie

Taxi to też raczej Corolle i tego typu wózki.


Lepsza widoczność i więcej widać, zwłaszcza w nocy. To racja. Jednocześnie kierowca Mazdy MX5 jest oślepiany (większość nie przestawia świateł niżej, gdy jeżdżą sami, ja sam mam na 0 - a niby to powinno być ustawione na full załadunek... Automatyczne też działają różnie) i przy zmianie auta wybiera suva czy crossovera by też siedzieć wyżej - i tak to się napędza samoistnie...


Nissan ma Juke, Quashqai, XTrail, Pulsara, Micrę. Almera? Primera? Zdechły, sedana od Nissana nie ma. A spalanie Quashqai jest wyższe niż mojej Almery 2003, którą jeździłem w 2012 czyli po 12 latach pod względem spalania stoimy w miejscu bo fizyki nie pokonasz...


Ale Prelude ma trochę szans.

Sam może się zastanowię.

Bo Ford wycofal Fiesty z UK (o ile nie z Europy), Focusy zaraz wylecą, a Mondeo już nie ma.

Fiest w UK od zajebania było u młodych. Taka Prelude ma szanse zastąpić choć częściowo brak mniejszego, sportowo wyglądającego auta z tanim ubezpieczeniem. Wszystko zależy od ceny.

HmmJakiWybracNick

@conradowl Strzelam, że cenowo będzie podobnie jak Toyota gr86, czyli ~200k pln?. Bardzo fajnie, że Honda wprowadza nowy, mniejszy model, bo Civic z generacji na generację coraz większy się robi.

Dziwi mnie natomiast Toyota, bo mają przecież Suprę, GR86, Gr Corolle i teraz doszłaby jeszcze Celica.

conradowl

@HmmJakiWybracNick a nie mają Supry wycofać? Bo to w zasadzie BMW, a BMW idzie do piachu zdaje się, to i siostrzana Supra.

Inna sprawa, że Celica to raczej coś małego i może hybryda/elektryk. GR86 to silnik boxer. A Supra silnik BMW. Gr Corolla to hatchback, a nie coupe. Miejsce na małą produkcję jest.


Osobiście bardzo bym chciał powrotu do lat dziewięćdziesiątych i większego zróżnicowania modeli, ale to zależy od klientów. Toyota sobie radzi bo obecnie nie ma konkurencji, która inna marka oferuje odpowiednik GR86? Podobnie GR Corolla, i30N Hyundai chyba już jest niedostępne jak kojarzę...

HmmJakiWybracNick

@conradowl A no coś słyszałem, że supra ma być wycofana.

Jeśli chodzi o GR86, to oferuje ją też Subaru (brz)Jest też Nissan Z, który oczywiście nie jest dostępny w Polsce...

GR Corolli nie ma w Polsce :c alternatywą byłby chyba Civic Type R?

i30N jest wycofany, i20N również wycofany w tym roku, ale chyba można kupić ostatnie sztuki.


Zgadzam się im większy wybór, tym lepiej dla klienta A obecnie szeroki wybór jest tylko w suvopodonych samochodach ;c

conradowl

@HmmJakiWybracNick Subaru należy do Toyoty, Suzuki też, nie liczę tego jako konkurencji bo to jeden koncern. Tak jak VW, Skoda, Audi, Seat no właśnie Corolli GR też nie ma w UK, Yaris jest... Hyundai N już tylko w elektrycznych robi.

Ja i tak używane, ale skoro czegoś jest mało i tylko kilka lat było na rynku, to za jakiś czas będzie tego mało i albo drogie, albo tanie ale chujowe w naprawie. Niestety

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@HmmJakiWybracNick ale tył tej hondzie to jak Porsche. Nawet czcionka podobna. Tylko się tym ośmieszają

Mor

Nieważne jak beznadziejnie będzie zbudowany i co sobą będzie prezentować - ważne, że ma nazwę taką jak inny, stary samochód (i może nawet będzie trochę podobny) to się można podniecać i czekać...

argonauta

Przyjdzie nierządnica europejska i powie: "nie dla psa kiełbasa, dla Pana to"

GrindFaterAnona

@HmmJakiWybracNick mi sie bardzo nowy Prius podoba, taki futuystyczno sportowy. a poprzedni byl obrzydliwy. Dobry lift.

ebd432cf-8147-4e8e-a78c-0ce9aa84a760
conradowl

@GrindFaterAnona mnie też i to bardzo, tylko bagażnik jak w testach widziałem jest tragiczny.

W ogóle aktualna stylistyka Toyoty i ten Prius to czyste złoto. Będę mocno myślał za rok, na nowe mnie nie stać


A ta Prelude ma przednie lampy mocno toyotowe

Zaloguj się aby komentować