#barteknamorzu #marynarz #ciekawostki #statki #pracbaza
Kajś tam wloz gorolu?
A ja ze szczecina jestem 🤫
@bartek555 te rury to na platformę? Fajna robota, chyba.
To rury do transportu ropy, urobku, itp, tzw. riser. Dla nas ;)
Co to za wyspy?
To polwysep w meksyku
@bartek555 niemożliwe, nie ma żółtego filtra. Chyba że dopiero po wejściu na suchy meksykański ląd obraz się zmienia?
@bartek555 nie prawda! prawdziwy meksykański półwysep wygląda tak(° ͜ʖ °)
Z ciekawości, na jak długo wyplywasz, ile można zarobić ?
5/5 tygodni, srednio ponad 30k miesiecznie netto. Mozna wiecej, a mozna mniej ;) wszystko zalezy od stanowiska
@bartek555 Mam Kat A B C weźmiesz mnie na tego co kręci tym wielkim kółkiem na statku? dużo nie będę chciał.
Po pokładzie to ty chodzisz, czy jeździsz jakąś hulajnogą, przecież to kilometry z buta, a zapomnij jeszcze czegoś z kajuty, macie tam windę?
Nie mamy kola :( ale mamy wozki widlowe ;) chodze, ale w czasie projektu nie za wiele, musze byc 12h na mostku. Mamy 2 windy. Jedna w nadbudowce, a druga zeby wjechac tu skad zdjecie.
@bartek555 a macie lekarza na takim statku? a jak tak to wiesz może ile zarabiają? Wydaje mi się że każdy zawód na morzu zarabia dużo więcej niż na lądzie.
@Krajalnica w trakcie projektu ze wzgledu na duza odlegosc mielismy lekarza i pielegniarke (z kolumbii ;))
Medycy roznie zarabiaja, ale stawki raczej nie spadaja ponizej 150usd. Widzialem tez stawki po 400 i wiecej usd. Czesto ta funkcja jest laczona z HSE. Czyli cos typu safety officer.
Normalnie jest 1 medyk na tego typu statkach + mnostwo przeszkolonej zalogi.
@bartek555 150usd czyli 150$ dziennie? to szału nie robi.
Nie robi, ale mowie - to sa chyba najnizsze jakie widzialem, a najwiecej ok 600€.
@bartek555 widać zabory
@bartek555 Jak by ci się chciało, napisz kiedyś w wolnej chwili słowo o sztormach, jakie są wtedy przygody, do kiedy można pracować/wydobywać, jak z utrzymaniem stabilności itd., sam jestem ciekaw i pewnie inni też.
Zwłaszcza te platformy-fabryki które niedawno ktoś wrzucał, ciekawe jak to się stabilizuje przy złym stanie morza.
@Opornik przeżyłem kiedyś 9 na jeziorze na mazurach. Polecam fanom sportów ekstremalnych
@Hejto_nie_dziala a dno było widać?
@starszy_mechanik tam raczej dna nigdzie nie widać oprócz brzegu. Nauczka na przyszłość że te mrugające radiolatarnie to mogą coś jednak oznaczać
@Opornik @bartek555 podbijam, byłoby to bardzo ciekawe!
@Opornik Jesli chodzio o sztormy to wymaksowalem skale, czyli 12 w skali beauforta, wiatr ponad 65 wezlow. I to na statku o dlugosci 50m, przy falach dochodzacych do 18m. Na morzu polnocnym nie jest to nic specjalnego. Pracowalem na bardzo podobnym statku jak tu - https://www.youtube.com/watch?v=AvxFzD2rZv4 i wlasciwie obok tego goscia w pewnym momencie - na polnoc od szetlandow, gdzie wpierdol jest wybitny, bo sztormy przychodza z zachodu, a ty nie masz zadnej oslony. Byl to statek ratowniczy i one sie nie chowaja do portu, bo zla pogoda. Przejebane, nie polecam. Jak widac na filmiku tego typu pogoda jest tam rutyna i po prostu patrzysz na to, pijesz kawke i zastanawiasz sie jak sie zabunkrowac w koi zeby sie chociaz chwile przespac.
Jesli natomiast chodzi o semisuby (to nie sa fabryki, oni tylko wierca) to wyglada to tak: https://www.youtube.com/watch?v=D2dv57CpT-s
Przed takim na prawde mocnym sztormem trzeba zwinac sprzet, albo w najgorszym przypadku zrobic abandon, czyli go po prostu zrzucic na dno (w sensie riser, czyli te cala rure). Pogoda w rejonach pracy rigow jest bardzo mocno monitorowana i nie powinno sie zdarzyc, ze kogokolwiek zaskoczy. Zapas statecznosci takiego potworka jest duzy, wiec nic mu nie bedzie. Kotwiczenie jest policzone z duzym zapasem na pogode. Na filmiku tez widac, ze sa dosyc wysoko wybalastowani, a to dlatego, zeby im fale nie wchodzily na poklad i nie uszkodzily sprzetu. Do tego maja pedniki, ktorymi moga troche przeciwdzialac sile wiatru, aczkolwiek jest to mocno ograniczone dzialanie.
@bartek555 Wypas!
Nie oplaca sie, przyjedzie nowa :) wierto najdrozsze.
Ma ktoś tam rower i śmiga wokół pokładu?
@John_polack na takie dystanse to serio bym pomyślał o jakiejś hulajnodze elektrycznej... tylko co jak sie przez burtę spierdolisz
@Mario_Puzon segwaya, to on będzie dbał o równowagę
Za duzo przeszkod
O cię pieron
Nie ma statków pod banderą prawie europejskimi a jakimiś egzotycznymi aby omijać przepisy i wymagania do wielu czynności na takich statkach. Grupa facetów w długim rejsie mnie by to martwiło i bał bym się tego co mają górnicy czyli wackowania po twarzach nowych pracowników. Mówię o statkach egzo bandery i długie rejsy. Nigdy sie nie słyszało o tym ale dziwne aby nie było gdzieś w trasach licznych patologi ogółem. Nie znam nikogo na żywo co pływa w długie rejsy statkami technicznymi a nie rejsowymi to też nie wiem jak to jest.
@tom-hetman masz tu kilka ,,,,,,, bo tego się czytać nie da.
Nie wiesz jak jest, ale bałbyś się wackowania? xD rozumiem, że nigdy na żadnym kontrakcie nie pracowałeś?
@nutpr0 Dlatego się pytam jak jest, jak to wygląda. Bo ja mogę mieć tylko błędne przypuszczenia na bazie jakiś tekstów z intenretu. W kopalni też nie byłem tyle ile przeczytałem tylko. A czy to prawdy czy nie tego nie wiem. Dlatego pytam jak wyglądają takie rejsy. Czy bierze się kobiety na przykład własne lub coś takiego.
@tom-hetman ty naprawdę jestes uposledzony
@tom-hetman
"i bał bym się tego co mają górnicy czyli wackowania po twarzach nowych pracowników"
Nie ma to jak wpleść jakieś totalne durnoty i pisać jak o faktach objawionych.
Ja bym się obawiał tego co słyszałem o tym, co trzeba zrobić by mieć w nicku "tom". Mianowicie na specjalnej komisji trzeba powiedzieć "za nazwę Tom, oddam dupę tobie mą", a dalej to już wiadomo.
Co ty pierdolisz chlopie, ile ty masz lat? juz po pierwszym zdanie widac, ze nie za bardzo wiesz o czym mowisz, bo statkow z bandera europejska jest mnostwo. U nas bandera maltanska. Do reszty sie nie odniose,
bo szkoda slow.
Gdzie robicie remonty tego statku?
Na miejscu ;) niedlugo jedziemy na powazne przerobki do singapuru albo okolic. Wczesniej duze roboty w rotterdamie.
@bartek555 z czym związane są poważne remonty? Mówiąc wprost, wszystko co się dzieje z metalem pod wpływem wody morskiej i warunków panujących na morzach, czy jest coś jeszcze?
@Furto u nas to bylo przerobienie statku z drillshipa na deep sea mining. Zajrzyj w moje poprzednie posty to znajdziesz filmiki czym sie zajmujemy. Normanie remont 5 letni trwa ok 2 tygodni dla duzego statku. Glownie wymieniana jest powloka farby, szczegolnie ta ponizej linii wody tzw. Anti fouling i anody, ktore sa po to, zeby zjadalo jo, a nie kadlub. Do tego remonty silnika czy innych duzych elementow, ktorych sie nie da w czasie normalnej eksploatacji, typu szlifowanie sruby, wymiana uszczelnien walu napedowego, itp, itd. Nasza stocznia w azji bedzie trwala co najmniej pol roku, bo musimy przerobic kolejne zbiorniki, dolozyc systemy wyladowcze, zamontowac mnosto sprzetu na i pod pokladem, a wczesniej mnostwo rzeczy usunac.
@bartek555 Egipski, panie kapitanie, egipski! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
"ZIEMIA! ZIEMIA!"
@bartek555 Jak się woda w oceanach zacznie podnosić to masz jeszcze 110m zapasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja bym się zesrał ze strachu na takiej wysokości...
@bartek555 Z tymi 110m to sobie chyba jaja robisz...
@fotiks dlaczego?
Prosze :) 119.87 - prawie 10m zanurzenia = 110m i jeszcze odjac kilka metrow anteny
Zaloguj się aby komentować