Nie bylo dzisiaj weny, wiec lajtowe zdjecie z najwyzszego punktu statku, jakies 110m nad woda.
#barteknamorzu #marynarz #ciekawostki #statki #pracbaza
a3d93dfe-e173-4703-b7e5-e1e733223d11
myoniwy

Kajś tam wloz gorolu?

bartek555

A ja ze szczecina jestem 🤫

malkontent

@bartek555 te rury to na platformę? Fajna robota, chyba.

bartek555

To rury do transportu ropy, urobku, itp, tzw. riser. Dla nas ;)

bartek555

To polwysep w meksyku

Rafau

@bartek555 niemożliwe, nie ma żółtego filtra. Chyba że dopiero po wejściu na suchy meksykański ląd obraz się zmienia?

Mario_Puzon

@bartek555 nie prawda! prawdziwy meksykański półwysep wygląda tak(° ͜ʖ °)

1890a57c-b3d8-4d89-b17c-3155b3901b5e
Marciniacus

Z ciekawości, na jak długo wyplywasz, ile można zarobić ?

bartek555

5/5 tygodni, srednio ponad 30k miesiecznie netto. Mozna wiecej, a mozna mniej ;) wszystko zalezy od stanowiska

obiektywny2023

@bartek555 Mam Kat A B C weźmiesz mnie na tego co kręci tym wielkim kółkiem na statku? dużo nie będę chciał.

Po pokładzie to ty chodzisz, czy jeździsz jakąś hulajnogą, przecież to kilometry z buta, a zapomnij jeszcze czegoś z kajuty, macie tam windę?

bartek555

Nie mamy kola :( ale mamy wozki widlowe ;) chodze, ale w czasie projektu nie za wiele, musze byc 12h na mostku. Mamy 2 windy. Jedna w nadbudowce, a druga zeby wjechac tu skad zdjecie.

Krajalnica

@bartek555 a macie lekarza na takim statku? a jak tak to wiesz może ile zarabiają? Wydaje mi się że każdy zawód na morzu zarabia dużo więcej niż na lądzie.

bartek555

@Krajalnica w trakcie projektu ze wzgledu na duza odlegosc mielismy lekarza i pielegniarke (z kolumbii ;))


Medycy roznie zarabiaja, ale stawki raczej nie spadaja ponizej 150usd. Widzialem tez stawki po 400 i wiecej usd. Czesto ta funkcja jest laczona z HSE. Czyli cos typu safety officer.


Normalnie jest 1 medyk na tego typu statkach + mnostwo przeszkolonej zalogi.

Krajalnica

@bartek555 150usd czyli 150$ dziennie? to szału nie robi.

bartek555

Nie robi, ale mowie - to sa chyba najnizsze jakie widzialem, a najwiecej ok 600€.

Opornik

@bartek555 Jak by ci się chciało, napisz kiedyś w wolnej chwili słowo o sztormach, jakie są wtedy przygody, do kiedy można pracować/wydobywać, jak z utrzymaniem stabilności itd., sam jestem ciekaw i pewnie inni też.

Zwłaszcza te platformy-fabryki które niedawno ktoś wrzucał, ciekawe jak to się stabilizuje przy złym stanie morza.

Hejto_nie_dziala

@Opornik przeżyłem kiedyś 9 na jeziorze na mazurach. Polecam fanom sportów ekstremalnych

starszy_mechanik

@Hejto_nie_dziala a dno było widać?

Hejto_nie_dziala

@starszy_mechanik tam raczej dna nigdzie nie widać oprócz brzegu. Nauczka na przyszłość że te mrugające radiolatarnie to mogą coś jednak oznaczać

zoltyrogalzkremem

@Opornik @bartek555 podbijam, byłoby to bardzo ciekawe!

bartek555

@Opornik Jesli chodzio o sztormy to wymaksowalem skale, czyli 12 w skali beauforta, wiatr ponad 65 wezlow. I to na statku o dlugosci 50m, przy falach dochodzacych do 18m. Na morzu polnocnym nie jest to nic specjalnego. Pracowalem na bardzo podobnym statku jak tu - https://www.youtube.com/watch?v=AvxFzD2rZv4 i wlasciwie obok tego goscia w pewnym momencie - na polnoc od szetlandow, gdzie wpierdol jest wybitny, bo sztormy przychodza z zachodu, a ty nie masz zadnej oslony. Byl to statek ratowniczy i one sie nie chowaja do portu, bo zla pogoda. Przejebane, nie polecam. Jak widac na filmiku tego typu pogoda jest tam rutyna i po prostu patrzysz na to, pijesz kawke i zastanawiasz sie jak sie zabunkrowac w koi zeby sie chociaz chwile przespac.


Jesli natomiast chodzi o semisuby (to nie sa fabryki, oni tylko wierca) to wyglada to tak: https://www.youtube.com/watch?v=D2dv57CpT-s

Przed takim na prawde mocnym sztormem trzeba zwinac sprzet, albo w najgorszym przypadku zrobic abandon, czyli go po prostu zrzucic na dno (w sensie riser, czyli te cala rure). Pogoda w rejonach pracy rigow jest bardzo mocno monitorowana i nie powinno sie zdarzyc, ze kogokolwiek zaskoczy. Zapas statecznosci takiego potworka jest duzy, wiec nic mu nie bedzie. Kotwiczenie jest policzone z duzym zapasem na pogode. Na filmiku tez widac, ze sa dosyc wysoko wybalastowani, a to dlatego, zeby im fale nie wchodzily na poklad i nie uszkodzily sprzetu. Do tego maja pedniki, ktorymi moga troche przeciwdzialac sile wiatru, aczkolwiek jest to mocno ograniczone dzialanie.

Opornik

@bartek555 Wypas! Czy po zrzuceniu rury na dno potem się ją podnosi, robotami albo co?

bartek555

Nie oplaca sie, przyjedzie nowa :) wierto najdrozsze.

John_polack

Ma ktoś tam rower i śmiga wokół pokładu?

Mario_Puzon

@John_polack na takie dystanse to serio bym pomyślał o jakiejś hulajnodze elektrycznej... tylko co jak sie przez burtę spierdolisz

sebie_juki

@Mario_Puzon segwaya, to on będzie dbał o równowagę

tom-hetman

Nie ma statków pod banderą prawie europejskimi a jakimiś egzotycznymi aby omijać przepisy i wymagania do wielu czynności na takich statkach. Grupa facetów w długim rejsie mnie by to martwiło i bał bym się tego co mają górnicy czyli wackowania po twarzach nowych pracowników. Mówię o statkach egzo bandery i długie rejsy. Nigdy sie nie słyszało o tym ale dziwne aby nie było gdzieś w trasach licznych patologi ogółem. Nie znam nikogo na żywo co pływa w długie rejsy statkami technicznymi a nie rejsowymi to też nie wiem jak to jest.

nutpr0

@tom-hetman masz tu kilka ,,,,,,, bo tego się czytać nie da.

Nie wiesz jak jest, ale bałbyś się wackowania? xD rozumiem, że nigdy na żadnym kontrakcie nie pracowałeś?

tom-hetman

@nutpr0 Dlatego się pytam jak jest, jak to wygląda. Bo ja mogę mieć tylko błędne przypuszczenia na bazie jakiś tekstów z intenretu. W kopalni też nie byłem tyle ile przeczytałem tylko. A czy to prawdy czy nie tego nie wiem. Dlatego pytam jak wyglądają takie rejsy. Czy bierze się kobiety na przykład własne lub coś takiego.

Sweet_acc_pr0sa

@tom-hetman ty naprawdę jestes uposledzony

Furto

@tom-hetman

"i bał bym się tego co mają górnicy czyli wackowania po twarzach nowych pracowników"


Nie ma to jak wpleść jakieś totalne durnoty i pisać jak o faktach objawionych.


Ja bym się obawiał tego co słyszałem o tym, co trzeba zrobić by mieć w nicku "tom". Mianowicie na specjalnej komisji trzeba powiedzieć "za nazwę Tom, oddam dupę tobie mą", a dalej to już wiadomo.

bartek555

Co ty pierdolisz chlopie, ile ty masz lat? juz po pierwszym zdanie widac, ze nie za bardzo wiesz o czym mowisz, bo statkow z bandera europejska jest mnostwo. U nas bandera maltanska. Do reszty sie nie odniose,

bo szkoda slow.

urodzajnaziemia

Gdzie robicie remonty tego statku?

bartek555

Na miejscu ;) niedlugo jedziemy na powazne przerobki do singapuru albo okolic. Wczesniej duze roboty w rotterdamie.

Furto

@bartek555 z czym związane są poważne remonty? Mówiąc wprost, wszystko co się dzieje z metalem pod wpływem wody morskiej i warunków panujących na morzach, czy jest coś jeszcze?

bartek555

@Furto u nas to bylo przerobienie statku z drillshipa na deep sea mining. Zajrzyj w moje poprzednie posty to znajdziesz filmiki czym sie zajmujemy. Normanie remont 5 letni trwa ok 2 tygodni dla duzego statku. Glownie wymieniana jest powloka farby, szczegolnie ta ponizej linii wody tzw. Anti fouling i anody, ktore sa po to, zeby zjadalo jo, a nie kadlub. Do tego remonty silnika czy innych duzych elementow, ktorych sie nie da w czasie normalnej eksploatacji, typu szlifowanie sruby, wymiana uszczelnien walu napedowego, itp, itd. Nasza stocznia w azji bedzie trwala co najmniej pol roku, bo musimy przerobic kolejne zbiorniki, dolozyc systemy wyladowcze, zamontowac mnosto sprzetu na i pod pokladem, a wczesniej mnostwo rzeczy usunac.

Alky

@bartek555 Egipski, panie kapitanie, egipski! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

kobiaszu

@bartek555 Jak się woda w oceanach zacznie podnosić to masz jeszcze 110m zapasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

drajwur90

Ja bym się zesrał ze strachu na takiej wysokości...

fotiks

@bartek555 Z tymi 110m to sobie chyba jaja robisz...

bartek555

Prosze :) 119.87 - prawie 10m zanurzenia = 110m i jeszcze odjac kilka metrow anteny

393f5f13-3826-4c75-ae19-420cab7182cb

Zaloguj się aby komentować