@Jarasznikos
Oni zmienili pliki konfiguracyjne tak by wyłączyć opcję blokującą uruchamianie pociągów.
To też zla analogia.
Modyfikacja oprogramowania to można porównać do "wycięcia" calego kawałku kodu zajmującego się dpf. Konieczne, gdy auto nie miało wersji bez dpf.
Zmiana plików konfiguracji to jakby zmienić informacje o wyposażeniu. Wtedy oprogramowanie samo ominie sprawdzanje dpf. Możliwe, gdy to samo oprogramowanie siedzi w wersji z dpf i bez dpf.
A oni tylko wygasili flagę blokującą uruchomienie pociągu, czyli tak, jakby wykasowali interfejsem diagnostycznym błąd zapchanego dpf zmuszajacy do nieprzekraczania 1500 obrotów na minutę. Auto będzie się zachowywać normalnie do kolejnego wywołania funkcji sprawdzającej dpf, ona znowu ten błąd wrzuci bo nie zostało to w żaden sposób zablokowane.
Wykasowali flagę blokującą pociąg po dlugim postoju, ale jak znowu postawią na 30 dni w wyznaczonej strefie to znowu się zablokuje, bo ani tej funkcji nikt nie wyciął, ani nie dezakfywował.
Zwróć uwagę, że oni modyfikowali flagę nie we flash, nie w eeprom, a w nvram.
Niby nvram jest nieulotny, ale żadnej konfiguracji się w nim nie trzyma, bo jego nieulotność może się okazać podtrzymaniem bateryjnym. Nikt normalny nie trzyma waznych danych konfiguracyjnych w pamięci ram. Poza Nintendo, które trzyma savegame na kartridżu nesa w nvram zbudowanym ze zwykłego ramu i bateryjki ( ͡° ͜ʖ ͡°)