Na kolei cuda się zdarzają. Zepsuty Impuls ruszył 1 stycznia zgodnie z tym co przewidzieli specjaliści z Dragon Sector.

Na kolei cuda się zdarzają. Zepsuty Impuls ruszył 1 stycznia zgodnie z tym co przewidzieli specjaliści z Dragon Sector.

nextgazetapl
Unieruchomiony przez 1,5 tygodnia pociąg Impuls... sam się naprawił dokładnie w Nowy Rok.
Tak było zapisane w kodzie firmware'u, który ujawnili specjaliści z Dragon Sector, podczas wyszukiwania przyczyn awarii blokujących pociągi Impuls, serwisowane w innych zakładach niż Newagu.
Ci, którzy śledzą tę aferę dziesięciolecia, wykonaną przez firmę przez NEWAG, a ujawnioną przez Dragon Sector, będą zadowoleni.
#newag #drm #przekręty #it #programista15k

Komentarze (9)

ramen

Dla tych, którzy ostatni miesiąc spędzili w piwnicy, tutaj kilka poprzednich znalezisk z tego tematu:

Świetna konferencja ze szczegółami technicznymi (ang.)

https://www.hejto.pl/wpis/wystapienie-dragon-sector-na-temat-hackowania-pociagow-firmy-newag


Świetny półgodzinny film Mateusza Chroboka:

https://www.hejto.pl/wpis/zaplanowana-awaria-hakerzy-mowia-co-odkryli-w-pociagach-newagu


Morawiecki wiedział, ale nie powiedział:

https://www.hejto.pl/wpis/afera-newag-zatacza-kregi-morawiecki-i-abw-o-wszystkim-wiedzieli


Pierwsze wzmianki:

https://www.hejto.pl/wpis/zaplanowana-awaria-hakerzy-mowia-co-odkryli-w-pociagach-newagu


Oficjalne stanowisko Newagu

https://kolejowyportal.pl/newag-nasze-oprogramowanie-jest-czyste/

artur200222

@ramen wszyscy właściciele powinni wyliczyć straty wynikające z niekursowania wybranych składów newag, koszty serwisowania pozorowanych usterek i żądać odszkodowania z procentem. A sądy i ue powinni dodatkowo dopieprzyć srogą karę za manipulacje i wykorzystywanie pozycji rynkowej. Ten temat powinien być grzany wszędzie.

sebie_juki

@artur200222 dodałbym:

- zarzuty karne za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym + z art 269a KK (wprowadzanie oprogramowania zakłucającego pracę systemu teleinformatycznego)

- działania z zakresu nieuczciwej konkurencji

ramen

@sebie_juki Ale zauważ, że to właśnie Newag zarzuca ekipie Dragon Sector, ze wprowadzają "zagrożenie w ruchu lądowym" ze względu na wprowadzenie modyfikacji do firmware'u. Natomiast Dragon Sector odpiera to dość szczegółowo na tym filmie z konferencji, że ich działania jedynie zmieniają flagi/rejestry tej blokady lokalizacyjnej i sprężarkowej - które w niezablokowanych pociągach mają takie ustawienie. Ale tutaj trzeba będzie powołać biegłych.

Dalej uważam, że Newag powinien przyjąć na klatę, dali się złapać na instalacji DRMa, a teraz tylko przedłużają agonię i zyskują dodatkowy rozgłos (którego pewnie by nie chcieli).

sebie_juki

@ramen raczej nie będzie trudno udowodnić (apropos zagrożenia), że Dragon Sector przywrócił pociągi do ruchu, zaś Newag je programowo psuł. Zarzut zagrożenia będzie realny raczej w słuszną stronę.

pluszowy_zergling

@sebie_juki Po obejrzeniu prezentacji nie pozostaje nic tylko smutnąć nad januszerią tej polskie firmy. Ciekawe czy wgl jakiejś kary się doczekają za te numery ?

sebie_juki

@pluszowy_zergling na miejscu Kolei Dolnośląskich bym się procesował.

Zaloguj się aby komentować