Musiałem zapłacić za OLX przelewem na telefon. A żeby zrobić głupi przelew na głupi numer telefonu muszę mieć zainstalowaną aplikację. Dlaczego? Nie wiem, nie pytam, ale jakimś cudem bank wie na jaki numer przysyłać mi SMSy, ale nie wie z jakiego numeru robiłbym przelewy na gdybym korzystał z przeglądarki internetowej. (° ͜ʖ °)
A więc instaluję aplikację, paruję, robię przelew, odinstalowuję aplikację usuwam urządzenie w serwisie online i idę robić przelewy.. Okazuje się że nie mogę, ponieważ nie mam aktywnego urządzenia do "autoryzacji mobilnej". WTF? Przecież miałem SMSy.. no właśnie - miałem, bo system albo aplikacja mobilna przy aktywacji mi to zmieniła. Bez potwierdzenia tego innym sposobem autoryzacji. (▀̿Ĺ̯▀̿ ̿)
Miałem szczęście, że jeszcze byłem zalogowany to na #mlinia po powiedzieli, żeby dodać parę od nowa, zainstalować aplikację i przełączyć autoryzację na SMSy. No świetnie, tylko dlaczego w drugą stronę (sms > apka) nie wymagają tej samej procedury? Nie wnikam. Dzwonek do drzwi, kurier. Wracam do kompa, jestem wylogowany.
Drugi telefon tego dnia na #mlinia, tym razem miła Pani mówi, że pomoże sparować telefon. Uruchamia swój magiczny system, ale klops, proces parowania został rozpoczęty więc nie może mi pomóc, ponieważ musi minąć 15 minut od poprzedniej próby. ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Teraz sobie czekam na to, aż będę mógł zadzwonić na #mlinia trzeci raz. A wszystko przez jeden k*** przelew "na numer telefonu". Albo jestem dzbanem i kliknąłem coś nieopatrznie na ekranie swojego chińskiego kalkulatora, albo procedury w mbanku są z czapy. Oczywiście #zalesie.
@splatch czemu wy w ogole siedzicie w tym banku? XD to jest chyba najgorszy bank ze wszystkich. Zawsze jak czytam jakies posty narzekajace na banki to 90% tych postow dotyczy mbanku.
Mnie kilka razy wkurzyl moj stary bank i w koncu zmienilam, z obecnym jestem zadowolona, zero problemow (odpukac).
Przelew na telefon to jest przelew BLIK. Żeby móc zrobić przelew BLIK musisz mieć w danym banku skojarzony nr telefonu z BLIKiem. Tylko w jednym banku możesz mieć BLIK na dany numer. Dlaczego tylko w jednym - tego nie wiem, ale w tej sytuacji nie ma to znaczenia. Skojarzenie numeru z BLIK to kwestia systemu BLIK, a nie banku, więc to że znają Twój numer telefonu nie powoduje, że automatycznie ten numer jest skojarzony z BLIK w tym banku.
Nie miałeś wcześniej BLIKa?
Panie Prezesie, to Pan??
Nie miałeś wcześniej BLIKa?
Nie, nie miałem i nie chcę mieć. Płaciłem nim bodajże raz w 2016 roku i wtedy szło to chyba zrobić bez aplikacji. Nie pamiętam, bo było to szmat czasu temu.
@KLH2 Tak zupełnie serio to mnie nie obchodzi co obsługuje ten przelew. Jak robię przelew do banku spółdzielczego z Pierdziszewa Mniejszego, to mam w nosie system który im to obsługuje. Robię to "ze swojego banku" do innego. Bank ma to ogarnąć. Podobnie z blikiem - skoro da radę to wpiąć w aplikację, tak jak inne przelewy, to niech ogarnie to też w przeglądarce aby każdy kanał dostępu był równoważny. Blik mnie kompletnie nie interesuje to jest nic nieznaczący detal a numer odbiorcy jest dla mnie po prostu tym samym co numer rachunku.
@splatch
| Tak zupełnie serio to mnie nie obchodzi
Aha. To spoko. Bank i BLIK już to ogarniają, żebyś mógł robić przelewy jak chcesz
@KLH2 No tak nie do końca, skoro "przelew na telefon" wymaga zainstalowania aplikacji mobilnej banku.
Wchodzę na stronę blika i widzę nagłówek "Bez instalowania", a w drugim akapicie, że jednak z instalowaniem bo muszę mieć aplikację banku (z której nie korzystam).
Nic mi do blika, po prostu kolejna metoda płatności jakich wiele.
@splatch no nie zgodzę się z Tobą. Blik to narzędzie firmy trzeciej i bank musi dostosować swoje rozwiązania do ich wymagań, żeby móc z nich korzystać. Co innego gdyby blik należał do Twojego banku ale tak nie jest.
@mortt Rozumiem, że bank coś zgrywa do określonych przypadków, po to on w końcu jest.
W ten prosty sposób mogę zrobić przelew SWIFT, do którego muszę podać szereg danych, przez stronę. To samo z SEPA. Obydwa przypadki pójdą praktycznie na dowolne kwotę. A jak mi się spodoba to przez aplikację banku. Tymczasem drobny przelewy na numer telefonu muszę robić z aplikacji mobilnej.
Czy płatność blikiem wymaga dodatkowej autoryzacji ponad tę, którą oferuje mój bank? NIE. Czy wymaga innej autoryzacji ponad tę, którą jest dla innych przelewów? Również NIE. W imię czego zatem jest wymóg korzystania z aplikacji banku?
Przytoczę cytat z sieci - "Polski Standard Płatności to firma będąca operatorem systemu płatności mobilnych BLIK, który utworzyło w 2013 roku sześć największych polskich banków wykorzystując do tego system IKO PKO Banku Polskiego. Dołączyła do nich Krajowa Izba Rozliczeniowa, zapewniająca infrastrukturę dla tego systemu."
Czyli banki między sobą dogadały się na nowe API, na którego rozwój (zdaje się) wciąż mogą mieć wpływ.
@splatch mam konta w 3 bankach z blikiem. W żadnym z nich nie zrobisz przelewu blik bez zainstalowania aplikacji i sparowania jej z kontem. Serwis blik opiera się na generowaniu kodów. Co prawda do przelewu "na numer" nie generujesz tego kodu, ale operator Blik traktuje to jako usługę dodatkową do swojej głównej usługi (płatności za zakupy). A aby korzystać z tej głównej usługi aplikacja jest potrzebna. Stawiam 2 dolary przeciwko orzeszkom, że Blik będzie miał w dupie Twój specyficzny "przypadek użycia" i nie wywrócą uzgodnionego z bankami sposobu działania bramki płatności.
Walczysz o tytuł pieniacza miesiąca?
@splatch w razie wątpliwości, Blik się reklamuje jako system płatności MOBILNYCH.
https://blik.com/faq - pytanie "Kto może korzystać z BLIKA?"
"Z BLIKA mogą korzystać wszyscy, którzy mają aplikacją mobilną jednego z banków: Alior Banku, Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Noble Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Banku Pekao S.A., Spółdzielczej Grupy Bankowej, Banku BPS, Nest Banku, Banku Pocztowego, BS Brodnicy oraz Banku Ochrony Środowiska S.A. "
Serwis blik opiera się na generowaniu kodów.
Bo kody potrafią generować tylko telefony... Nie znam architektury blika od środka więc pewności 100% nie mam, z doświadczenia tylko powiem, że w większości przypadków QR jest prostym nośnikiem informacji.
Blik będzie miał w dupie Twój specyficzny "przypadek użycia" i nie wywrócą uzgodnionego z bankami sposobu działania bramki płatności.
Zapewne masz rację. A mój specyficzny przypadek - nawet nie oczekuję, że to będą się zmieniać. Nie korzystam, poza powyższym jednym wypadkiem (i to dosłownie), z tej usługi więc nie mam wobec niej żadnych oczekiwań.
@GtotheG przyzwyczajenie plus prosty fakt, że mam aktywne "produkty", których przeniesienie to więcej problemów niż otwarcie drugiego rachunku.
@splatch to jak Ci sie zdezuaktualizuja to przemysl sprawe
@splatch Jakie niby problemy? xD
Dlatego trzeba mieć porządek w papierach, ja jak widzę okazję i lepszą ofertę to konto przenosiłem co pół roku. Przy okazji się trochę wyrobiłem, trochę poczarowałem i mam znacznie lepsze warunki umowy niż normalnie, teraz rzeczywiście już siedzę na jednym koncie przez to, bo nie mogę narzekać. Ale jak mi konsultant zadzwonił z "nową, lepszą" ofertą to wziąłem imię i nazwisko i napisałem na niego skargę, że mnie chciał oszukać dzwoniąc z numeru z bazy banku. Raczej za to go nie zwolnili, bo wszyscy wiedzą o co chodzi ale mam święty spokój od tego czasu.
Jak jesteś już przyzwyczajony to nie narzekaj, tylko płacz w kącie żeby innych nie drażnić. Wiesz, że masz gówno konto i sam siebie oszukujesz. Jeżeli przeniesienie konta to za dużo zachodu to pisanie żali w internecie też powinno być dla ciebie za dużym kłopotem
( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Jak jesteś już przyzwyczajony to nie narzekaj, tylko płacz w kącie żeby innych nie drażnić. Wiesz, że masz gówno konto i sam siebie oszukujesz. Jeżeli przeniesienie konta to za dużo zachodu to pisanie żali w internecie też powinno być dla ciebie za dużym kłopotem
@DiscoKhan Wylewanie smutków w internecie jako metoda terapii - nie znasz tego?
Z drugiej strony mam święty spokój z telefonami, nie dzwoni do mnie nikt z banku (od telekoma też ;P) z jakimiś propozycjami z czapy bo mam powycofywane wszystkie zgody marketingowe.
@splatch ja tak drażnię tylko, sam nie zawsze taki mądry byłem i wiem, że żeby się ogarnąć to trzeba parę rzeczy poogarniać na spokojnie ale nie ma co tego przekładać.
Do mnie też już nikt nie dzwoni ale miałem mały burdelik w tych sprawach
Mojej epopei z odzyskaniem dostępu ciąg dalszy.. dzwonię, bot nie rozumie hasła "wyłączenie autoryzacji mobilnej" i chce mi zmieniać hasło do serwisu online więc łączę się raz jeszcze. Miły Pan rozumie problem, przełącza mnie do kolegi, który się tym zajmuje gdzie słyszę że nie może mi pomóc bo nie minęło 15 minut od poprzedniej próby. No ja )(*!@#(*)@#!, uruchomiłem aplikację, kliknąłem sobie aktywację przez PESEL w trakcie czekania na połączenie żeby sprawdzić czy się da. NIE DA SIĘ.
Pytam dlaczego była zmiana metody autoryzacji, więc Pan mi uprzejmie tłumaczy, że zmiana metody autoryzacji (apka > sms) wymaga potwierdzenia. Pytam więc dlaczego w drugą stronę procedura nie jest taka sama? Otóż - DOMYŚLNIE po instalacji aplikacji następuje zmiana metody autoryzacji na mobilną. Świetnie, tylko dlaczego nie ma autoryzacji np. hasłem SMS? Bo aktywacja aplikacji jest już potwierdzona. Kurtyna.
A ja sobie czekam kolejne 15 minut...
@splatch xD uwielbiam takie przeprawy z bankami.
@GtotheG Dobrze że chociaż mi nie zrobili salda "-2 mln zł"
@splatch no tyle dobrze xD ale komus zrobili, takze miej sie na bacznosci!
Zaloguj się aby komentować