#memy #heheszki
032328e9-d25a-4df2-a305-ff449243b7ec
HerrJacuch

@sn0w Dzięki. Przypomniałeś mi, że muszę do Vectry iść, bo znów mi się OfErTa PrOmOcYjNa skończy i będę płacił jak za zboże xD

jajkosadzone

Podam przyklad branzy ubezpieczeniowej jak to wyglada:

Sprzedawca nowego klienta: rozliczany byl z ilosci polis.

Sprzedawca klienta przedłużającego polise: rozliczany byl z przypisu skladki( czyli ma byc jak najwyzsza skladka)

Tak samo pewnie jest w telefonii i innych uslugach

szymek

@sn0w każdy Stary klient był kiedyś nowym klientem i miał promo a biznes jest biznes, tu się nie rozdaje usług za darmo

Nemrod

@szymek Chyba, że ktoś przeliczy, że taniej jest utrzymać starego klienta, niż uzyskać nowego i robi na odwrót: jako stary klient masz taką ofertę, że nie opłaca ci się zmieniać operatora, bo nikt, łącznie z twoim aktualnym ci tyle nie da na start. Polecam taki stan.

conradowl

@Nemrod większość firm telekomunikacyjnych, oferujących abo na usługi po przeliczeniu lepiej traktuje nowych klientów. Więc widocznie takie są fakty - nowy=lepszy

Nemrod

@conradowl Tylko pytanie skąd to się bierze. Bo może zarząd ciśnie firmy, że mają pozyskiwać nowych klientów i w ten sposób konkurować z pozostałymi i to się nakręca? Jest ograniczona liczba klientów usług telekomunikacyjnych, więc o ile nie będziesz sprzedawał kolejnych produktów tym samym klientom, to możesz wpaść w swego rodzaju stagnację. Tylko pytanie, czy stabilny podział rynku i utrzymywanie latami swoich klientów to stagnacja (bo w końcu można im czasem oferować nowe usługi).

conradowl

@Nemrod sugerujesz, że zarząd to debile, którzy myślą, że klientów tylko przybywa bo ludzi na planecie przybywa?

Nemrod

@conradowl To może być tak ułożony system i przekonanie, że przecież zawsze można podkraść klientów konkurencji.

Niżej gość tak to ujął: "Bo w wielu sieciach i w ogóle firmach ubezpieczeniowych pracownicy są rozliczania z nowych umów. A przedłużenia to przedłużenia, mają być, ale nie wlicza się ich do jakiejś specjalnej wartości. Dlatego cała branża poczynając od marketingu , a kończąc na sprzedawcach skupia się na nowych klientach, bo z tego są głównie rozliczani"

conradowl

@Nemrod no właśnie - czyli są debilami, bo wiecznie nowych klientów nie będzie. Albo im wyszło w badaniach, że bardziej się opłaca kogoś podkraść z innej sieci (firmy) niż stałemu klientowi utrzymać dobrą ofertę.

Bajo-Jajo

w play masz darmowe rozmowy i smsy wewnątrz sieci jesli tylko masz jakiekolwiek pieniadze na koncie

dodatkowo mozesz wykupic minutu i smsy bezterminowo podobnie jak internet

ta prosta sztuczka masz wszystko za 5zl/mc chociaż i tak co chwila do nich pisze ze mi cos nie dziala z ich winy i przelewaja mi po 10zl xD

nie zaplacilem im grosza od marca kiedy kupowalem pakiety internetu

ad9985ec-edc7-487f-a514-33208c5ebf80
otoczenie_sieciowe

@bizonsky kazdasiec.pl


Ale na co ktokolwiek siedzi w abonamentach to nie rozumiem. Większość sieci ma teraz różne no limity za 30zl

aleextra

@otoczenie_sieciowe 7 numerów z minimum 90GB internetu za 25pln (2 mają chyba kilkaset GB za ciut większą kwotę więcej) za każdy plus raty za telefony. Ceny netto. Szczerze to raty za telefon są zazwyczaj takie jak cena nówki w momencie zakupu jak się zsumuje plus jakieś 100-200zł (wybierane przez człowieka w salonie - mam spokojną głowę, że to nie ja wybrałem zły telefon, a to bezcenne). Do tego zazwyczaj wymieniam po 4 latach, więc to nie tak, że nonstop nowy telefon. Też tak jak Ty kiedyś myślałem. Nie ukrywam, że nie ogarniam roamingów międzynarodowych, pakietów itp itd - więc to wszystko zrzucam na pracownika punktu obsługi i za to warto płacić moim zdaniem. Aktualnie jestem na etapie oszczędzania za wymianę szkła ekranu - córce 2 razy wymieniałem popękany za 450pln w serwisie, z tydzień temu sam wymieniłem za 45pln (digitalizer). Ale abonament/karta - to wybieram abonament, jedna opłata na fakturze za wszystko, a nie 7 osobnych transakcji.

bizonsky

No ale wychodzisz z założenia że chodzi o telefon, a tak jest teraz w każdej usłudze, nawet takiej której na kartę nie dostaniesz jak internet światłowodowy.


Jak pracowałem kiedyś na infolinii plusa, tak z 10 lat wstecz, to klient jak tylko użył słowa rezygnacja trafiał do działu z lepszymi ofertami lub takimi samymi jak najlepsze dla nowych klientów. Jak dalej chciał rezygnować dostawał ofertę o 20% lepsza. Jak to nie przyniosło skutku i wysłał rezygnację dostawał nawet oferty bez limitu na wszystko za 15-20zl byle utrzymać numer. I to 10 lat temu kiedy usługi były ogólnie droższe.


Teraz przy takim internecie na abonament to można zapomnieć XD jeszcze w takim Orange ci powiedzą że miałeś światłowód ale teraz mogą ci dać szybszy bez ograniczeń jakie miałeś (?:D).

A jak dopytujesz JAK, to wychodzi kompletny brak znajomości oferty czy tego jak działa usługa i argumenty typu

"Ale mówię ci taki lepszy nowy, bro trust me." XD


No cóż, porobiki konsultantów za najniższą krajową, zawodówek call center i AI na infolinii to mamy teraz fachowców na jakich zasługujemy ¯\_(ツ)_/¯

MrBean

Męczyli mnie pół roku przedłużeniem umowy z podwyższeniem pakietu internetu z ilości, której nie wykorzystuję na ilość, którą nigdy bym nie wykorzystał. Oczywiście z podwyższeniem abonamentu o jakieś 30%. W okolicach końca umowy okazało się, że można przedłużyć na tych samych warunkach co miałem. Ale po co przedłużać z klauzulą inflacyjną kiedy mogę mieć umowę bezterminową z tymi samymi warunkami.

highlander

@MrBean no dokladnie. jak obecna oferta jest dobra to lepiej siedziec cicho. wtedy ten abonament zmienia sie w oferte z miesiecznym wypowiedzeniem


gorzej jak umowa abonamentowa jest tak stworzona ze np sa pewne warunki rozumiane jako oferta i pewne elementy abonamentu rozumiane jako promocja. ja sie kiedys tak wjebalem niestety.


mechanizm jest taki. mialem kiedys internet w abonamencie na 2 lata za 50zl. po dwoch latach abo sie skonczylo a ja dalej placilem te 50zl z miesiaca na miesiac


i pewnego dnia odezwala sie pani od internetu i mowi ze za to samo dostane troche szybszy internet. no i spoko. podpisalem abonament na kolejne 2 lata za 50zl z lepsza predkoscia. a po tych dwoch latach zonk bo oplata skoczyla do 70zl. mysle sobie co do kurwy. a tam niestety zapis ze abonament jest za 70zl + promocja na 2 lata ze obnizaja do 50zl a po tym okresie 70zl.


no i chuj bobki strzelil swiat nie bedzie.

MrBean

@highlander Ja z kolei się zdziwiłem jak dostałem za wzięty telefon od nich kolejne 2 raty już po zakończeniu terminowej umowy. Okazało się, że nie sprzedawali telefonu jakby na raty tylko to była usługa, z której trzeba było zrezygnować.

Vakarian

@sn0w mam internet z UPC i zawsze jak kończyła mi się umowa to udawałem że rezygnuję żeby dostać lepszą ofertę. W tym roku mnie zaskoczyli, zadzwonili że kończy mi się umowa i że oni oferują taką promocję za przedłużenie jak dla nowych klientów - sami z siebie.

Felonious_Gru

@Vakarian łaskawcy xd

rakokuc

@Vakarian w UPC przed przejęciem przez Play zawsze obowiązywała taka zasada, że najlepsze oferty utrzymaniowe pojawiały się tylko po złożeniu wypowiedzenia. I były dużo lepsze od tych dla nowych klientów. Wystarczyło wysłać papier i czekać na telefon.


Także jak sami zadzwonili, to dostałeś mniej niż byś wynegocjował samym wypowiedzeniem.


Ale nie wiem czy ta zasada dalej działa po przejęciu.

Vakarian

@rakokuc Może bym i wynegocjował więcej, ale szczerze mówiąc to mi się nie chciało nawet tego ogarniać w takiej sytuacji. Nie mam wielkiego pakietu z milionem kanałów tv i telefonami na których by się dało dużo urwać z ceny tylko sam net + kilka podstawowych kanałów tv. W sytuacji gdy sami zadzwonili i podbili prędkość w tej samej cenie to było good enough dla mnie.

rakokuc

@Vakarian wiadomka, wspomniałem o tym tylko w ramach ciekawostki.


Chociaż spotkałem też ludzi, którzy walczyli o każde 5 zł na fakturze i potrafili wyłapać bardzo dziwne (bo super korzystne dla klienta) oferty.

Lukato

Bo w wielu sieciach i w ogóle firmach ubezpieczeniowych pracownicy są rozliczania z nowych umów. A przedłużenia to przedłużenia, mają być, ale nie wlicza się ich do jakiejś specjalnej wartości. Dlatego cała branża poczynając od marketingu , a kończąc na sprzedawcach skupia się na nowych klientach, bo z tego są głównie rozliczani

szajza231

@sn0w Teraz mam internet INEA. Co odjebali to szok. Zmieniam mieszkanie, więc chciałem sobie przenieść umowe. Po prostu parafka do umowy że nowy adres. Tym bardziej że mieszkanie zmieniam w obrębie jednego osiedla. A INEA, nie dość że zaproponowała wyższe opłaty miesięczne, to jeszcze muszę ponownie zapłacić za aktywację i montera. Zrezygnowałem i wziąłem Orange. Wyszło taniej.

sn0w

Aktywację rozumiem, sam tak miałem. Ale podniesienie opłat zupełnie bezpodstawne :|

kobiaszu

@sn0w Klient Vectry here. Jako stąły klient może i mam drożej ale za to dostałem chujowy dekoder który nie pozwala przewijać reklam. A jeżeli chciałbym zrezygnować i wrócić to mam 3 miesiace karencji

ElektrolizatorDwuczlonowy

Klient Mobile Vikings here. Nie dosyć, ze płacę cały czas tyle samo to nawet ilość GB co miesiąc mi podnieśli. Ta sieć to złoto w porównaniu do innych

Fox

Bo jak się kisisz u nich to już mniejsze szanse że uciekniesz.

Utylizejszyn

@sn0w ty się śmiejesz, ale ja odbijam się średnio co 2-3 lat od Plusa do Playa. Powód jest prosty. Dla stałego klienta mają chuja w dupę, a dla nowego czerwony dywan. Dlatego przenoszę numer za każdym razem xD.

Pojebana akcja ogólnie.

sn0w

@Utylizejszyn Preferuję telefon na kartę zamiast abonamentów

Dzika_kaczka_bez_dzioba

Czemu ktoś miałby brać ofertę na abonament jeśli chodzi o telefonie komórkowa? Przecież na ksetr jest taniej i nie trzeba się z nimi wiązać.

Lukato

@Dzika_kaczka_bez_dzioba Na kartę nie weźmiesz większości telefonów w raty. W MIX-ie masz tylko tanie modele, a w abonamencie do wyboru do koloru. Zazwyczaj abonamenty biorą ludzie, którzy w pakiecie kupują I-phona albo Samsunga S-kę czy inny drogi model.

Hejtam

@Dzika_kaczka_bez_dzioba 

bo ubezpieczenie telefonu

rogi_szatana

ubezpieczenie motocykla: obecnie 186zł rok. Propozycja przedłużenia na kolejny rok za 236zł

Po rezygnacji i ponownej kalkulacji u dotychczasowego ubezpieczyciela 136zł.

KLH

@rogi_szatana A myślałem, że to się akurat ostatnio zmieniło trochę. Przynajmniej jeśli chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne. Jeszcze kilka lat temu pozostając na tej samej polisie mogłeś stracić nawet kilkaset złotych, bo o tyle taniej miałeś w nowym miejscu. Teraz wychodzi to tak samo. Przynajmniej ja tak mam od jakiegoś czasu. Może powinienem bardziej poszukać

SidTheKid

Mi Plus zaproponował przedłużenie umowy na numer firmowy, który służy mi tylko do rozmów i ewentualnie jako backup do neta, gdzie mam koło 50 GB z tego co pamiętam.


Płacę teraz 40 zł, a proponują mi 120 zł i 1200 GB XDDD co ja mam z tym netem robić? Pornoski 24/7 oglądać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ratty

@sn0w Wlasnie przedluzylam moim lokatorom umowe z Vectra, internet z 100 -> 450 Mb/s za tylko 10 zl wiecej, niby okazja. Mialam bezterminowa stara, teraz dali zobowiazanie na 2 lata. Ale nie skumalam, ze wjebali mi klauzule inflacyjna i miesiac po podpisaniu umowy dowalili kolejna podwyzke o 11 zl I to juz nie jest zmiana warunkow umowy, wiec nie moge jej wypowiedziec w zwiazku z tym. Wiec zamiast 60 zl bedzie teraz ponad 80, chuje. Niby to nie ja place, ale i tak sie wkurwilam ze dalam sie zrobic w bambuko.

Mowi

@ratty a lokatorów o tym poinformowałaś? xD że przez Twoje niedopatrzenie będą płacić więcej?

ratty

@Mowi właściwie to oni podpisywali tę umowę z moim upoważnieniem, mnie tam nawet nie było, więc nie tylko moja wina No i nawet gdybym zobaczyła ten zapis w umowie przed jej podpisaniem, to nie spodziewałam się, że zastosują go już miesiąc później.

Rafau

Wynika to z tego, że wielokrotnie trudniej zdobyć nowego klienta, niż utrzymać starego. Zwłaszcza pod kątem pieniędzy, które trzeba wydać aby do takowego dotrzeć. Tak było, jest i będzie.

GrindFaterAnona

@Rafau takie myślenie to chyba wynik kiepskiej analizy churn, nikt nie bierze pod uwagę kosztów utraty klienta?

Rafau

@GrindFaterAnona nie, większość ludzi po prostu przedłuża umowy i się nad tym nie zastanawia. Albo przegapia moment końca kontraktu. Migracja klientów w telekomunikacji nie jest tak duża, jak mogłoby się wydawać i działa w dwie strony. Koniec końców i tak kilkukrotnie drożej wychodzi zdobycie nowego klienta, stąd też firmy robią wszystko, aby go zdobyć. Na studiach ekonomycznych prestiżowej ekonomycznej uczelni mnie uczyli, że to średnio 10x większy koszt. Po pracy w sprzedaży jeszcze w telekomunikacji polskiej, gdzie stary klient był jebany, a nowy noszony na rękach, mogę to tylko potwierdzić. Po rebrandzie na Orange dużo się to nie zmieniło. No ale to ponad 10 lat temu było może coś poszło do przodu, ale nie sądzę

jajkosadzone

@rogi_szatana

Jakie towarzystwo i w jakiej formie zawierana umowa ubezpieczenia?

rogi_szatana

@jajkosadzone uniqa. elektronicznie, chociaż w zeszłym roku przez telefon konsultant dał mi na samochód nawet lepszą ofertę niż wskazywała kalkulacja.

jajkosadzone

@rogi_szatana

Tak myslalem,ze uniqa( dawniej axa)

Po prostu zrobili taki numer,ze wypowiedzielas stara umowe,a zawarles nowa umowe( jest inny numer polisy)

Polisa odnowiona normalnie ma taki sam numer jak polisa zawarta pierwszy raz w tym tu( polisa nowa).

Tutaj po prostu przeszedl numer,ze zregynowales ze starej umowy i zawarles nowa- uniqa pozwala na taki numer.

Dla klienta nie ma to znaczenia( bo i tak ma wazna polise,terminy sie zgadzaja),ale utrudnia to rozliczenie prowizji na linii tu-agent.

jajkosadzone

@KLH

Wszystko jest zalezne od polityki towarzystwa,w ta sie zmienia z roku na rok.

I u opa przeszedl numer ktory w innym poscie opisalem na czym polega.

tomwolf

@sn0w Pracowałem w jednej z takich firm, mających siedzibę w Krakowie niedaleko Ikeii. Nazwy nie podam, ale musiałem stamtąd spierdalać, bo poziom kitu jaki musiałem wciskać ludziom bym zatrważający. Pracowałem przy utrzymaniu klienta i proponowaniu właśnie nowych warunków. Byłem jeszcze na okresie w którym obowiązywało mnie pracowanie conajmniej (o il dobrze pamiętam) 2 miesiące, inaczej musiałbym zwrócić koszty szkolenia, to było jakieś 500PLN. Nie wytrzymywałem poziomu debilizmu ofert, braku odpowiedzi dlaczego nie mogę zaproponować lepsze oferty, oczywiście można było, ale wtedy byłaby zjeba od "szefostwa" i brak prowizji sprzedażowej. Naściemniałem więc, że muszę wyprowadzić się z Krakowa do rodzinnego miasta, bo mój ojciec jest w ciężkim stanie. Wiem, że to chujowe z mojej strony, ale nie miałem żadnego innego pomysłu, który mógłby przekonać ich do mojego zwolnienia bez pokrywania wspomnianych kosztów. Łyknęli to i spierdoliłem czym prędzej. Moje najgorsze "zawodowe" doświadczenie. Współczuję każdemu, kto musi przechodzić przez to gówno, ale rozumiem, że czasami nie ma innych możliwości zarobkowych. Trzymajcie się tam na utrzymaniu!

Mickey

@sn0w ciekawy wniosek jest taki że jak nie podpiszecie umowy przedłużającej na światłowód to nadal jesteście na starych zasadach i płacicie mniej. Wiem bo przez przypadek się pracownik tfu-mobile wygadał, że wcale nie trzeba podpisywać nowej z wyższą ceną tylko można wszystko ciągnąć na starej

viters

@Mickey To nie do końca prawda, a przynajmniej już nie w dzisiejszych czasach. Jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu faktycznie tak było, możliwe że w zależności od operatora zmieniło się to szybciej lub wolniej. Dziś zazwyczaj podpisując umowę "na dwa lata" - faktycznie podpisujesz umowę na czas nieokreślony, ale cena przez pierwsze dwa lata jest objęta "rabatem", a cena po dwóch latach jest zatrważająco wyższa - często 300-400%, żeby zmusić Cię do zerwania umowy lub podpisania nowej. To nie jest zasada, ale zachęcam do przejrzenia dokładnie umowy i cennika zanim ktoś zdecyduje się na przedłużenie umowy w ten sposób.

Mickey

@viters w tym roku właśnie tak skończyła mi się umowa. Nie było żadnej podwyżki, ale możesz mieć rację tutaj trzeba przyjrzeć się każdej umowie po prostu

Zaloguj się aby komentować