Włoski design niestety nie przypadł do gustu Niemcom i nie wszedł do produkcji seryjnej. To Coupé pojawiło się na targach motoryzacyjnych IAA w Paryżu w 1969 r. oraz w Genewie i Barcelonie w 1979 r, gdzie było prezentowane jako propozycja projektu BMW.
Model ze zdjęć to jeden z trzech powstałych egzemplarzy i jedyny oparty na E9. Pozostałe dwa oparte były na „Large Sedan” (E3). Samochód jest wyposażony w rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,8 l od BMW 2800 (170 KM / prędkość maksymalna ok. 200 km/h).
W 2000 r. BMW 2800 GTS stało się własnością BMW „Mobile Tradition” (obecnie zwanej „BMW Classic”).
Źródło: trends.com.pl
#samochody #klasycznamotoryzacja #motoryzacja #bmw
a szkoda bo fajnie wygląda
@shack_my_kak piękny
Eh.. kiedyś to samochody miały duszę, pięknie się prezentuje. I ten grill w porównaniu do dzisiejszych modeli tej marki 😅
@shack_my_kak Oguem to betki do czasów Bangla były narysowane bardzo ładnie.
Niemcy romansowali w tym czasie z zachodnimi designami - Audi w 1969 zaprezentowało model 100 Coupé. Z tym że im akurat udało się wypuścić trochę sztuk na rynek, w sumie produkowane było przez 7 lat.
Komentarz usunięty
@Magnifice Dosyć podobnie wyglądał pierwszy passat
@shack_my_kak Tych mariaży z włoskimi firmami było sporo. Do dziś lubię BMW Coupé i Roadster Zagato, czy Gran Lusso Coupé od Pininfariny
@shack_my_kak No i słusznie, przecież to wygląda jak Ford Capri
@shack_my_kak wygląda rewelacyjnie, wielka szkoda, że nie wszedł do produkcji. Podoba mi się też odwrotnie otwierana maska, choć pewnie naprawy silnika przy tak skonstruowanej klapie muszą być mordęgą.
Zaloguj się aby komentować