W związku z planowaną budową elektrowni szczytowo-pompowej i pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nad Jeziorem Żarnowieckim w Rybnie Kaszubskim, w latach 80. XX w. zbudowano i zelektryfikowano odgałęzienie do stacji Elektrownia Jądrowa Żarnowiec, co wiązało się również z elektryfikacją odcinka Wejherowo-Rybno Kaszubskie. Pierwszy pociąg dotarł do Żarnowca w 1985 r.
Zmiana ustroju po 1989 r. oraz zaprzestanie budowy elektrowni atomowej w 1990 r. miały ogromny wpływ na funkcjonowanie tej linii. Ruch pasażerski zawieszono 31 maja 1992 r. Do końca lat 90. XX w. był jeszcze prowadzony ruch towarowy (pociągi zdawcze). Obecnie linia ta jest nieprzejezdna, bo stoi na niej ten dzik
@Rozpierpapierduchacz fajny psiur
@tak_bylo a dzięki dzięki, też mi się podoba
@Rozpierpapierduchacz Linia jednotorowa bez druta. Powinni dawno w cholerę to rozebrać, tym bardziej że nie planują modernizacji.
@Frasad planować to oni planują regularnie, ale nie wiem co oni chcą modernizować jak tam miejscami to nawet szyn nie ma XD
@Rozpierpapierduchacz Raczej skazana na wymarcie, w ramach projektów do 2030 to oni wolą tworzyć nowe linie np. do Wielunia niż remont L.230.
@Rozpierpapierduchacz Fajny dzik,nic już tamtędy nie przejdzie
Polecam jeszcze zapoznać się z historią linii 229 Pruszcz Gdański - Łeba.
Stacja przy EJ Żarnowiec. Już zaorana.
@sofad1993 coś tam robią https://raportkolejowy.pl/na-linii-pruszcz-gdanski-leba-powstanie-nowy-przystanek-kolejowy/ choć mogliby przywrócić całą trasę. Sierakowice - Lębork- Łeba podobno też jest w planach
Zaloguj się aby komentować