W ofercie i specyfikacji pojazdu, którą dostaliśmy PRZED podpisaniem umowy nigdzie nie ma roku produkcji.
Wpłata własna ponad 50tys już przelana.
Pisze do nas pani od leasingu, że hehe WKRADŁ JEJ SIĘ BŁĄD W UMOWIE i rocznik jest jednak 2023, proszę o podpisanie aneksu do umowy leasingu.
Takiego chuja, a nie podpiszemy. Ojciec w delegacji, więc sprawa na ten moment stoi, "nasz" radca prawny średnio się zna na umowach leasingu i dopiero jutro ma podesłać namiary na kogoś wyspecjalizowanego w tym temacie.
Buntuje Mamę, żeby ni chuja się nie zgadzała na odebranie auta z 2023, tylko żądała albo obniżenia ceny, albo dostarczenia auta zgodnego z umową. W internecie nie za wiele jest co w takiej sytuacji zrobić i jakie mamy prawa.
Powiedzieć, że krew mnie zaleje to mało.
A czym się te auta różnią?
@Topia wartością
@Topia na pewno wartością
@Topia ceną i późniejszym dłuższym szukaniem kupca jak już wykupimy z leasingu. Rodzice zawsze brali auto z wyprzedaży rocznika z dużym rabatem. Teraz też oferują te z 2023, ale są o 15-20tys tańsze, niż ten sam model rocznik 2024. Aktualnie szukamy kupca na poprzednie auto rodziców i ten z produkcji 2016 zarejestrowany w styczniu 2017 jest wyceniany na 45-47tys, a produkcja 2017 i pierwsza rejestracja 2017 o podobnej specyfikacji (przebieg, wyposażenie) na 52-54.
@Topia rocznikiem. To bywa istotne w pierwszych latach sprzedaży, gdzie klient patrzy z którego rocznika jest samochód i na tej podstawie stara się wycenić jego wartość.
Też bym nie podpisał aneksu za darmo. Był czas że samochody po wirusie schodziły na pniu, nowe, używane, wszystkie. Teraz znów jest ich dużo i nie trzeba się bić o dostarczenie, tylko o rabaty.
Komentarz usunięty
W normalnych krajach w dokumentach jest data pierwszej rejestracji, a nie produkcji. A w Polsce? Jak w chlewie...
@Topia w Polsce też coś takiego jest, tyle że kupcy nie zwracają uwagi..
@MoralneSalto no ale skoro podpisałeś umowę leasingu to poza rokiem produkcji miałeś tam VIN i inne dane tego auta?
@szczelamseczasem nie ma. umowa w mleasing:
@MoralneSalto a w korespondencji e-mailowej, w zapytaniu jakimś nie pada data produkcji? Przejrzyj dokładnie wszystko.
@szczelamseczasem przejrzeliśmy wszystko od a do z. tylko tutaj pada rocznik, w umowie, która została juz podpisana i przelaliśmy 1/3 wartości auta.
Radca prawny? Specjalizacja w leasingu?
Macie też asystenta do przechodzenia przez jezdnię?
@Yossarian mamy kancelarię, do której się zgłaszamy jak mamy problem albo potrzebujemy załatwić coś. Oni tez współpracują z notariuszem. Przydaje się częściej, niż myślisz, np. ostatnio wynajmowaliśmy jedno z naszych mieszkań i za opłatą przygotowali nam dobrą umowę najmu. Nie mamy "ochrony prawnej" na zasadzie stałej opłaty miesięcznej, tylko zgłaszamy się jak coś trzeba.
@MoralneSalto to prosta sprawa - nie trzeba się znać na leasingu tylko na prawie zobowiązań - w umowie jest 2024 ma być taka data. Jak nie to niewykonanie umowy.
@ColonelWalterKurtz wiesz może co nam sie z tego tytułu należy? jak wyżej pisałam chcielibyśmy albo obniżenia ceny do tej, którą oferuje salon na samochody z 2023, albo dostarczenia pojazdu zgodnego z umową. My się wywiązaliśmy ze wszystkich terminów i wysokości opłat, wpłat.
@MoralneSalto
Stale współpracuję z niejednym prawnikiem i wiem, od czego są.
Nie rozumiem, jaki radca prawny miałby się specjalizować w leasingu? W czym tu się specjalizować?
Naprawdę, to co piszesz, dla mnie brzmi: potrzebuję przejść na drugą stronę ulicy, ale mój radca się na tym nie zna, poszukamy kogoś innego.
Tak jak napisał @ColonelWalterKurtz , tu nie ma na czym się znać.
Napisz na priv, umówimy się na telefon.
@MoralneSalto
W skrócie - zostaw sprawę tak jak jest, nie szukaj prawnika.
Nic Ci się nie należy, bo Ty nie masz problemu - problem ma salon. Odmówiłeś podpisania aneksu, umowa jest ważna, żaden sąd nie podciągnie złej daty produkcji pod oczywistą omyłkę.
Zostaw temat, czekaj na samochód.
Jak salon będzie chciał coś zmienić, sam przyjdzie z propozycją.
Chyba że od początku chodziło o samochód z 2023, tak się umawialiście i pani naprawdę się pomyliła. To wtedy nieuczciwe jest niepodpisanie aneksu. Nawet, jeśli takie ustalenia były tylko ustne.
Poza tym chyba Twój stary jest osobą decyzyjną, więc poczekaj aż wróci, niech się tym zajmie. Im więcej osób i emocji, tym większy bajzel i trudniej o dobre rozwiązanie.
@Yossarian zgadzam się, Tata jest osobą decyzyjną. Mają jutro rozmawiać i z panią od leasingu bo ona jest z ramienia banku, i gościem z salonu.
@Yossarian @MoralneSalto
"Nic Ci się nie należy, bo Ty nie masz problemu-problem ma salon. Odmówiłeś podpisania aneksu, umowa jest ważna, żaden sąd nie podciągnie złej daty produkcji pod oczywistą omyłkę."
Oczywiście masz rację, tylko tak się zastanawiam, kto naprawdę ma tutaj problem i do kogo powinien się zgłosić prawnik?. Pierwszy raz spotykam się z sytuacją, w której w specyfikacji auta nie pada data produkcji auta (pomijam kwestię braku numeru VIN w umowie. Pierwsze widzę).
Jak zakup wyglądał? Normalnie procedura wygląda tak, że idziesz do salonu (tu) Volvo, oglądasz, specyfikacja, cena, klepiesz ofertę, idziesz do banku, akcept, umowa, leasingodawca kupuje i elo. Tutaj mam wrażenie, że to bank, a konkretnie mLeasing oferował auta we własnym imieniu i jakaś paniusia dała ciała. I problem raczej ma bank, a nie salon. Więc prawnika czy tam radcy nie wysyłaj do salonu i czekaj na nowe auto z 2024 roku lub inne ciekawe propozycje.
@szczelamseczasem rodzice poszli do salonu, oglądali auto, dostali papierową specyfikację, gdzie nie ma roku produkcji. Rodzice mówią, że w rozmowie padło, że to jest rok produkcji 2024 (mnie przy tej rozmowie nie było, więc nie gwarantuję, że to w rozmowie padło). Zapłacili na miejscu 5 tysięcy zaliczki. Dali sprzedawcy znać, że chcą leasing. Dostali na maila z salonu specyfikację - nie ma rocznika, jest kod modelu, wyposażenie i tak dalej. Z kodu modelu wynika, że jest produkowany od 2023 do dziś. Później skontaktowała się pani z mleasing, wysłała umowę leasingu, gdzie jest napisane "rok produkcji: 2024", są warunki finansowania i kwota opłaty wstępnej. Zapłaciliśmy opłatę wstępną w całości. Auto miało być do odbioru za miesiąc. Dzisiaj dostaliśmy na maila od pani z leasingu aneks z hasłem, że wkradł się błąd i rocznik jest 2023, MODELOWY 2024, a produkcji 2023.
Rozmawiali chwilę temu ze sprzedawcą z salonu, on nie widzi problemu bo to jest MODELOWY 2024. Więc gdzie problem. A no tu problem, że zawsze Rodzice mieli auto z wyprzedaży rocznika (nawet teraz mają) i bujają się później ze sprzedażą, auto trzeba wystawić taniej, niż rok produkcji=data 1 rejestracji. Mają jechać na spotkanie z tym sprzedawcą bo to nie jest już rozmowa na telefon.
@MoralneSalto
Zostaw sprawę rodzicom, niech sobie to ogarną.
@szczelamseczasem
w której w specyfikacji auta nie pada data produkcji auta (pomijam kwestię braku numeru VIN w umowie. Pierwsze widzę
-
jest rok produkcji w specyfikacji, właśnie o jej zmianę jest dym;
-
jak zamawiasz samochód do wyprodukowania, to skąd by miał być VIN przy zamówieniu? Z drugiej strony - 1 wpłata do leasingodawcy jest przy odbiorze samochodu, wtedy VIN juz jest. Przy zamówieniu jakaś wstępna? Nie pamiętam już, wyleczyłem się z nowych samochodów lata temu
Im starszy jestem, tym starsze samochody kupuję XD
OP nie do końca wie, bo nie był w procesie. Oczywiście ma rację, że się nie zgadza na 2023, ale niech osoba decyzyjna się tym zajmie, która zna dokładnie co wpłaaciła, komu, jaki był tytuł wpłaty. Przecież nawet nie wiemy, czy do OPa pisze salon, czy leasingodawca, w której umowie rocznik ma być zmieniony...
@MoralneSalto ważne żeby nie doszło do formalnego przekazania przedmiotu umowy leasingu jeśli rocznik będzie 2023. To skomplikuje sytuację. Generalnie to klient wybiera przedmiot, leasing go finansuje, ale nie można mieć do niego pretensji że dealer coś zakombinował (mimo że wszystko załatwiane jest w jednym budynku). Ergo, gonić sprzedawcę.
Poszukaj prawnika, jeśli dotychczasowy nie ogarnia umów cywilnoprawnych to sorry, ale jak najszybciej uciekaj bo prędzej czy później będzie fuckup. To że nie zna się na umowach leasingu to kpina, po prostu nie chce mu się wychodzić poza strefę komfortu. Wezwanie za 200zl pewnie chętnie klepnie, ale jak coś więcej to masz co masz.
@MoralneSalto @MoralneSalto A co sprzedawca ma do Was, że wydzwania? Pani z banku dała ciała i szuka ochronki. Rodzice nie są stroną transakcji pomiędzy salonem a mLeasingiem. MLeasing powinien Wam auto udostępnić zgodnie z umową. Macie umowę na 2024 rocznik z bankiem. Ojciec niech cygaro odpali i czeka.
@Yossarian okej, wrzuciłem kolejny wpis zanim to zobaczyłem, ale zgadzam się. A co do starszy aut to też się wyleczyłem. I kręcą mnie gruzy terenowe. BTW gdzie masz rok produkcji w specyfikacji? Pominąłem któryś wpis widać.
@szczelamseczasem to Rodzice do niego dzwonili co oni tam odpierdalają. Stwierdził, że nie ma różnicy więc o co nam chodzi. No jest różnica, stwierdził też, że produkcja 14.12.2023 to jest produkcja 2024 XD Właśnie się bujamy ze sprzedażą takiego auta, poza tym pracujemy w produktach komunikacyjnych, wyceny robimy na podstawie eurotax i niech nie kłamie, że to nie ma znaczenia, bo ma. Poza tym nieładnie się zachował, nie odbierał telefonów od Rodziców od rana, choć był w pracy od 8:00. Dopiero jak Mama zleciła swojej sekretarce wydzwaniać do niego przez centralę salonu i dopytać czy jest w pracy, to po 15:00 go ściągnęli do słuchawki. Wątpię, żeby przez 7 godzin nie miał 5 minut porozmawiać.
@MoralneSalto jak dla niego nie ma różnicy to niech da z lutego 2024. Proste.
Xdxd sorry wkradl sie bledzik co poradzisz.
@MoralneSalto Volvo XC60 2.2?
@madhouze xc40
@MoralneSalto blisko
@madhouze kula szpiegula
@MoralneSalto ile % rabatu wytargales? Ja miałem 18% na normalne zamówienie, a nie wyprzedaż
@Amhon sprawdź sobie, przecież wszystko widać na OPa zdjęciu
@Amhon Rodzice byli w salonie, ja kiblowałam w robocie wtedy - ktoś musiał pilnować dobytku
@MoralneSalto Tu nie trzeba się znać na umowach leasingu, to najprostsza na świecie kwestia cywilna.
Wasz radca prawny to jakaś dupa bez pojęcia.
A co do samej umowy - leasingodawca zobowiązał się do dostarczenia auta o tkaich parametrach. Trzeba tylko potwierdzić, czy np. oferta albo specyfikacja będące załącznikami nie mają innych dat.
@GordonLameman na żadnym dokumencie nie ma rocznika, jest tylko nazwa modelu, kod wyposażenia i specyfikacja typu napęd, rodzaj skrzyni i tak dalej. ten sam model w tej samej specyfikacji jest i z 2023, i 2024 dostępny, ale wiadomo - różni się ceną.
A co do opinii o radcy, to przekażę Rodzicom ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MoralneSalto
A cena wskazuje na rocznik 2023 czy 2024?
@GordonLameman 2024. inne salony w PL za tą cenę przy zawarciu u nich umowy na finansowanie i ubezpieczeniu też od nich dają cenę nawet 2 tysiące niższą, niż to co mamy na umowie z rocznikiem 2024. 2023 są tańsze o kilkanaście tysięcy (ok 10% wartości brutto z umowy)
W tym screenie co wrzuciłeś masz informacje ze rocznik 2024. Nie z umowy ten screen?
@Wall34 ten screen jest z umowy, cena jak za 2024 i wpisane, że rok 2024, a babka mi wysyła dziś aneks i pisze, że się "hehe wkradł błąd auto jednak jest 2023 rok produkcji"
@MoralneSalto moze sprawdz umowe w zakresie kar za jej niezrealizowanie ;) przekaz Pani, ze oprocz hehe bledu w roczniku jest tez hehe blad w cenie
Ja właśnie zastanawiam się czy klasyczny leasing czy najem. Policzyłem cenę ubezpieczenia (najem ma je w cenie), wyszła mi znikoma różnica, wybrałem więc najem. Coś mi zadzwoniło i pytam sprzedawcy czy jest udział własny w szkodzie przy najmie. Tak, jest. 1000 pln netto. Ja szkód parkingowych miałem 5 przez 4 lata. Płaciłbym więc za każdym razem 1k. Zmieniam na leasing.
@Olmec No dobra. Ubezpieczenie to jedno a bierz pod uwagę, że w leasingu przy ubezpieczeniu u leasingodawcy stawki są w uj wysokie. Tylko że masz możliwość (przeważnie za "drobną" opłatą) sam ubezpieczyć połowę taniej. Do całości dolicz jeszcze ewentualny wykup, wpłatę własną i możliwość odzyskania części kasy przy sprzedaży. Często oferty najmu tak kalkulują, żeby były bardziej opłacalne (dla nich) i dobrze wyglądały na papierze. Pomijam kwestię limitu kilometrów.
@szczelamseczasem akurat stawki na ubezpieczenie w 1 roku są bardzo dobre, Agent ubezpieczeniowy z zewnątrz mało kiedy jest w stanie przebić te stawki.
@MoralneSalto @szczelamseczasem AC OC 2,75% Dzwoniłem do swojego agenta ubezpieczeniowego i powiedział, że raczej tego nie przebije. Allianz.
@Olmec w pierwszym roku jak kolega wyżej wspomniał. Później się pilnuj i występuj o zgodę na indywidualne.
@szczelamseczasem w drugim jak chcę zmienić ubezpieczyciela na zewnętrznego to muszę zapłacić 300 netto haraczu. Przerabiałem to przy obecnym. Nadal wkurwia.
@MoralneSalto tyle się ludzie w tym wątku nawyśmiewali po co korzystasz z obsługi prawnej, a nikt nie zadał istotnego pytania czy jesteście konsumentem w rozumieniu ustawy? I czy wpłacona została zaliczka czy zadatek?
Jest tu spore pole do roszczeń, które powinno się zakończyć obniżką ceny i dodatkowymi gratisami.
@ciszej korzystać z obsługi prawnej to dużo powiedziane, mamy radcę prawnego, do którego się zgłaszamy jak coś trzeba. nie płacimy abonamentu na jego usługi. Wpłacona została "opłata wstępna", tak jest to ujęte w umowie leasingu. To nie jest leasing konsumencki więc moim zdaniem jest to umowa b2b, nie b2c (ale ekspertem nie jestem).
@MoralneSalto b2b ale jeśli to jdg to jesteście traktowani jako konsument, a jeśli spółka posiadająca osobowość to nie przysługują jej prawa j przywileje konsumenta.
Podejrzewam że zaliczka z vatem zmniejszyła wasze zobowiązanie do US które, w przypadku zerwania umowy, należałoby ponieść co już można podnieść w dyskusji z nimi.
Poza tym straciliście czas będąc związanym umową i ponieśliście koszt inflacji - w tym momencie jesteście w gorszej pozycji niż kilka miesięcy temu, a zablokowane w formie przedpłaty środki nie mogły pracować i zarabiać dla was - to tak na szybko roszczenia które można w stosunku do nich skierować.
@ciszej
żadna z tych kwestii nie ma znaczenia.
@GordonLameman dla czego? A odpowiedzialność kontraktowa na którą mogą się powołać i art 471 kc? Ja tak ugrałam całkiem sporo. Przy czym nie zajmuje się zawodowo prawem więc chętnie dowiem się czegoś nowego
@ciszej
bo na 471 powołać się może każdy - czy to konsument, czy czy przedsiębiorca czy osoba prawna
każda strona umowa ma prawo domagać się jej wykonania zgodnie z jej treścią. W tym kontekście ich status nie ma znaczenia.
@GordonLameman @ciszej my to po prostu chcemy auto takie jak w umowie. Za niekompetencje i leasingu, że popełnili taki błąd, i sprzedawcy, który twierdzi, że nie ma różnicy w cenie czy to 2023 czy 2024 chcemy zerwać tą umowę. Niech oddają wpłacony hajs i do widzenia.
@GordonLameman ok to racja, mój komentarz był chaotyczny.
Z tym konsumentem dociekałam bo raz w rci leasing trafiły mi się zapisy wyjątkowo niekorzystne dla podmiotów nie będących konsumentami - i dotyczyły terminu przekazania pojazdu.
Wtedy mi to nie przeszkadzało, ale gdybym miała to podpisać jako spółka byłabym niezadowolona.
@ciszej
spoko
To jest stary numer i nie pierwszy raz słyszę o takiej akcji. Jak brakowało aut po pandemii to regularnie były wałki że klient zamawiał, czekał naście miesięcy, w końcu info "jest! podpisujemy resztę papierów!". Klient przyjeżdżał, a tam auto w innej specyfikacji i bierz pan albo nara bo mamy już kupca za więcej hajsu i lepiej jak pan nie weźmiesz.
Niech przelicza jeszcze raz wartość rezydualna bo ns koniec leasingu będzie na pewno różnica. I mlze se to sprawdzic w carfaxie. Zależy z czego korxystaja. Jaka to firma?
@gutek mleasing/zakup volvo
Umowa leasingu podpisana, na umowie rok produkcji pojazdu - 2024.
To powinno zakończyć dyskusję. Ta Pani co "wkradł się jej błąd" dostanie premie za każdy aneks który tak wciśnie. Klasyczne bait & switch.
Reklama przynęta z zamianą (ang. bait and switch) – nieuczciwa praktyka rynkowa polegająca na reklamowaniu się określonym produktem, po czym odmowie jego udostępnienia, z zamiarem promowania czego innego. Produkt, do którego ostatecznie próbuje się przekonać klienta, jest mniej atrakcyjny niż reklamowany na początku wabik (ten często wcale nie istnieje). Wykorzystywany jest tu mechanizm psychologiczny „poniesionych kosztów”, gdyż zwabiona osoba często nie chce odejść z zupełnie niczym
@MoralneSalto aż napisałem o potwierdzenie roku produkcji mojego zamówionego. Na ofercie jest 24, Vin się zgadza, ale już w zamówieniu nie wpisał roku. Napisałem, żeby potwierdził.
@Olmec daj znać czy nie chcą Ci wcisnąć auta z 2023.
@MoralneSalto umowa jest podpisana - jeśli chcą zmieniać warunki, to renegocjujecie umowę, proste. Jak auto będzie 23, to niech będzie taniej.
@Olmec
2,75% pakiet przy 4 szkodach AC z oststnich 5 lat to super oferta.
@MoralneSalto normalnie wypowiadasz umowe i żądasz zwrotu kasy
@MoralneSalto pewnie późno i może nieadekwatnie bo nie wiem, który model zamówiłeś ale dodam jeszcze że w poprzednim roku modele '40 mialy mały facelifting. Jesli próbują Ci w ten sposób wcisnąć przefliftowe auto w cenie nowego poliftowego to kręciłbym małysza.
Zaloguj się aby komentować