Na cały system szamba składają się także dwa czujniki zapełnienia zbiornika (pokazują, czy zbiornik jest już pełny), jeden czujnik wypełnienia zbiornika (pokazuje w jakim stopniu zbiornik jest wypełniony) dwa zawory do płukania zbiornika, separator płynów (wydaje mi się, że ma za zadanie nie pozwolić na dostanie się płynów do dmuchawy próżniowej).
Zbiornik opróżnia szambiarka przez otwór spustowy, przy okazji może ona też przepłukać zbiornik przez zawór umieszczony obok otworu spustowego. Rury łączące toalety ze zbiornikiem czyści się przez wpuszczenia do toalety specjalnego detergentu i suchego lodu.
#mechanikalotnicza #samoloty #lotnictwo #ciekawostki
Nigdy się nie zastanawiałem... Łap pioruna
@RogerThat Latający Kibel. Właśnie tego mi dzisiaj brakowało do poczytania
To to goowno na koniec jest rozpylane czy nie?, bo rozumiem że zbiornik jest potrzebny na ziemi, ewentualnie na niskiej wysokości, ale jak już są na wysokości 10km, bye bye sułtanie: ]
Wole PKP, nie ma to jak sranie prosto na tory XD
@SlavedWizard ja jestem chamem i jak sram to staram się spłukiwać na głównych stacjach
Separator powinien zapobiegać wydostawaniu się gównianej mieszanki na zewnątrz xd nadmiar powietrza uchodzi sobie poza kadłub. Rury czyści się zwykłym lodem, w teorii taka rozpędzona podciśnieniem kostka lodu ma rozbić gówniane zatory.
@Orbita500 nic nie jest rozpylane, wszystko trafia zawsze do zbiornika. Na pułapie ciśnienie w zbiorniku jest równe ciśnieniu otoczenia, więc nic nie wylatuje. To co jest rozpylane to woda z umywalek, która jest rozpylana przez specjalny podgrzewany drenaż, tak by nic tam nie zamarzało, tylko zmieniało się w parę wodną.
@kockodan nie używa się kostek lodu, bo może uszkodzić rury, rura jest gumowa, używa się kruszone lodu. Za to detergent jest silny, rozpuszcza gówno jak trza.
@RogerThat mam truame z tymi kiblami bo kiedyś, spłukiwanie sie odpalilo jak jeszcze siedzialem na kiblu. chyba był kretynski czujnik ruchu a ja ruszylem ręką czy cos.
Jezus myślałem ze mi jaja urwie.
@mickpl kiedyś chyba był przypadek że kogoś przyssało do muszli
@RogerThat rurka stalowa wytrzyma xd, zresztą co samolot to mogą być delikatnie inne metody. Ogólnie chodzi o to żeby coś z odpowiednim pędem uderzyło w zator i tyle.
@Huxley a przez cargo idzie rynną gumowa. Jest napisane ""water drain", co by się bardziej zgadzało, że z umywalki, ale mówili, że gówno tym leci. Jak teraz myślę, to gówno chyba leci pod sufitem, a to rzeczywiście jest z umywalki.
@RogerThat pamiętałem o tym temacie i w końcu mogłem poruszyć ten temat na szkoleniu z najlepszej ATA. Rury są aluminiowe, bo muszą wytrzymać podciśnienie w nich panujące, oraz ataki lodu i "przesyłek". Natomiast drainy z umywalek i odpływów koło drzwi wejściowych są z tworzywa. Cały miesiąc czekałem żeby zadawać te pytania.
@slabyslabek szacunek
@slabyslabek robisz moduły? Od zera czy masz jakieś po studiach?
@Huxley pokaż mi takiego, co czytał sdsa zamiast pytać kolegów w pierwszej kolejności
@kockodan No w sumie to roztworem octu najpierw żeby zmiękczyć niespodzianki w rurach a potem dopiero lodem
@RogerThat rury od brązowej instalacji idą w podłodze i są metalowe
Zaloguj się aby komentować