Jako, że ostatnio dość mocno rozglądam się za nową furką i głównie marzy mi się Bmw G30 (seria5), przeklejam bardzo fajny post na temat silników B48 vs B58 w kontekście G30. Może komuś pomoże w decyzji:

Pytanie było czy brać 530i czy 540i ofc ceny są już trochę inne niż te podane przez komentującego

> ---------
Bo jak Cię stać na 540i, to po prostu bierzesz 540i, bo B58 to genialny motor. A z kolei jak Cię nie stać, to i tak nie ma żadnej rozkminy. Decyzja jest tylko i wyłącznie wtedy jeśli możesz sobie pozwolić na 540i, ale nie jesteś pewien czy chcesz tyle wydawać LUB masz kasę na 530i i potencjalnie mógłbyś się szarpnąć na 540i, ale musiałbyś grubo sięgnąć do skarpety i zastanawiasz się czy warto. No więc. Pod kątem osiągów rzecz jasna 40i jest pod każdym względem szybsze, natomiast jest też ZNACZNIE droższe. O ile 530i masz w przedziale 110-170k, to najtańsze 540i to mówimy o 180-200k i w górę. Oczywiście mowa o normalnych egzemplarzach, nie żadne dzwony, z USA, etc.

Jednakże 30i ze startu jest niezwykle "sprężyste", ten samochód i tak ma świetne wyjście z progu, na autostradzie jak depniesz to 120-180 to jest chwila moment. Spalanie jadąc spokojnie przez 350 km, z prędkośćią 120 km/h na tempomacie na Eco Pro osiągnąłem ok. 6.3 l/100 km (+trochę nerwowej jazdy miejskiej). Potem drugi odcinek 350 km już dużo bardziej nerwowy, zakorkowany i cały dystans 715 km zakończył się wynikiem 6.8, ale serio drugi odcinek to była masakra.

Podstawową różnicą 30i vs 40i jest reakcja na gaz gdy silnik ma 1000-1500 rpm. 30i musi się chwilę nabudować, tudzież zrobić kickdown, ale to i tak jest max 1 sekunda, po czym odlatuje/wciska w fotel. Natomiast 40i reaguje natychmiastowo na każde 1 mm wciśnięcia pedału gazu, to jest absolutna rakieta. Polecałbym jeśli ktoś jeździ dużo po trasach (zwłaszcza niemieckich), z obciążeniem - wtedy dopiero te osiągi można realnie wykorzystać i dopiero przy wysokich prędkościach można odczuć różnicę.

Podsumowując, 540i oznacza dla Ciebie (względem 530i), dopłatę:
- min. 55-60k+ za samo auto
- jeśli chcesz ściągnąć auto zza granicy, to 530i za 125k PLN to akcyza 3,875 zł, a 540i za 180k to już 33,480 zł, więc masz 25,000 zł dopłaty w tym przypadku
- wyższy podatek PCC, jeśli kupujesz od osoby prywatnej (3600 zł zamiast 2500 zł, zatem +1100 zł w górę).
=======================
Czyli jeszcze nic nie zrobiłeś, a już masz 86k wydane dodatkowo ponad 530i. Lecimy dalej:

- min. 1.5-2.0 l/100 km na spalaniu więcej (czyli przy przebiegu 15k km na rok to jest do 300 L różnicy, czyli ok. 2000 zł różnicy rocznie. Różnice zmniejszają się tym bardziej im bardziej latasz na trasach, ale jak zrobisz cold start i rozgrzewasz zimny motor po mieście, to R6 swoje zeżre i nie ma na to siły, jest też cięższe
- droższe hamulce, jakieś 1500-2200 zł za komplet (robisz to pewnie raz na 5 lat, więc jakieś 400 zł rocznie)
- dodatkowe 2 świece, dodatkowe ok. 2 L oleju, dodatkowe 2 cewki (tu pewnie wyjdzie też kilkaset zł rocznie)
- prawdopodobnie droższe ubezpieczenie (OC+AC z innymi dodatkami dla 530i to od 4 do 5.5k)
- szybsze zużycie tylnych opon ze względu na wyższy moment
- nie jestem pewien odnośnie zawieszenia
=======================
Czyli rocznie wyjdzie też ponad 2000 zł więcej.

Zatem odpowiedz sobie na pytanie czy warto dopłacać aż tyle kasy za osiągi, które są w zasadzie nie do wykorzystania. Owszem, radość z jazdy R6 jest ogromna, ale ma to swoją cenę. Ja w tej kasie wolałem mieć nowsze auto niż stare F30 340i, wnętrze to jest absolutna przepaść względem trójki, auto jest przepiękne, ultra wygodne, prestiżowe, robi niesamowite wrażenie, zwłaszcza oświetlenie ambientowe. 30i jest też lżejsze.

Także "value for the money" najlepsze będzie w 530i, będzie też lepsze resale value, gdyż łatwiej znajdziesz klienta na auto za 120k niż na auto za 170-180k. Dodatkowo, łatwiej znajdziesz fajny egzemplarz, ponieważ:
- 530i na rynku jest sporo, a jak nie to ściągniesz zza granicy, akcyza 3.1% to spoko
- przy 540i jesteś jesteś skazany na polski rynek i potencjalnie egzemplarze z USA, ale tych aut jest mało. Sprowadzenie auta w zasadzie odpada ze względu na akcyzę

#samochody #bmw
Jim_Morrison

Mieć kasę ledwo na jakiś samochód który w chuj pali a jego serwis jest kosztowny i go kupić to dla mnie brzmi jak idiotyzm. Ale hej, kryzys wieku średniego przechodzimy tylko raz więc czym tu się przejmować.

rith

@Jim_Morrison ?

Nie rozumiem o czym piszesz i co ma kryzys wieku średniego do tego komentarza gdzie gość napisał swoje spojrzenie na 530i vs 540i

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa wooo, ale piękny. Ale tak serio - fajne i dość nowe G30 idzie znaleźć poniżej 200, zmieszczą się tu 2 foteliki i wózek. Spalanie jest dość rozsądne, koszty napraw wysokie, ale pewnie przed 100k nalotu ich nie będzie zbyt wiele.

Wydaje się to jednak dość rozsądna opcja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith mam 2 bejce z salonu i jedna (118i) ma 28mc i 19 napraw gwarancyjnych za sobą a druga (420i) tylko 14 napraw. A mój księgowy lata 530d też od nowości i był na serwisie conajmniej 10 razy.

Pierdoli się elektronika I sypie błędami.


Serio lepiej kup te ferrari I każdy zgina kolana z tylu ale ma banana na twarzy, no ewentualnie idź sie przejedź do salonu alfy stelvio 280 Harych Potterów albo do merca kopsnać sie nowa E 250-400. Oba reagują na gaz jak demony ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa To dość smutne co mówisz, serio są aż takie problemy?


Merc ogólnie ma jeden problem - w środku nie podoba mi się nic a nic xD Do tego ten ich system, wygląda jak windows vista. Ale może za to się nie psuje...


Co teraz kupować, jak żyć?

Na Alfach zupełnie się nie znam, nigdy nie były na moim radarze.

Audi 6 ma w sumie ceny z dupy, za każde pierdnięcie trzeba tam dopłacić.

Volvo jest obecnie mega drogie, w używkach ciężko o dodatkowe bajery typu matrixy, wentylacja foteli (mam na myśli xc60, nie patrzyłem nigdy na S90)

Stingera nie da się już kupić w Europie

Superb kosztuje 250k

Rip

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa Hmm, wygląda ciekawie, np taka: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/alfa-romeo-stelvio-2-0-turbo-veloce-q4-z-polskiego-salonu-faktura-vat-ID6GFuFC.html

Pytanie tylko czy te fotele mogą być wentylowane. Niby perforacja jest, ale nie widzę na desce takiego przycisku

Cóż, może trzeba też się temu przyjrzeć

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith wentylowane są dostępne od 2023 wcześniej nie było. Jest wiązka i miejsce na guzik ale trzeba albo przełożyć piankę i guzik z maserati albo cale fotele z maserati bo pasują mają ta samą płytę. Różnią się tylko deską i karoserią z Levante.

5597d8ab-8d03-48f2-b96d-c565b2150c88
rith

@Ten_koles_od_bialego_psa pooglądałem trochę testów i powiem Ci że jakby teraz był luty i taka cena by była to brałbym w ciemno https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/alfa-romeo-stelvio-alfa-romeo-stelvio-veloce-2-0t-280km-ID6GydLZ.html

xdd

Zaloguj się aby komentować