@DexterFromLab hamuje
@Daewoo_Esperal to nie rozwiązuje problemu
Hamuje po zmianie na konkretny bieg? Np 4 czy 5?
@KLH nie obserwowałem, ale myślę że bieg się nie zmieniał. Znajomy mówi że to może być problem z grometrią i próbą korekty korekcji przez elektronikę. Dla mnie sprawa mega dziwna.
@DexterFromLab To nie wiem. Spytałem o te biegi, bo miałem kiedyś w jednym samochodzie takie zachowanie i to była kwestia skrzyni. Ale wtedy chyba też nie dało się przyspieszyć po przełączeniu na ten bieg, więc byś chyba to zauważył.
@DexterFromLab nie świeciło się nic?
Może jakiś czujnik od wilgoci się zepsuł i auto przeszło w tryb serwisowy.
@entropy_ nie ma żadnej informacji. Kompletnie nic, to jest dziwne. Znalazłem informację że jest coś takiego jak osuszanie mokrych tarcz i jak ten system działa źle to czasem w niektórych autach tak się dzieje.
@DexterFromLab osuszanie tarcz działa z włączonymi wycieraczkami chyba. I nie cały czas, ale musiał bym w instrukcję spojrzeć.
Jak będzie sucho to włącz wycieraczki i zobacz czy zacznie hamować.
Według mnie to jakiś czujnik od wilgoci głupieje i silnik traci moc bo przechodzi na tryb awaryjny.
Mogę się oczywiście mylić.
@entropy_ to może być coś w tym kierunku. Faktycznie może to być związane z wycieraczkami bo ktoś pisał że w jakimś audi miał podobnie
@entropy_ sprawdziłem, samochód chamuje tylko kiedy są włączone wycieraczki i tylko przy prędkości 65+ deszcz nie ma tutaj nic do tego. Pewnie ktoś grzebał i ustawił osuszanie tarcz. Trzeba będzie podłączyć samochód pod komputer i wyzerować rejestr za to odpowiedzialny.
@DexterFromLab strasznie to brzmi:
"Auto mi hamuje jak włączę wycieraczki" xD
Dzięki za update, przynajmniej naprawa będzie tania
Miałem kiedyś bardzo podobne objawy. Normalnie skoro jeździło ok, ale czasem przy np 130/140 nagle spadam obroty i moc i nie byłem w stanie kręcic powyżej 2k obr. U mnie to był efekt nieszczelnego układu paliwowego. Jak przy dużym ciśnieniu coś tam puszczało wachę, to też elektronika odcinała wyższe obroty i też bez żadnych kontrolek. Może sprawdź szczelność układu paliwowego. Ja robiłem w serwisie Boscha
Komentarz usunięty
@DexterFromLab no to masz tu kolejność:
1. Sprawdź pierw błędy na modulach, skasuj, wywolaj usterkę sprawdź ponownie
2. Z możliwych przyczyn: czujniki położenia pedału gazu, czujniki na przepustnicy, wtyki na ecu. Bez odczytu błędów zapomnij by to znaleźć.
@rm-rf ciężko mi będzie wywołać usterkę kiedy występuje ona w trakcie deszczu. Ale spróbuję
Zaloguj się aby komentować