#motocykle #historiamotoryzacji #ciekawostki
@Yes_Man jak widzę te siedzisko dosłownie na błotniku, to oczyma wyobraźni widzę jak przy ew. "drobnej" awarii tyłek motocyklisty jest traktowany papierem ściernym.
PS. Nie znałem pojęcia silnika "górnozaworowego" - wygooglałem sobie i chodzi o umiejscowienie walka rozrządu, który jest powyżej cylindra z tłokiem a bardziej na nasze - tak jak w praktycznie wszystkich obecnych silnikach spalinowych w autach, że względu na większy stosunek pojemność/moc kosztem skomplikowania. Dolnozaworowe są używane np. w kosiarkach, gdzie mniejsza moc starcza. Ot uzupełnienie ciekawostki dla innych ciekawskich
@Atexor nie wałka rozrządu, tylko samych zaworów. Wałek w głowicy to już nowsze konstrukcje OHC - over head camshaft.
@Atexor tutaj nie masz wałka. @motobuc słusznie napisał. Czerwona strzałka to zawory, ze zdjęcia można wywnioskować że jest jeden ssący i jeden wydechowy. Strzałka zielona to popychacz który steruje zaworem i jest sterowany przez układ korbowy.
@motobuc @Yes_Man dzięki za sprostowanie. Mi ogólnie tu chodziło o tym czym są obecnie górnozaworowe, nie pomyślałem aby się przyjrzeć dokładniej jak to kiedyś było.
JAP to japońskie nie brytyjskie przecież.
@SuperSzturmowiec tam są kropki Mister, okularen założy i poczyta raz jeszcze
@Yes_Man nie nosze okularów
Zaloguj się aby komentować