Historia motocykli wg Lecha: Joey Dunlop. Największy z największych

Historia motocykli wg Lecha: Joey Dunlop. Największy z największych

Świat Motocykli | testy motocykli | motocykle używane | skutery | porady
Któż nie słyszał o legendarnych wyścigach na Wyspie Man? Zwycięzcy tej imprezy znani są w całym świecie, a nikt nie wygrywał tu tyle razy, co Joey Dunlop.

Wyspa Man. Od ponad 115 lat odbywają się tam najsłynniejsze na świecie uliczne wyścigi motocyklowe. I przyciągają jak magnes wszystkich jeźdźców z wyciętą klepką strachu. Tourist Trophy to najtrudniejszy motocyklowy wyścig na Ziemi, który co roku zbiera swoją daninę w postaci życia kilku uczestników, a często także i widzów. W historii imprezy nie zdarzył się ani jeden rok bez ofiar śmiertelnych. Wyścig przez wiele lat (do 1976 roku) był jedną z eliminacji Motocyklowych Mistrzostw Świata. Gdy w trakcie wyścigu w tamtym sezonie doszło do śmiertelnego wypadku Gilberto Parlottiego, inna włoska gwiazda – legendarny Giacomo Agostini ogłosił bojkot tej imprezy. [...]

#sportymotorowe #wyscigi #motocykle #wyspaman #historia

Komentarze (6)

Yes_Man

@Mr.Mars Świetny artykuł. Dzięki

brain

Artykuł już trochę nie aktualny. Wspomniany pod koniec artykułu bratanek Michael w tym roku wygrał pierwszy wyścig tegorocznych zawodów, a tym samym wyrównał rekord 26 zwycięstw swojego wujka.

sleep-devir

Trochę ironią jest to, że chłop wygrywał wszystko co się da na różnych pojemnościach, a zabił się na 125 ccm.

Wiadomo że jeździł na limicie możliwości motocykli i opon, nie tak jak 99% z nas.


Wniosek - na wszystkim da się zabić. Trzeba uważać i myśleć z wyprzedzeniem.

Man_of_Gx

@sleep-devir To było 125 w 2T czyli lekko licząc +50 KM, masy tyle co dwa rowery i bardzo nieprzyjemna charakterystyka pracy gdzie albo nie jedzie albo idzie jak wściekła, w połączeniu z fatalną pogodą i ulicznym torem daje razem okoliczności przy których wielu dobrych zawodników poczułoby gęsią skórkę.

Wyścigowe dwusuwy to nie były i nie są łatwe motocykle, w enduro 250 2T wielu sponiewierało a w szosowej klasie 500 wielu się połamało a nawet skończyło gwałtownie karierę.


Gx

jedzczarnekoty

@Man_of_Gx otóż to, 2T potrafi sponiewierać, jak ciągle chce jechać a tylko heble mogą zatrzymać.

sleep-devir

Miałem 125 w 2t więc wiem co to życie 😉

Zaloguj się aby komentować