#hejtoefekt #komputery Firma #iiyama i #komputronik to jakiś żart. Od 15 lutego próbuje zareklamować monitor który miga iiyama G-Master GB2590 - https://youtu.be/gwCa1EJzxPI tutaj filmik nagrany jak to wygląda. Najpierw wysłałem go bezpośrednio do firmy iiyama i usterka została nie stwierdzona. Później stwierdziłem, że wyślę monitor do sprzedawcy (komputronik). 20 marca zostałem poinformowany o tym, że serwis komputronika potwierdza występowanie usterki i monitor zostanie odesłany do producenta celem usunięcia wady. Dzisiaj jest 28 kwiecień. Monitor do mnie wraca. Wchodzę na RMA komputronika żeby sprawdzić co wymienili/zrobili z monitorem:
1dab8766-6411-47bb-a548-c9b8d2099130
ulsterboy

Miałem to samo w swojej iyamie, nagrałem im film i bez problemu naprawili. Jest błąd w sterowniku matrycy

HEAD

@ulsterboy Właśnie czytałem w internecie, że to jest dość popularny problem w iiyamach. A ze mną robią jakieś problemy to jest jakieś nieporozumienie prawie 2 miesiąca bez monitora jestem spróbuje teraz wysłać jeszcze raz jako niezgodność towaru z umową - oby się nie okazało, że teraz serwisant komputronika stwierdzi, że zmienia zadanie i usterka nie występuje i ani kasy ani sprawnego monitora.

Acrivec

@HEAD serwis komputronika, aka regenersis... już wolę moderacje z wykopu

HEAD

@Acrivec Najgorsze jest to, że się łudziłem, że o super stwierdzili tą usterkę która w sumie wcale taka łatwa do stwierdzenia nie była bo zdarzało się, że te miganie nie występowało np przez 20min wcale. A tu się okazuje, że nic bardziej mylnego wysyłamy do serwisu producenta -> serwis producenta twierdzi, że wady nie ma -> wpisujemy, że wady nie ma i tyle w temacie. Dobrze, że chociaż mam tego emaila może za 3 razem uda się w końcu odzyskać pieniądze.

HEAD

Świetnie xD. Nie rozumiem w ogóle tego dlaczego ten monitor został wysłany do producenta. Przecież w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi odpowiada sprzedawca? Czy coś źle rozumiem.

1bd69144-af76-4a9e-a251-f89a11bf035c
w1lq

No odpowiada. To nie znaczy ze to on musi ja wykonać. Jak będę sobie sprzedawał procki to nie znaczy ze muszę mieć sprzetu na zapleczu który jest warty 5x tyle co mój obrót by w razie co komuś jakiś naprawić.

HEAD

@w1lq No ale sprzedajesz procka ktoś Ci go zwraca następnie testujesz -> no faktycznie jest zepsuty komputer się nie włącza -> informujesz klienta i wysyłasz do intela -> intel twierdzi, że jest sprawny -> wysyłasz do kupującego pisząc mu "no sorry jednak producent twierdzi, że jest sprawny więc jest sprawny". I koniec tematu?

w1lq

Problem czasami nie jest tak łatwo zreplikowanć. Może producent odpalił i działało a sklep odpalił u siebie i nie działa? Może rożna wilgotność, albo temperatura, albo wahania napięcia. Jak coś nie jest fest spierdolone to akurat nie jest aż tak oczywiste ;)

HEAD

@w1lq no nic wysyłka monitora podejście trzecie. No trudno ten problem zreplikować to prawda trzeba mieć dobry wzrok i minimum kilkanaście minut siedzieć przed komputerem a może w komputeroniku mają tyle czasu na to a w iiyamie nie.

Jim_Morrison

@HEAD Minęły 2 lata od zakupu? Bo jeśli nie to reklamujesz nie z tytułu gwarancji producenta a rękojmi sprzedawcy i to sprzedawca musi Ci udowodnić, że usterki nie ma i nie było w momencie zakupu.

HEAD

@Jim_Morrison Wadę stwierdziłem nieco przed 1 rokiem od zakupu. Reklamowałem właśnie z tytułu: "Reklamacja z tytułu rękojmi". Nie wiem dlaczego w ogóle sprzedawca najpierw stwierdził wadę a później wysłał na miesiąc mój monitor na serwis iiyamy - jak nie prosiłem o gwarancję tylko rękojmie.

mshl

@HEAD nie mozna wymienić?

HEAD

@mshl Jak wysłałem do komputronika to poprosiłem o wymianę naprawę lub zwrot pieniędzy bo wtedy mi to było obojętne ale teraz jak jestem już 2 miesiące bez sprawnego monitora to chciałbym zwrot kasy najbardziej. Chyba jeszcze raz spróbuje do komputronika wysłać razem z ssami z maila gdzie sami się przyznali, że wada występuje.

Jim_Morrison

@HEAD Czyli mówiąc kolokwialnie zwyczajnie Cię oszukali a jeśli sami stwierdzili wadę, to mają OBOWIĄZEK spełnić twoje żądania. Także zażądaj wymiany na nowy bądź zwrotu pieniędzy, tylko bądź stanowczy bo komputronik znany jest z chujowej obsługi klienta i cwaniactwa.

HEAD

Lepiej takie coś emailowo wysłać czy dorzucić do monitora? Bo szczerze nawet nie chce mi się go znowu odpakowywać żeby tylko kartę wrzucić.

6292c617-3b28-4500-9610-e47a7a08eed3

Zaloguj się aby komentować