Szukam czegoś do zastąpienia mojego aktualnego gruza, bo powoli przegrywam walkę z rudą, i tracę do niego serce. Zarówno moje aktualne, jak i nowe auto ma służyć do turystki offroadowej, i ewentualnie na daily w zimie, kiedy nie chce mi się odśnieżać podjazdu.
Oczekiwania:
-
auto na ramie
-
4x4 albo dołączane, albo stałe z blokadą centralnego dyferencjału
-
minimum sztywny most z tyłu
-
blokada tylnego mostu
-
dużo miejsca, tak aby dało się rozłożyć materac dla osoby 193cm wzrostu
-
produkowany 2020+, benzyna (zależy mi, aby dało się wjechać do nieszczęsnych SCT)
-
cena do 150k
-
w miarę bezawaryjny
-
oczywiście używka, z 4-Runnerem celuję w import lekko stukniętego z burgelandu i ogarnięcie go sobie
#motoryzacja #offroad #turystykaoffroadowa
Uaz pasuje do specyfikacji
Sory, musiałem
@PanNiepoprawny Mea culpa. Zapomniałem dopisać, że komfort ma być większy niż w wozie drabiniastym. xD
Jechałem 4rannerem w Tajlandi rok temu. Ok 300km jako pasażer.
Zajebiście, zachęcony tym samochodem kupiłem Highlandera (ale nie ma nic z tych rzeczy, które wymieniłeś)
@LondoMollari Subaru Outback 2020-2021
@Heterodyna
@paulusll rozumiem, ale obawiam się, że niemożliwa będzie realizacja wszystkich, wymienionych przez Ciebie podpunktów. Może Subaru to taki kompromis?
@Heterodyna miałem outbacka, super auto. Cały czas mi głowie chodzi czy by nie wrócić do tej marki.
@paulusll ja właśnie będę zaczynał przygodę z marką.
Postawiłem warunki:
* auto segmentu d lub e, tylko w nadwoziu kombi
* rocznik 2017 lub młodsze
* do 120 tys. zł
* silnik z zapłonem iskrowym z wtryskiem wielopunktowym, bez doładowania, bez względu na pojemność skokową
* automatyczna skrzynia biegów
Przy takich warunkach brzegowych konfigurator wypluł tylko jedną pozycję:
Subaru Outback. Rozpoznanie wykazało, że Subaru sprzedawało w Europie Outbacka z wtryskiem wielopunktowym (na czym mi zależy) do generacji BS włącznie, czyli do 2019 roku.
@Heterodyna Znajomy jeździ Forkiem 2.5 turbo. Napęd spoko, i wjeżdżał wszędzie gdzie ja Patrolem dawałem radę, ale to auto jakieś 50% czasu siedzi u mechanika przez problemy natury silnikowej. Już nie miałbym cierpliwości.
Outback byłby sporo słabszy w terenie niż obecnie posiadany Patrol y61, a szukam czegoś zbliżonego.
Do głowy przychodzi mi tylko Nissan Patrol, ale raczej trudno będzie o zmieszczenie się w cenie i roczniku.
4Runner wydaje się najrozsądniejszą opcją przy tych założeniach.
@GordonLameman Patrola właśnie mam, i chcę go zastąpić czymś nowym. Zaczęło się parę rzeczy sypać (akurat na szczęście nie silnik), i trochę serce straciłem do niego. Gdyby nie powszechne wszędzie SCT, to bym go robił, ale jako że fajnie czasem w czasie objazdówki zatrzymać się w jakimś mieście, to nie wiem czy chcę ładować w niego więcej kasy.
Nowe Patrole mi się niespecjalnie podobają, są drogie i trochę "pozerskie".
@LondoMollari nie bądź głupcem, dokup sobie taniego starego fiata/lub cokolwiek z 1980r po czym rejestruj Daihatsu, Patrola i Staruszka na żółte jako kolekcję
Sposób sprawdzony, auta na zabytkowych tablicach są wyjęte spod ograniczenia.
Dzięki staremu Capri za 8k kolega lata po KRK Defenderem 90 na żółtych bo jak nic ma już kolekcję licząc daily jego żony.
@Ten_koles_od_bialego_psa Akurat tutaj chodzi głównie o coś do zastąpienia Patrola do turystyki dalekosiężnej (do tej pory były zjeżdżone Litwa, Węgry, Rumunia, Czechy no i Polska). W planach jest Italia a następnie marzy mi się Hiszpania + wypad do Maroko. Na żółtych, aby legalnie jeździć za granicę podobno trzeba występować o zgodę dla konserwatora zabytków. No i żółte działają na SCT tylko w Polsce, natomiast "auto z 2022 roku" działa prawie wszędzie.
@LondoMollari i bronco za 150k fajniejsze, na dodatek ma odpływy w podłodze pod wycieraczkami żeby spłukiwać brud.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-bronco-wildtrack-2023-4x4-ID6GP6TG.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-bronco-badlands-2023r-4x4-2-3l-ID6GOWBD.html
@Ten_koles_od_bialego_psa Kurde, może o tym Bronco pomyślę. To w moich oczach jest trochę bardziej auto do upalania w głębokim błocku niż do turystyki typu 70% asfalt 30% offroad, ale nie ukrywam że mi się podoba. Toyota ma ten plus, że gdziekolwiek Ci się nie spierdoli, to dostęp do jakichś części będzie.
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować