Hej.
Co obecnie byście wybrali w budżecie do 20tyś zł?
Użytkuje Civic VII 1.6 i bardzo dobrze się spisuje choć chciałbym coś nowszego i mniej zmęczonego życiem.
EP ma 300k na blacie, sporo obić, rdzy, wgniotek i żeby doprowadzić ją do zadowalającego stanu musiałbym włożyć spokojnie 5k+.
Z wymogów: benzyna, lub b+g, max 15lat, sedan/hatchback i żeby nie wyglądał jak totalny dziadkowóz.
Chodzi mi po głowie: Bravo II, kia cee'd/proceed, Civic VIII, jakieś i30.
Czy może warto się wstrzymać, odłożyć i szukać Megane/astry J?
#samochody #motoryzacja
94acd557-e58c-4492-8ad1-894bdfed978d
Dlu

@Mareczuczek seed, prcceed jak i Hyundai to spoko wybory. Ostatnio żona kupiła Picanto i jest bardzo zadowolona. Nasz mechanik mówi, że za bardzo koreańce do niego nie przyjeżdżają, a części dość tanie. Tylko bierz mocniejsze silniki

MarianTonczyk

Ja bravką jeszcze od 7 lat. Mam diesla 1.9, wersja 150KM. Generalnie auto polecam, mam 266tys km nalatane, z czego 120tys zrobiłem ja, zawiodła mnie tylko raz, jak mi alternator padł na autostradzie w Ołomuńcu. Części łatwo dostępne i stosunkowo tanie, choć ostatnio wydałem 3k na wymianę dwumasy, sprzęgła i poduszek skrzyni biegów (no ale miały 250k nalotu, miało prawo się zużyć). Średnie spalanie przy mojej jeździe to ok. 6l.

Najbardziej poszukiwane i chwalone są wersję benzynowe 1.4 tjet 120 i 150 KM, ale tym nie jeździłem, to się nie wypowiem

Jestem_bart

To wszystko zależy czego oczekujesz

Atom

@Mareczuczek jak już to zwykły Ceed lepszy bo Proceed to taka Panamera dla biednych i ten pierdoco-buczący wydech wieje straszną tandetą.

Niggauke

@Mareczuczek na pewno nie astre

DirtDiver

Civic VIII... w ogóle głupie trochę pytanie jak na Hondziarza Kupisz coś innego i zobaczysz, że będziesz żałował że to nie Honda. Mom takie EP przed liftem, ale moje 200k dopiero za 800 kilometrów

Wlacza

wkładaj 5k i trzymaj do oporu bo przyjdzie spurek z gretą i Ci zabiorą

Pan_Intended

@Mareczuczek Megane 3 lub Fluence mają silnik benzynowy 1.6 dobry pod gaz, wizualnie nie starzeją się jakoś źle i mogą mieć niezłe wyposażenie. Minus - dobre egzemplarze będą przekraczać 20k, tańsze były diesle.

Artee

@Mareczuczek ja bym zadbał o to co masz i zostawił. za 20k wielkiej rewolucji nie będzie, a nigdy nie wiesz co się z takim 15latkiem wydarzy, może to być początek przygody wkładania hajsu.

Sam robiłem przesiadkę rok temu z ~20 na ~10letnie auto tylko dlatego że te 15latki nic specjalnego nie oferowały więcej. Mocno to zmieniło mi zakładany budżet ale nie żałuję bo cenię sobie dobre wyposażenie i te wszystkie niby zbędne bajery mocno ułatwiają życie.


Aktualnie szukaliśmy właśnie coś podobnego pokroju w rodzinie, ale finalnie wyszło że i30 (I gen,) za te 20k to tak bez szału i lepiej dołożyć do II gen.

Kubilaj_Khan

@Mareczuczek @DirtDiver bravo jest spoko. Megan też i sa jakieś sportowe wersje do wyboru.


Astry j nie polecam. Tandetny środek, ciezka i dużo pali.


Civica VIII również nie polecam. Twardy i głośny. Po jezdzie autostradą boli głowa.

Do tego 1.8 z dolu nie idzie, zeby jezdzic dynamicznie trzeba go katować do odcinki i pali 9.5l (6.5 na autostradzie).

Civic ma strasznie czuły układ kierowniczy, na autostradzie ciągle trzeba korygować kierunek jazdy.


Civica oddałem żonie. Potem mialem Lexusa GS 300 ale się psuł i oddalem go na złom.


Potem mialem Octavię 1.4tsi (150 koni) i to byl świetny wóz. Cichy (nie tak cichy jak lexus;), komfortowy, przestronny i mało palil 5-6 litrów a do setki 8 sekund i z dolu ładnie się zbierał. Miała tez progresywny uklad kierowniczy. Który można było dostosować do swoich preferencji.


Zrobiłem mapę silnika na 184 konie i 300 niuta i to byla rakieta a dalej paliła 6 litrów. Niestety rozbiłem to auto.


Teraz mam honde crv. Niby super grzane skory, panoramiczny dach, kamera cofania itp ale suv to nie na mój styl jazdy (za ciezki i wysoki). Zamierzam odłożyć i zamienić na passata w automacie z 4x4 i aktywnym zawieszeniem.


Acha no i części do VW są dużo tansze niz do hondy (dużo zamienników).

DirtDiver

@Kubilaj_Khan Wymieniłeś wszystko za co lubię Civica, Honda musi się kręcić Wątpię że ktoś patrzy na takie auta pod kątem jazdy głównie autostradą.

Kubilaj_Khan

@DirtDiver to kręcenie to nie moja bajka. Robi hałas a nie jedzie. Słychać z daleka, że jakiś małolat jedzie a auto ledwo przyspiesza. I te redukcje z 6 na 3 meh. Dużo lepiej to jest w 1.4 tsi but i wyrywa z miejsca zostawiając civica z tyłu. Przyspiesza jeszcze na szostym biegu i kreci się do 6k rpm a pali prawie polowe tego co 1.8 w civicu.

DirtDiver

@Kubilaj_Khan Ale to wciąż uturbione gówniane 1.4, czyli nowomodna downsizingowa padaka

Kubilaj_Khan

@DirtDiver jest dużo lepsza niz 1.6 czy 1.8 hondy. Po modzie mialem 184 konie. Honda może tylko powarczec i wachac moje spaliny. Może 2.0 200 kunia jest ok ale zbyt drogie są

Kubilaj_Khan

@DirtDiver jutro robię mape do mojej crv 2.2 diesel. Powinno być 200 koni.

Mareczuczek

Nadal robię research i chyba najbardziej podoba mi się Megane 3 coupe. Mógłbym "zainwestować" w EP, na start skrzynia do regeneracji + nadkola do roboty ale nadal pozostanie starym gruzem z dużym przebiegiem i tandetnym środkiem. Boli mnie też brak 6 biegu, uświadomiłem sobie że jest to koniecznośc. Tras co prawda dużo nie tobie ale jak mawiają: lepiej mieć niż nie mieć.

Zaloguj się aby komentować