Bojujący ultrasi spalinowek nie przestaną mnie zadziwiać.
Na pytanie co takiego wybitnego jest w urządzeniu, które 2/3 włożonej energii marnuje na grzanie się, trzęsienie się i robienie hałasu, odpowiadają "bo tak fajnie wibruje i robi 'wruuuuuuuuummm'"... #cdk ?
No nic, przeżyłem "diesle to się do ciągników tylko nadano", przeżyłem "gaz to tylko do zapalniczek!", trzeba się teraz przemęczać z tymi samymi typami jeczacymi, że "na prund to żelazko może być"...
@sireplama Taki obraz ich. Nieistotne nawet, że samochody elektryczne są tak stare jak motoryzacja
@sireplama ja w sumie jestem wielkim fanem i z chęcią bym sobie taki kupił, niestety ceny oraz dostępność stacji ładowania w PL to jakiś żart ( ͡° ʖ̯ ͡°).
No i oczywiście te zasięgi i czasy ładowania też jeszcze nie powalają
Ale spoko, kiedyś bedzie dobrze ( ͠° ͟ʖ ͡°)
@sireplama ci agresywni bojówkarze często są fanami bezsensownego niszczenia opon zwanego driftem. Drift to disco polo motoryzacji
@sireplama
Na pytanie co takiego wybitnego jest w urządzeniu, które 2/3 włożonej energii marnuje na grzanie się, trzęsienie się i robienie hałasu, odpowiadają "bo tak fajnie wibruje i robi 'wruuuuuuuuummm'"...
Ja bym odpowiedział, że czy w lato czy w zimę jesteś w stanie zrobić 700-1000 km na jednym tankowaniu, brak infrastruktury do ładowania w blokach. Jak zimą chcesz mieć 20 stopni w kabinie to musisz poświęcić spory % baterii żeby się ogrzać. Na ten moment najbardziej się to opłaca komuś kto ładuje elektryka w swoim własnym domu.
I np. VW miał już tanie auto elektrycznie dla ludu: E-up ale woleli to uwalić i pchać do salonów ID3 bo jak wiadomo lepiej sprzedawać mniej ale drożej
Być może elektryki będą tylko chwilowym przystankiem(jak tylko koncerny motoryzacyjne odzyskają kasę którą w nie zainwestowali) a docelowo czekają nas auta zasilane wodorem.
ceny oraz dostępność stacji ładowania w PL to jakiś żar
@rith rozumiem, ale nie mam wątpliwości, że to tylko chwilowe problemy wieku młodzieńczego.
Pamiętam, jak moi rodzice kupili pierwszy samochód z LPG kiedy byłem jeszcze w licbazie i pamiętam westchnienia ojca, jak musiał poraz pierdyliardsetny tłumaczyć ludziom, że nie, nie zniszczy to silnika, że tak, instalacja jest droga ale się zwróci całkiem szybko, tak, jest mniej stacji niż z Pb, ale spokojnie da się jeździć i pojawia się ich coraz więcej, nie nie wybuchnie, nie w razie wypadku nie spłonie od razu z wszystkimi w około i nie, nie zagazuje ludzi na chodnikach i na parkingach!
Mam takie k***a dejavu...
Ja bym odpowiedział, że czy w lato czy w zimę jesteś w stanie zrobić 700-1000 km na jednym tankowaniu,
Pisałem już wyżej - argumenty jak przy LPG i tak samo nieistotne.
Brak infrastruktury do ładowania w blokach.
To się zmienia w oczach.
Jak zimą chcesz mieć 20 stopni w kabinie to musisz poświęcić spory % baterii żeby się ogrzać.
A jak stoisz w korku w upał benzyniakiem to go przegrzejesz i nigdzie już nie pojedziesz.
Na ten moment najbardziej się to opłaca komuś kto ładuje elektryka w swoim własnym domu.
To prawda. Ja jestem ciekaw technologii wymiennych powerpacków, które kiedyś prezentował Myśl (#hatfu)
Być może elektryki będą tylko chwilowym przystankiem a docelowo czekają nas auta zasilane wodorem.
@Atom auta na wodór to też elektryki, no chyba, że spalać wodór ale to znowu wrrrruuuuuum i trzęsienie się i cały bezsens silnika cieplnego.
@sireplama ale ja byłem i jestem entuzjastą LPG xD zresztą nieważne.
@sireplama A jak stoisz w korku w upał benzyniakiem to go przegrzejesz i nigdzie już nie pojedziesz.
Że co?!? xD
Raczej nikt nie ma wątpliwości, że elektryki to jakaś tam przyszłość, tylko słowo klucz to 'przyszłość', bo dopóki na świecie nie będzie taniej łatwo dostępnej energii np z fuzji, to będzie to jedynie droga zabawka dla bogatych, tak jak jest teraz. Obecnie elektryki nie mają żadnego uzasadnienia, ani ekonomicznego, ani środowiskowego. To że nie widzisz brudu z rury wydechowej, nie znaczy, że tego brudu nie ma. Jest, tylko bardziej odsunięty od wrażliwych soyboyów, co by im late lepiej smakowało.
@Takiktos też rykłem jak to przeczytałem i stwierdziłem, że nie mam czasu na taką dyskusję xD
@Ragnarokk są tak stare i ich nie rozwijano więc coś jest na rzeczy @ZohanTSW jestem fanem bezpiecznej jazdy w moda na elektryki jest jak disco z pola czyli kijowa i przereklamowana
@Lardor pomyliłeś ludzi, odnośnie przegrzewania się w korku to powiedział @sirepalma
@sireplama
Brak infrastruktury do ładowania w blokach.
To się zmienia w oczach.
Ale wiesz, że infrastruktura nie kończy się na postawieniu ładowareczki w polu? Zdajesz sobie sprawę, że tą ładowarkę trzeba czymś zasilić i ten prąd jakoś do niej doprowadzić. W tej chwili w takiej np. Polsce, obciążenie sieci przesyłowych przekracza ich możliwości projektowe. A nowe prawie nie powstają, o elektrowniach nie wspomnę. Nie da się zastąpić ICE elektrykami 1:1, bo nie ma tyle energii na świecie.
@Lardor wodór? hehehehe serjo? ja rozumiem, że fajnie, że się tankuje, ale czytałeś o tym? Wodór, to jest właśnie mydlenie oczu, hehehehehe. Przykład, na wyprodukowanie 1kg zielonego wodoru potrzeba 9l wody i 50kWh, po czym Twoj super samochód znów zamienia ten 1kg wodoru na ..... 16kWh. no super biznes: ]. Jest jeszcze brudny wodór, do produkcji którego zjada się potężne ilości gazu ziemnego i produkuje się minimum 10x więcej CO2 niż wodoru. Do tego dochodzą bardzo skomplikowane i problematyczne metody transportu i magazynowania wodoru. hehehee to jest dopiero ślepa uliczka. Może jeszcze w jakichś przemysłowych warunkach OK, gdzie sprawność będzie większa, ale do goownosamochodów, hehehe, ściema. Bardziej eko już są te znienawidzone diesle.
"elektryki to ślepa uliczka, u siebie w pracy mam i niestety podczas jazdy z 80% baterii robi się 0"
@Lardor Weź dzwoń do Elona i szefa VW, że według twoich testów elektryki są do dupy to może uratujesz ich przed wyrzuceniem miliardów w błoto
@kobiaszu masz na myśli tego szefa VW co go wywalili bo postawił tylko na elektryki?
Zabawka dla bananowych szczyli nic więcej
ale ja byłem i jestem entuzjastą LPG
@Atom OK? To się chwali, ale nie do końca rozumiem co to ma wspólnego z tym co napisałem?
Że co?!? xD
@Takiktos ? Nigdy nie widziałeś ugotowanych samochodów na poboczu w korku na trasie w upały?
Ale wiesz, że infrastruktura nie kończy się na postawieniu ładowareczki w polu?
@slonski_pieron nie, no. Spoko! Fakt, że Polska to jebany bungystan z rządzącymi mającymi wungiel zamiast mózgu to świadectwo, że elektryki nie mają przyszłości...
@kobiaszu przecież teraz jest moda na eko sreko to nic nie zdziałam.
@Lardor nie da sie dokonac hydrolizy bez poterznych strat energi, jedynym wyborem były by poteznr farmy wistrowe i sloneczne oraz magazynowanie nadmiarów energi wlasnie poprzez hydrolize ale to uj wie czy kiedykolwiek sie stanie
@Lardor
A jak są obecnie mocno rozwijane to już nie ma nic na rzeczy, c'nie?
@Orbita500
Bo wiadomo, że 25 letni beznyniak tak samo dobrze czyści zanieczyszczenia ze spalania jak elektrownia.
Czy tego chcecie czy nie, elektryki to przyszłość, nawet jak obecnie mają wciąż szereg wad. I jasne - trzeba punktować wady, ale wyśmiewanie ludzi bez konkretnego argumentu w stylu OPa jest tak żałosne jak głosowanie na konfę mając więcej jak 25 lat.
@Lardor o wolnościowcy przypierdalający się do wyborów innych nowe nie znałem
@oiron666 wolny świat już dawno mamy za sobą niestety. Teraz Unia mówi na siłę co masz mieć i co lubić, więc na siłę wyparcie silników spalinowych jest błędem.
@Lardor błędem dla kogo? Dla biznesu naftowego? Wszyscy widzimy co obajtek odjebuje. Niech żre gruz.
A w innych krajach to może jest lepiej? Może rosja powinna jeszcze lepiej na ropie wychodzić. Może koncerny ukrywające zanieczyszczenie nie jednej zatoki powinny więcej kopać? Niedoczekanie - niech historia o nich zapomni tak samo jak o wozach drabiniastych...
Czy tego chcecie czy nie, elektryki to przyszłość, nawet jak obecnie mają wciąż szereg wad.
@Ragnarokk co kaze ci tak myslec? Wlasnie ten szereg wad pokazuje, ze samochody elektryczne nie będą w przyszlosci istotną częścią transportu. Te konstrukcje nadają sie w pewnym stopniu na jazdę po miescie, "wokół komina" czy na wyscigi na 1/8 mili
@GrindFaterAnona wodór jest produkowany w bardzo brudny sposób, powstaje przez wypalanie gazów. Jeżeli silnik spalinowy to najpewniej na jakiś etanol czy coś podobnego
@grzegorz-wozniczka bo PiS energetyki też nie trzyma w ryzach xd szczegół PGE które jest pisowskie i wszelkie elektrownie należą do tej spółki plus od niedawna PKP gdzie nie uciekniesz w tym kraju to będziesz dojony przez innego pisowca to nie jest żadne wytłumaczenie w tym momencie
wodór jest produkowany w bardzo brudny sposób, powstaje przez wypalanie gazów.
@SzubiDubiDU dzisiaj tak ale skoro rozmawiamy o przyszłosci, to zakładam, ze elektroliza wody będzie bardziej powszechną metodą.
@Lardor Oh no, ten mem powstał rok za późno! Już nigdy nie odzyskam szacunku ekspertów internetowych ds. motoryzacji xD
@Stashqo ale to ty dzwonisz
@SzubiDubiDU Jak wypalanie gazów? Głównymi metodami jest reforming parowy gazu ziemnego(Nie jest to wypalanie gazu) i elektroliza wody.
@sireplama jak masz niesprawny układ chłodzenia to wtedy może się przegrzać. Pojęcie o samochodach to masz jak białek o prowadzeniu wykopu
@Lardor fajnie że jestem geniuszem
@Lardor Niby nie lubie tych aut, ale widząc takie wpisy kusi mnie by kupić jeden najlepiej Mustanga e mach i słuchać pod biedronką ze przeze mnie prąd podrożał
@Rusty jak cię stać to kupuj, przecież nikt ci nie broni ja w tym czasie będę palił wydech i słuchał że tak nie można
@Rusty na pewno przed zakupem zadbaj abyś mógł ładować sobie auto w domu ze swojego źródła energii bo ładowanie się na mieście wcale nie wychodzi taniej niż auta spalinowe. Zużycie energii u Mach-e to około 22kWh/100km co przy stawce takiego Orlenu w szybkiej ładowarce kosztuje 3,20 zł za kWh. Czyli jakieś 70 zł na 100km.
Diesel z 2008 roku bierze u partnerki jakieś 6l/100 czyli 42 zł a benzyna z LPG bierze mi 10l/100 co daje jakieś 30 zł/100km.
W naszym kraju elektryk będzie jeszcze póki co zabawką dla bogatych.
@sireplama dobrze że mamy elektrownie, które z surowców uzyskują kurwa 150% energii. Zadziwiające jak zwykli ludzie mogą nie chcieć tak dobrej technologii jak auta elektryczne i trzeba im na siłę wpychać, nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PanNiepoprawny weź zacytuj do czego się odnosisz bo nie rozumiem nic z twojego postu
@Takiktos kwa... Co roku wyjazd nad morze w letnie upały daje galerie ugotowanych samochodów na poboczu a ten nie widzi, nie słyszy, nie wierzy... Eksperci z przebiegiem 5k rocznie albo fachowcy od need for speed... Słów na was brakuje.
@Beryl a no przepraszam, doczytałem. Jest to proces w którym podgrzewasz metan i wodę do 900stopni w wyniku czego powstaje DWUTLENEK WĘGLA i wodór. Fajna ekologia, nie powiem naprawdę ciekawa
@sireplama do Twojego pierwszego komentarza w wątku
@SzubiDubiDU w pozyskiwaniu wodoru celuje się raczej w elektrolizę jako formę magazynowania nadmiaru energii z OZE.
@sireplama człowieku według twojego toku myślenia to w emiratach nie mają samochodów bo by się im ciągle gotowały. Albo jesteś trolem albo poprostu jesteś głupi
@Takiktos rozumiem, że kolejny lvl w NFS zrobiłeś, to wiesz? Co ja ci będę rzeczywistość tłumaczył? Spalinowki się nie gotują, nie płoną, nie braknie im paliwa... Dobrze już synku...
@PanNiepoprawny zacytuj proszę konkretny fragment
@SzubiDubiDU @sireplama wodór jak i elektryk są tak samo toksyczne jak spalinówka xd. Wszystko to jest propaganda by się ludzie pozbywali starych aut i kupowali nowych.
@Lardor nie
@sireplama podjedź do pierwszego lepszego mechanika i powiedz mu że samochody w korku się gotują to zabije cię śmiechem
Akurat też mnie jakoś nie śmieszy ten mem, ALE:
ci agresywni bojówkarze często są fanami bezsensownego niszczenia opon zwanego driftem. Drift to disco polo motoryzacji
@ZohanTSW motorsport to też sport, czy ci się to podoba czy nie. Rozumiem że można nie lubić, bojkotować, nie mam z tym problemu. Ale ciężko zaprzeczyć że wymaga to jakiegoś skilla. Disco polo wielkiego skilla nie wymaga, nie oszukujmy się. To można porównać do kręcenia bączków pod marketem, ale to nie drift.
rozumiem, ale nie mam wątpliwości, że to tylko chwilowe problemy wieku młodzieńczego.
@sireplama no tak, tylko jaka jest skala tych problemów, szczególnie porównując z alternatywnymi paliwami jakie znamy, pokroju LPG czy CNG. Tutaj masz do totalnego przeprojektowania całą sieć energetyczną. Nie w kraju, na kontynencie. Instalacje fotowoltaiczne w większej skali nie są żadnym tego rozwiązaniem, bo nie mamy niemalże żadnej możliwości magazynowania energii. Więc jedynie off-grid, a więc i wyższy koszt samej instalacji, i ładowanie tylko w domu. W Stanach masz elektrownie szczytowo-pompowe spełniające role magazynów, nie ma chyba bardziej wydajnego sposobu na ten moment. No, a u nas nie ma wcale. Do tego wycofywanie się z EJ brzmi absurdalnie w kontekście ekologii i zapotrzebowania które przez elektryki gwałtownie wzrośnie. I ja nie jestem jakimś przeciwnikiem elektryków, ale zaczęliśmy je wprowadzać totalnie od dupy strony. Bo tak sobie zdecydowały koncerny, nie ma co się oszukiwać że rynek jest mocno lobbowany. Mogliśmy jeździć na prund już 20+ lat temu. Tak tak, znowu gadanie o GM EV1, no ale było rozwiązanie które działało toteż nie technologia nas ograniczała. A tu nic. Podobnie Toyota klepie już tyle lat hybrydy, a reszta rynku jakby obudziła się z dekadę temu i nagle wszyscy klepią hybrydy i elektryki zmagając się z problemami które Toyota rozwiązywała dekadę wcześniej - to nie jest naturalny rozwój, tylko nagła zmiana na rynku, a takie zmiany powinny być jednak wdrażane stopniowo. W przypadku elektryków najpierw wypadałoby zabezpieczyć podaż energii, a przynajmniej równocześnie rozwijać sieć wraz ze wzrostem ilość takich pojazdów. Tymczasem jakoś nie słyszy się o masowej przebudowie sieci energetycznych w najbliższych latach, za to szafuje się terminami przejścia na elektryki w niedalekiej przyszłości.
Co do przegrzewania... Przecież to absurdalny argument. Chcemy zestawiać paroletnie energetyki ze starymi gruzami z niesprawnymi układami chłodzenia? To ja wysuwam kontrargument w postaci padających baterii w pierwszych Teslach, która to awaria skreśla auto, bo jest ekonomicznie nieuzasadniona - cena nowego akumulatora przewyższa wartość takiego wozidła. Ekologiczne? Ni chuja, najbardziej ekologiczne jest jak najdłuższe eksploatowanie pojazdu, ponieważ utylizacja aut jest mega problematyczna.
Nie pomaga też pozycjonowanie aut elektrycznych w segmencie premium, nie skupiając się prawie w ogóle na pojazdach przystępnych dla większości społeczeństwa.
Kolejnym problemem są ceny ładowania "na mieście", co już kolega wyżej wspomniał.
Pamiętajmy również, że o ile energię można czerpać ze źródeł odnawialnych, tak np. lit jest dosyć ograniczonym surowcem, no i baterie są dramatycznie szkodliwe dla środowiska, a recykling skomplikowany.
Także, moim zdaniem, elektryki OK, ale przez najbliższe lata jako auta do miasta, do jazdy "wokół komina". Nie zastąpią prędko aut spalinowych, być może za parę dekad. TIRy Muska już pilotażowo pojawiają się na zachodnich trasach, ale, z tego co słyszałem od znajomego truckera, w pełni załadowane tracą dosyć mocno zasięg mimo zapewnień producenta. Choroby wieku dziecięcego? Pewnie. Czy do rozwiązania w parę lat? Jeśli nie wymyślimy jakichś super akumulatorów raczej niebardzo. Albo będziemy produkować krowy po 5 ton. Jak dojdzie do tych mitycznych, deklarowanych terminów przejścia na prąd to bardzo szybko okaże się że producentom pali się pod dupą, i może jednak nie do końca elektryki, może jeszcze przez parę lat hybrydy, etc. Z resztą, pożyjemy zobaczymy, ale przede wszystkim sprowadzi to użytkowników do trzymania jak najdłużej spalinówek. Co nie jest jednoznacznie złe, ale też zatrzymamy ich rozwój na jakimś etapie. Może to też i lepiej. Świat gdzie zadowalamy się OZE byłby piękny, bo ileż można kopać, ale to odległa przyszłość.
A co do opinii o nieopłacalności wodoru - skoro przeciwnicy posługują się argumentami, że elektryki przecież z czasem będą dopracowane, to proces wytwarzania wodoru również nie będzie stał w miejscu. Moim zdaniem, skoro rozważamy o przyszłości, dużo bardziej uniwersalne i przyszłościowe rozwiązanie. Oczywiście nie dla nas, ale dla kolejnego pokolenia, być może.
@Takiktos dobrze, jak sobie chcesz, spalinowymi się nawet nie psują a wypadki są tylko wtedy jak powodują je elektryki i... Nie wiem... Uberowcy? Jakiego mechanika?! Mechaników nie potrzeba przecież... #jprdl z dziećmi...
@Lardor
wodór jak i elektryk są tak samo toksyczne jak spalinówka
Słyszałeś kiedyś o prądzie uzyskiwanym z energii jądrowej lub OZE? Tam gdzieś produkowane są gazy cieplarniane albo tlenki azotu?
Poza tym jeśli chodzi o same auta elektryczne to przygotuj się na fakt, że producenci się na nie przeniosą bo są tańsze w produkcji i w utrzymaniu stanu technicznego.
@Takiktos serio nigdy nie widziales zagrzanego auta? Nigdy ci termostatu nie wywaliło, albo chłodnica nie odmówiła dalszej pracy?
@maximilianan słyszałem i co z tego jak u nas jest prąd z elektrowni węglowych? Mój ojciec tam pracuje ponad 30 lat widzę się z nim na co dzień i wiem jakim syfem tam palą? Nie mamy żadnej atomówki panie kolego i przestań mydlić sobie oczy pierdoletami z zachodu gdzie też zamknęli w pizdu atomówek i zasilają elektrownie węglem?
@sireplama tak
@Lardor twoim argumentem na przyszłość w Europie jest stan faktyczny w Polsce? Serio? Sam zauważyłeś, że elektrownie węglowe są szkodliwe nawet nie tyle dla środowiska, co dla ludzi. Dodatkowo udział OZE w wytwarzaniu energii elektrycznej jest z roku na rok coraz większy. To, że jakieś barany w krajach zachodu popełniły błąd zamykając elektrownie jądrowe nie oznacza, że nikt nie będzie stawiał i uruchamiał nowych.
@Lardor ano nie. Elektryk jest bezemisyjny... Chyba, że upierasz się podliczyć z jakiś powodów koszta wyprodukowania pojazdu oraz wyprodukowania i dostarczenia paliwa, wtedy elektryk rzeczywiście nie jest bezemisyjny ale spalinowki nadal są gazyliard razy gorsze.
@sireplama hmm po chuju bez emisyjny szkoda, ze prad do niego powstaje z wegla xdddd Widzę, że propaganda Globo Homo weszła ci za mocno! Jest tak samo toksyczny jak pojazd spalinowy. Plus koszty produkcji. @maximilianan u nas nim uruchomią jądrowe o ile wszystko pójdzie git minie 25 lat minimum. Taka prawda, te całe pitolenie o ekologii jest tylko to by napędzić branżę motoryzacji tak by ludzie kupowali nowe auta i upierdalanie starych. Szczerze mówiąc chuja to ma wspólnego z ekologią. Przyjdzie typo powie kupujcie auta elektryczne bo są eko i wsiądzie w swój prywatny odrzutowiec, na tym polega ta zielona propaganda która jest owiana hipokryzją, dla tego się nie dam i będę jeździł saplinówką do ostatnich swych dni.
@Lardor jeszcze raz: odnosisz się do przyszłości Europy patrząc przez pryzmat obecnej sytuacji w Polsce. Nikt ci nie zakazuje kupowania aut spalinowych - już teraz masz normy emisji, a jakoś nadal można kupić Passata z 1999 w dieslu kopcącego jak źle rozpalony piec. Elektrownie jądrowe to tylko część układanki, ale według mnie bardzo dobrze, że wreszcie cokolwiek się dzieje w tym temacie.
@SzubiDubiDU To źle doczytałeś, otrzymuję się gaz syntezowy, czyli mieszaninę wodoru i tlenku węgla. H2O + CH4 -> CO + 3H2
bez emisyjny szkoda, ze prad do niego powstaje z wegla
@Lardor i nadal licząc wodę, energię, emisję i koszta wytworzenia pojazdu i wytworzenia i dostarczenia "paliwa" to elwktryki sa xxx razy lepsze od spalinowek.
@sireplama nie są baterie które trzeba utylizować są dość toksyczne.
@Atom sugerowanie ze polski mechanik będzie w stanie to naprawić… wystarczy ze nie potrafią znaleść termostatu w 1.9 TDI 90km
@Rusty to do fajnych mechaników jeździsz.
@Lardor a różni są?
@Rusty są jak oddajesz auto partaczowi to co się dziwisz
Zaloguj się aby komentować