@Fox Jak tam komora spalania?
myoniwy userbar
Fox

@myoniwy no to raczej będzie jeden z ostatnich bo najprostszy element. 2 zawałkowane blachy i ew toczony element który będzie to trzymał od zimnej strony. Większym cyrkiem jest zrobienie łopatek, dysków je trzymających, i pudła do trzymania szpuli (tak się nazywa element silnika turbinowego ten z łopatkami i turbiną cały "wał"). Dumałem nad ciśnieniowym wtryskiem aluminium ale podejrzewam że inwestycja by wymagała 10 tek tysięcy zł jak nie 200.

Podpowiada mi to film z montażu modelu silnika, co ciekawe z metalu jest wiele części.

A jeszcze są elementy jak wsporniki szpuli i kierownice które zapobiegają dekompresji (to te elementy z łopatkami pomiędzy ruchomymi łopatkami)

https://www.youtube.com/watch?v=9yU28Xqe5iM

Fox

@myoniwy tylko teraz, czy łopatki z mieszanki alu z formy ciśnieniowej wytrzymają ~20krpm?... chodzi o te 3 pierwsze rzędy frontowe najdłuższe, mają 74 do 61mm druga od początku waży wg profilu pojemności alu 2,7g/cm3 10,2g, co daje na same łopatki w drugim rzędzie ~286g wydaje się nie dużo, ale jednak nieco dużo.

480ac75c-4724-496f-b9c1-1906a1d45f91

Zaloguj się aby komentować