Debiutujące w 1984 roku Ferrari Testarossa zdobyło olbrzymią popularność i w ciągu 7 lat produkcji wyprodukowano ponad 7 tys. sztuk. Samochód wyposażony był w 12 cylindrowy silnik typu Boxer, początkowo moc wynosiła 390 KM, w końcowej fazie produkcji (Ferrari F 512M) została ona podniesiona do 440 KM. Samochód osiągał maksymalnie 315 km/h. Testarossa była symbolem lat 80 i wyznacznikiem osiągów dla innych marek.
#motoryzacja #ferrari #codziennawloszczyzna
@radidadi Pffft. 7 tys. w 7 lat. A Malucha ile wyprodukowali i też silnik z tyłu miał.
@radidadi zgodnie z trendem na Hejto: panie, co za guwno, to w ogóle bagażnika nie ma, pod byle krawężnik nie podjedzie i pierdzi.
Najlepsze autko dodawane w gumach turbo, o ile dobrze pamiętam w kolorze czerwonym
@size panie to nawet radia nie ma
@radidadi najlepsza wizualnie była Testarossa, późniejsza 512TR i F512M są noo, gorsze xD
@SzwarcenegerKibordu lubię ferrari w alternatywnych kolorach
@SonyKrokiet przełom lat 80 i 90 to był ciekawy czas jeżeli chodzi o design
Tam był silnik V o kącie rozłożenia cylindrów 180 stopni, a nie boxer
@starszy_mechanik silniki o rozwarciu 180 stopni to właśnie silniki boxer, nie może być V jeżeli cylindry leżą płasko
@radidadi silnik to nie był boxer. Po prostu v12 o kącie rozwarcia głowic 180 stopni.
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz przecież to zdanie nie ma sensu
@radidadi nie wprowadzaj ludzi w blad. Silnik w ferarri to nie boxer. Tam jest jedna komora spalania na kazde dwa tloki a nie jak w bokserze kazdy tlok ma swoja komore spalania. Zrob sprostowanie i nie grzesz wiecej
@radidadi kiedyś też tak uważałem ale ktoś w internecie mi wyjaśnił
Z Wikipedii
Instead of the boxer engine design of each piston having its own crankpin, flat-twelve engines have each pair of pistons sharing a crankpin, and thus are flat, but not boxers.
Bo w boxerze tłoki z par rozrchodzą się razem i schodzą się razem, a w płaskim v tak nie ma.
@radidadi pierwsze z gogla
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz @highlander niech wam będzie, niestety już nie mogę edytować
@radidadi W silniku V przeciwne korbowody są osadzone na tym samym czopie. Natomiast w silniku boxer każdy korbowód ma swój osobny czop
@Jurajski_Huncwot potrzebujemy w języku polskim lepsze określenie na flat 12 niż silnik V o rozwarciu 180 stopni
Góra boxer
Dół flat v12
@radidadi raczej coraz większych mydelniczek, szczyt designu to raczej lata 50.-60. a i to w Ameryce głównie, przełom lat 80.-90. i później to coraz większe pomyłki stylistyczne, czego wysyp widzimy i dzisiaj
Pamiętam, że jak byłem dzieckiem to mi się strasznie podobało. W sumie nadal mi się podoba.
@radidadi akurat Testa-Rosa (czerwona głowa) powinna być jak w nazwie czerwona lepiej wygląda.
@kodyak W F40 to nic nie ma bo konstrukcyjnie to zajebisty silnik obudowany kabiną. Wymiana sprzęgła to trzeba rozkręcić samochód na pół.
@radidadi płaska 12 <papież_face>
@ErroL chodzi o czerwoną głowice a nie kolor samochodu
The "testa rossa" designation refers to the fact that the engine cylinder head (the testa del motore, in Italian) was painted red (rossa)
@radidadi Legenda głosi, że gdy kupowałeś Testarosse, z automatu wyglądałeś jak jeden z gości poniżej (niestety, często tylko we własnych myślach)
nie wprowadzaj ludzi w blad.
@highlander po czym sam wprowadziłeś ludzi w błąd
@radidadi jeszcze wersja Spider
@nyyu zgadza się nadal jednak rossa to czerwony
Pomijając cała polemikę, nie wiedziałem, że był tam płaski silnik. Myślałem, że typowa V
@radidadi do tej pory nie wiedziałem, ze miał silnik w układzie boksera, kiedyś mi się pobała ale teraz wole ferrari 308 gts
Zaloguj się aby komentować