Młodzieńczy wyraz pychy Muska był (i nadal jest) unikalny, ale jego przekonanie, że chińscy producenci samochodów nie stanowią zagrożenia, było wówczas podzielane przez całą amerykańską branżę motoryzacyjną.
W ciągu 13 lat wiele się zmieniło. W 2023 r. BYD wyprzedził Teslę jako najlepiej sprzedający się producent pojazdów elektrycznych na świecie. Obecnie co trzeci sprzedawany samochód elektryczny pochodzi od tej firmy, co oznacza wzrost z 15 proc. w 2020 r.
Z Chinami zawsze jest ten problem, że albo ludzie przeceniają, albo nie doceniają możliwości tego kraju. Mnie potencjał Chin naprawdę zdumiewa choć wiem, że borykają się z licznymi problemami. Całkowite jednak ignorowanie tego do czego są lub mogą być zdolni to głupota.
#chiny #elonmusk #technologia #motoryzacja #ekonomia #biznes
Trzeba podnieść ceny, powołując się na jakiś pretekst. Wtedy Chińczycy wystraszą się i uciekną. Do tej pory działało.
@Al-3_x mnie zadziwia nieodmiennie, z jaką bezwładnością i niefrasobliwością ludzie podchodzą sprawy chińskiej. Cały import stamtąd powinien być oclony i opodatkowany w kosmos, a niektórzy tu jeszcze reklamę robią tej chińskiej tandecie.
@MostlyRenegade No i są oclone i opodatkowane, ale jak to mówią ah Chinczycy cwane lisy....
Weźmy na przykład amerykańskie podatki od importu chińskich pojazdów elektrycznych. Administracja Trumpa nałożyła na chińskie pojazdy elektryczne cło w wysokości 25 proc., zwiększając całkowitą opłatę za ich wjazd do USA do 27,5 proc. Aby uniknąć ceł, marki takie jak BYD, Chery i SAIC prowadzą rozmowy z rządem Meksyku w celu rozszerzenia działalności w tym kraju.
Części pochodzące z Meksyku byłyby uważane za wyprodukowane w Ameryce Północnej i podlegałyby łagodniejszym ograniczeniom na mocy umowy handlowej między USA a Meksykiem i Kanady.
@Al-3_x
e tam
wujek sam każe nałożyć cło to przestaną się chińczyki opłacać
Zaloguj się aby komentować