#dziwnefury #samochody #ciekawostki
Dziwne fury od Skurwoala
DACIA MD87
Nicolae Cosmescu, rumuński inżynier zrealizował swoje marzenie z dzieciństwa w 1986 roku, budując samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie. Auto miało zamontowany silnik 1.4, znany ze standardowych modeli rumuńskiej marki. Projekt powstał na bazie Dacii 1410 Sport.
W celu uzyskania idealnego rozłożenia ciężaru zamontowano koło zapasowe w miejscu silnika oryginalnego samochodu, oraz zbiornik paliwa w okolicy skrzyni biegów. Samochód zbudowano w dość szybkim czasie trzech miesięcy w prowizorycznym warsztacie.
Po pierwszej jeździe testowej zamieniono jedynie drążki kierownicze na te z Oltcita. Nazwa samochodu nawiązywała do imion żony i syna projektanta, oraz do roku w którym planowano produkcję.
Po pewnym czasie, w 1991r nadwozie zostało zmodernizowane - zamontowano tylny spojler, a także pojawiły się otwierane do góry światła przednie.
Samochód pozostał na zawsze w fazie prototypu, ponieważ niedługo po "lifcie" twórca odszedł z biura projektowego.
Dziwne fury od Skurwoala
DACIA MD87
Nicolae Cosmescu, rumuński inżynier zrealizował swoje marzenie z dzieciństwa w 1986 roku, budując samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie. Auto miało zamontowany silnik 1.4, znany ze standardowych modeli rumuńskiej marki. Projekt powstał na bazie Dacii 1410 Sport.
W celu uzyskania idealnego rozłożenia ciężaru zamontowano koło zapasowe w miejscu silnika oryginalnego samochodu, oraz zbiornik paliwa w okolicy skrzyni biegów. Samochód zbudowano w dość szybkim czasie trzech miesięcy w prowizorycznym warsztacie.
Po pierwszej jeździe testowej zamieniono jedynie drążki kierownicze na te z Oltcita. Nazwa samochodu nawiązywała do imion żony i syna projektanta, oraz do roku w którym planowano produkcję.
Po pewnym czasie, w 1991r nadwozie zostało zmodernizowane - zamontowano tylny spojler, a także pojawiły się otwierane do góry światła przednie.
Samochód pozostał na zawsze w fazie prototypu, ponieważ niedługo po "lifcie" twórca odszedł z biura projektowego.
Miałem takiego resoraka.
@Skurwoala Ehhh smutne to, że nawet przysłowiowy "rumun" ma swój motoryzacyjny brand... Fakt, że Dacia to obecnie Renault.
Zaloguj się aby komentować