Dzisiaj #rakowetiktokipolityczne nacechowane kolejowo-orlenowo.

#polityka
________________
Otóż chce dodać pare słów
Polacy nie produkują pietrowych EZT, można by uznać sundecki na za EZT - ale to jednak PushPulle czyli wagon czolowy ze sterownia, wagony srodkowe i lokomotywa w zestawie. Są tak niezawodne że normalnym widokiem jest loka podczepiona przed czoło - sterownie siadaja i lokomotywą trzeba manewrować. Co jak co ale sundecki to poprostu jakas modyfikacja BIP która wyszła słabo - kto kiedykolwiek jechał "Słonecznym" ten wie o czym mowie.

Leca tam słowa o pendo - czy Newag lub Pesa produkuja EZT z Vmax250? Minęło już 10 lat od zakupu pendolino (umowa z 2011). Dlaczego nasi narodowi czempioni nie poszli wogole w ta strone? Otóż dlatego że nie mamy torów na 250. Już kiedyś podnosiłem że torów na 200 mamy ciut ciut. A i tak najlepsze ck nas spotyka to newagowskie gunwo wylaczajace sie przy mijaniu zakładów konkurencji, oraz pesowskie zamarzajace przy -1 ezt. Tak, ostatnio spotkalem ezt ciagniete przez eu07. XD

Pisowscy debile, zarzucaja PKP niegospodarność, a wyglada to niestety tak że ani pesa ani newag nie ma zamiaru wychodzic poza swoj ciepły kurwidołek. Robią lokomotywy, dostali teraz grube miliardy w zamowieniach EU160/200, hybryd, wagonow. I im to starcza. Na nowe wagony vmax200 kazali czekac minimum do 2026. Bo wazniejsze jest remontowanie staroci. Cegielski klepie stare wagony do wersji combo, od 4 lat jeżdza bez vendingu bo pkp nie potrafi zrobic, zamknac, domknac, przetargu.

Niestety, jeśli mam wybór dostac zagraniczne ezt jakosci pendo badz podobnej, bedace fajnym dwupietrowym składem, ktore niezamarznie przy -1 i nie wylaczy sie bo mija zaklad naprawczy konkurenta - to biore takie a nie licze na to ze jasnie panstwo z Newaga czy Pesy zainwestuja w rozbudowe zakladu (swoja droga zadna z trzech lokalizacji nie moze byc rozbudowana), inżynierów, testy, nauke technologii etc. No chyba że bierzemy sundecki - żeby zmiana kierunku zamiast trwac 5 min byla zwiazana z 20 minutami manewrów.

Jedyne EZT ktore jeżdżą sobie bez wiekszych problemow po polsce to.... Stadlerowskie FLIRTy. Co z tego ze budowane w polsce jak wlascicielem sa szwajcarzy XD. I to jezdzi, trzyma jakosc. Nie zamarza.

Ahhh. Taki mamy kraj jak potrafimy zrobic.
#pkp #kolej
Cybulion userbar
51f96402-2316-4b78-b900-b00f4adcffd5
146ea735-3669-4338-a80c-b03d56742f7f
2466389b-d616-43c6-a7b7-3281d4a44991
c5258d84-4dce-4722-b983-bb87f8e79569
d2c033a5-a8c7-4eb9-9295-bba79cd57dc7
Cybulion

A jeszcze odnosnie DB Cargo - dofinansowanie zwiazane jest z ... Zwolnieniami grupowymi i ograniczeniami zatrudnien xDdDDDD

maximilianan

@Cybulion temat z tymi lokomotywami jest porównywalny z tym, jakby trolle miały problem, że przetarg jest "ustawiony" pod Boeinga bo żaden z naszych producentów nie ma takich samolotów jak 737.

Cybulion

@maximilianan zawsze mozemy przyspawac EN57 jeden na drugim XD

Cybulion

I oczywiscie zaraz padnie ze "Cybulion jest przeciw rozwijaniu Polskich firm". A Gówno, jestem za! Bardzo bym chciał zeby 17mld pln zostało w kraju. Ale nierealne jest za 17 mld zrobic pelna inwestycje czyli kupic teren, zatrudnic inżynierów, stworzyć technologie, i wyprodukowac zamówienie. To pora żeby władcy Pesy i Newagu klepneli sie w pierś i przyznali że nie rozwijaja od 13 lat swoich firm tylko klepia non stop te same awaryjne gówna bo i tak są ciagle finansowani. Zobaczymy jak EU200 zareaguja na pierwsza zime.

CzosnkowySmok

@Cybulion czemu piętrowe pociągi zostały wybrane?

Cybulion

@CzosnkowySmok bo nie mamy pietrusów i PKP chcialo sie w nie uzupelnic. Regio ma pare bip (np lataja na hel).


Na sprawe tak naprawde trzeba spojrzec szerzej. Pkp zamowilo ~ 150 lokomotyw

300 nowych wagonow (do200kmh)

Remontuja chyba 400-500 lacznie

Chcą nowe ezt - wybrali pietrowe do uzupelnienia oferty. Mysle ze pietrowe pojda na szprychy cpk docelowo - idealny wybor na dolot do lotniska gdzie potrzebujesz zagescic siatke. Dlatego wymogiem bylo vmax200.

CzosnkowySmok

@Cybulion po prostu nie wiem skąd taki pomysł, jak i tak jeżdżą krótkie składy. Ale może nie wszędzie.

To brzmi tak: e Staszek, a może weźmy piętrusy hehehe

Cybulion

@CzosnkowySmok krotkie? Same stadlery i pendo to 8 czlonowce. Na polaczeniach miedzywojewodzkich zazwyczaj lata od 8 do 10 wagonow. Ostatnio spotkalem sie z pociagiem ktory nie miescil sie w skrajni peronow na polowie swoich stacji. Dużo tym sie nalatalem, krotkie sklady to bardziej jakies regionalne

CzosnkowySmok

@Cybulion o właśnie, tu jest ponad 10. A jak do Wrocławia jechałem to było max 8 razem z warsem a pociąg pełny.

Mam bardzo niskie zaufanie do PKP. Ale może ma to sens. Dlatego pytam, bo może wiesz.

Cybulion

@CzosnkowySmok a pamietasz numer pociagu? Ode mnie tez lataja do wrocka - poza sezonem ma 8 wagonow, w sezonie 10. W tym wars. Czasem poza sezonem leci stadler i to jest moja ulubiona wersja.

Cybulion

@CzosnkowySmok kurcze mehoffer. No troche krotki, jakos wogole dziwnie ma numeracje wagonow od 16 tak jakby pol pociagu znikło. A widze ze jeszcze on dwa wagony w ktoryms momencie sprzedaje na dalsza trase. To juz wiesz ktory pociag omijać XD

CzosnkowySmok

@Cybulion no ja byłem bardzo zdziwiony takim krótkim składem. Rzadko jeżdżę pociągami ale w młodości to trochę się jeździło. Więc stąd moje podejrzenia, że to z dupy pomysł z tymi pietrusami jak nie potrafią ogarnąć zwykłych składów xD

Cybulion

@CzosnkowySmok nie maja wagonow, wogole mi sie wydaje ze mehoffer tak jak i karpaty to podbite tlk do ic zeby grabic z hajsu

CzosnkowySmok

@Cybulion nie właśnie, pociąg pełny, nie mają wagonów i cuda na kiju zamawiają

Cybulion

@CzosnkowySmok tak jak ci pisalem, zamowili wagony i zamowili refubowanie wagonow. Mi sie trafialo ze na IC lecialy wagony tlk bez gniazdek i klimy XD

Wyrocznia

@Cybulion NIEMCY!!!! NIEMCY!!!!!

ytilibuuun

Po co 72 piętra w pociągu

Zaloguj się aby komentować