#polityka
________________
Otóż chce dodać pare słów
Polacy nie produkują pietrowych EZT, można by uznać sundecki na za EZT - ale to jednak PushPulle czyli wagon czolowy ze sterownia, wagony srodkowe i lokomotywa w zestawie. Są tak niezawodne że normalnym widokiem jest loka podczepiona przed czoło - sterownie siadaja i lokomotywą trzeba manewrować. Co jak co ale sundecki to poprostu jakas modyfikacja BIP która wyszła słabo - kto kiedykolwiek jechał "Słonecznym" ten wie o czym mowie.
Leca tam słowa o pendo - czy Newag lub Pesa produkuja EZT z Vmax250? Minęło już 10 lat od zakupu pendolino (umowa z 2011). Dlaczego nasi narodowi czempioni nie poszli wogole w ta strone? Otóż dlatego że nie mamy torów na 250. Już kiedyś podnosiłem że torów na 200 mamy ciut ciut. A i tak najlepsze ck nas spotyka to newagowskie gunwo wylaczajace sie przy mijaniu zakładów konkurencji, oraz pesowskie zamarzajace przy -1 ezt. Tak, ostatnio spotkalem ezt ciagniete przez eu07. XD
Pisowscy debile, zarzucaja PKP niegospodarność, a wyglada to niestety tak że ani pesa ani newag nie ma zamiaru wychodzic poza swoj ciepły kurwidołek. Robią lokomotywy, dostali teraz grube miliardy w zamowieniach EU160/200, hybryd, wagonow. I im to starcza. Na nowe wagony vmax200 kazali czekac minimum do 2026. Bo wazniejsze jest remontowanie staroci. Cegielski klepie stare wagony do wersji combo, od 4 lat jeżdza bez vendingu bo pkp nie potrafi zrobic, zamknac, domknac, przetargu.
Niestety, jeśli mam wybór dostac zagraniczne ezt jakosci pendo badz podobnej, bedace fajnym dwupietrowym składem, ktore niezamarznie przy -1 i nie wylaczy sie bo mija zaklad naprawczy konkurenta - to biore takie a nie licze na to ze jasnie panstwo z Newaga czy Pesy zainwestuja w rozbudowe zakladu (swoja droga zadna z trzech lokalizacji nie moze byc rozbudowana), inżynierów, testy, nauke technologii etc. No chyba że bierzemy sundecki - żeby zmiana kierunku zamiast trwac 5 min byla zwiazana z 20 minutami manewrów.
Jedyne EZT ktore jeżdżą sobie bez wiekszych problemow po polsce to.... Stadlerowskie FLIRTy. Co z tego ze budowane w polsce jak wlascicielem sa szwajcarzy XD. I to jezdzi, trzyma jakosc. Nie zamarza.
Ahhh. Taki mamy kraj jak potrafimy zrobic.
#pkp #kolej
A jeszcze odnosnie DB Cargo - dofinansowanie zwiazane jest z ... Zwolnieniami grupowymi i ograniczeniami zatrudnien xDdDDDD
@Cybulion temat z tymi lokomotywami jest porównywalny z tym, jakby trolle miały problem, że przetarg jest "ustawiony" pod Boeinga bo żaden z naszych producentów nie ma takich samolotów jak 737.
@maximilianan zawsze mozemy przyspawac EN57 jeden na drugim XD
I oczywiscie zaraz padnie ze "Cybulion jest przeciw rozwijaniu Polskich firm". A Gówno, jestem za! Bardzo bym chciał zeby 17mld pln zostało w kraju. Ale nierealne jest za 17 mld zrobic pelna inwestycje czyli kupic teren, zatrudnic inżynierów, stworzyć technologie, i wyprodukowac zamówienie. To pora żeby władcy Pesy i Newagu klepneli sie w pierś i przyznali że nie rozwijaja od 13 lat swoich firm tylko klepia non stop te same awaryjne gówna bo i tak są ciagle finansowani. Zobaczymy jak EU200 zareaguja na pierwsza zime.
@Cybulion czemu piętrowe pociągi zostały wybrane?
@CzosnkowySmok bo nie mamy pietrusów i PKP chcialo sie w nie uzupelnic. Regio ma pare bip (np lataja na hel).
Na sprawe tak naprawde trzeba spojrzec szerzej. Pkp zamowilo ~ 150 lokomotyw
300 nowych wagonow (do200kmh)
Remontuja chyba 400-500 lacznie
Chcą nowe ezt - wybrali pietrowe do uzupelnienia oferty. Mysle ze pietrowe pojda na szprychy cpk docelowo - idealny wybor na dolot do lotniska gdzie potrzebujesz zagescic siatke. Dlatego wymogiem bylo vmax200.
@Cybulion po prostu nie wiem skąd taki pomysł, jak i tak jeżdżą krótkie składy. Ale może nie wszędzie.
To brzmi tak: e Staszek, a może weźmy piętrusy hehehe
@CzosnkowySmok krotkie? Same stadlery i pendo to 8 czlonowce. Na polaczeniach miedzywojewodzkich zazwyczaj lata od 8 do 10 wagonow. Ostatnio spotkalem sie z pociagiem ktory nie miescil sie w skrajni peronow na polowie swoich stacji. Dużo tym sie nalatalem, krotkie sklady to bardziej jakies regionalne
@CzosnkowySmok dla przykladu mieszko
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=IC&cislo=5604/5&nazev=Mieszko&rok=2024
@Cybulion o właśnie, tu jest ponad 10. A jak do Wrocławia jechałem to było max 8 razem z warsem a pociąg pełny.
Mam bardzo niskie zaufanie do PKP. Ale może ma to sens. Dlatego pytam, bo może wiesz.
@CzosnkowySmok a pamietasz numer pociagu? Ode mnie tez lataja do wrocka - poza sezonem ma 8 wagonow, w sezonie 10. W tym wars. Czasem poza sezonem leci stadler i to jest moja ulubiona wersja.
@CzosnkowySmok https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=IC&cislo=56104/5&nazev=Jeziorak&rok=2024
Tu masz jezioraka w dwocg wersjach
A tutaj:
Zestawienia wszelkiego szpeju jadacego przez centralna
@CzosnkowySmok kurcze mehoffer. No troche krotki, jakos wogole dziwnie ma numeracje wagonow od 16 tak jakby pol pociagu znikło. A widze ze jeszcze on dwa wagony w ktoryms momencie sprzedaje na dalsza trase. To juz wiesz ktory pociag omijać XD
@Cybulion no ja byłem bardzo zdziwiony takim krótkim składem. Rzadko jeżdżę pociągami ale w młodości to trochę się jeździło. Więc stąd moje podejrzenia, że to z dupy pomysł z tymi pietrusami jak nie potrafią ogarnąć zwykłych składów xD
@CzosnkowySmok nie maja wagonow, wogole mi sie wydaje ze mehoffer tak jak i karpaty to podbite tlk do ic zeby grabic z hajsu
@Cybulion nie właśnie, pociąg pełny, nie mają wagonów i cuda na kiju zamawiają
@CzosnkowySmok tak jak ci pisalem, zamowili wagony i zamowili refubowanie wagonow. Mi sie trafialo ze na IC lecialy wagony tlk bez gniazdek i klimy XD
@Cybulion NIEMCY!!!! NIEMCY!!!!!
Po co 72 piętra w pociągu
Zaloguj się aby komentować