Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
UWAGA! W następnym odcinku będzie odstępstwo od tej reguły.
Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
-Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
-Fiata Seicento Sporting https://www.hejto.pl/wpis/dzien-dobry-niniejszym-przedstawiam-piata-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-niereg
-Mazdę MX-5 https://www.hejto.pl/wpis/elo-elo-3-2-0-przed-wami-szosta-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-op
Dziś na tapecie Citroen Xsara VTS
Usportowiona wersja popularnego niegdyś hatchbacka jest wystawiana na portal Olx w zaledwie czterech egemplarzach, wszystkie w niedużych pieniądzach.
Dlaczego Xsara VTS? Bo to auto szybkie, komfortowe, dobrze się prowadzące i z perspektywą być youngtimerem w niedlugim czasie. Bazująca na tym modelu Xsara WRC jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Z tego względu skupiłbym się raczej na wersji poliftowej, czyli tej znanej z rajdów.
Jaki silnik wybrać? Jest jeden czyli 2.0 16V 163km. Nie mylić z wersją VTR, która była oferowana ze słabszymi silnikami!
Na co uważać? Standard czyli wypadkowość i korozja (zwlaszcza progów/podwozia).
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
@CoryTrevor mocno dyskusyjne wybory dajesz ;p Póki co jedynie z Golfem się zgadzam i Mazdą, które w pewnym sensie już są klasykami, a wcześniej poszły ścieżką youngtimerów - więc jedno z drugiego wynika.
W przypadku Citroena stawiałbym raczej na następcę - czyli udane C4, również z rajdową przeszłością w rękach Loeba i jednak bardziej charakterystyczną wizualnie.
Mimo wszystko fajna seria, skłania do przemyśleń, których przypadkiem nie traktuj jak krytyki bo nie wiem jak Ty, ale ja się nie znam i możliwe, że bredzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zuchtomek Cześć. Dziękuję Ci za opinię.
Moje wybory muszą być dyskusyjne bo seria ma na celu wyprzedzenie rynku. Następny odcinek będzie trochę inny bo znajdą się w niej modele "last minute" spośród marek-pewniaków.
@CoryTrevor no rozumiem, że wyprzedzenie, dlatego wolałbym stawiać na C4 bo jest „atrakcyjne” wizualnie, a to też ma jednak znaczenie. Multipla jest przynajmniej brzydka, co może mieć swoich amatorów, a Xsara jest jednak taka trochę nijaka - ni to brzydkie, ni specjalnie ładne - no za bardzo się nie wyróżnia po prostu.
Z bliźniaczych z tego okresu np. Megane Coupe od samego początku przyciągało wzrok.
A co do samej Xsary to wolę wersję przed liftem niż tę z przodem od C5 😁
Polift był bardzo zaawansowany elektronicznie, wszystko na szynie CAN, automatyczne światła/wycieraczki, opcjonalna nawigacja, klima automatyczna, komp pokładowy, tempomat, światła follow me home, komunikaty tekstowe na wyświetlaczu. Ani jednej z tych rzeczy nie było w przedlifcie, a mogły być w polifcie ad 2000
@vincentadultman w tym problem ;)
Ale też czysto wizualnie mi przypada do gustu bardziej przedlift
@zuchtomek C4 VTS też będzie klasykiem, zwłaszcza 3D, ale na to trzeba zaczekać co najmniej 5 lat
Szef miał taka Xarę ale to było tragiczne auto.
@Kubilaj_Khan z pewnością dyskusyjna jest jakość wykończenia wnętrza.
Wśrod rzeczy na które należy uważać zapomniałem wspomnieć o awaryjnej belce zawieszenia tylnego.
Dopisz do tego konsumpcję oleju...chleje toto lepiej od starego japońca.
@CoryTrevor aa to typowe dla francuskich zawieszeń na belce
@Kubilaj_Khan Rozpędziłem raz taką służbową Xsarę w wolnossącym 1,9 klekocie do 165 km/h według GPS i 175km/h na cyferblacie.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk okropnie spryskiwacz działał i jak się zamykalo pilotem to migaly światła jak głupie. Tylko francuzi mogli coś takiego wymyślić.
Miałem takiego VTS-a po lifcie z 2003r, sprzedałem jak dobrze kojarzę w 2011/12r za jakieś wtedy 10000zl xD, co dziwne pamiętam do dziś że w dowodzie miała 130kW a więc jakieś 177KM, a pochodziła ze Szwajcarii.
No wszystko spoko, ale tak jak każdy citroen - nie będzie do niego części. I to prędzej, niż później.
Xsara klasykiem? W życiu, a miałem dwie.
306 GTi6? Jeszcze jak, jak najbardziej.
Megane I Coupe ? Już prawie jest.
Xsara? Nigdy w życiu, jest szczytem nudy i nijakości. Nikogo nie obchodzi że VTS dobrze się prowadzi
@vincentadultman a moim zdaniem skreślanie Xsary jest nie na miejscu. Kawał rajdowej historii. Okładka Colina 4. To nie jest model, który był i się skończył jak Astra 2.
Zaloguj się aby komentować