Ponieważ mamy tutaj ludzi z bardzo dużą wiedzą o rowerach, postanowiłem poprosić o poradę. Mam problem z oponami. Przeciąłem dwie opony w przeciągu dwóch miesięcy.
Jest to związane z dwiema rzeczami:
-
ludzie tłuką butelki na ścieżkach w mojej okolicy
-
jeżdżę z obciążeniem na bagażniku (cotygodniowe zakupy)
Ceną się nie przejmuję. Potrzebuję roweru do jazdy na co dzień (zakupy, wycieczki za miasto). Waga opony też nie jest istotna, bo mój rower i tak ma 15 kg. Dodatkowe gramy nie robi mi żadnej różnicy.
Wypadałoby w moim przypadku rozejrzeć się za „lepszymi” dętkami?
Czy oprócz opon są jeszcze inne dodatki, które mogę założyć do opony/dętki, aby zmniejszyć szansę na przecięcie?
Wiem, że dętki można pociąć na łatki, a czy z przeciętej opony będzie jeszcze jakiś pożytek?
"Mirki!" ....
@Kyrie_Eleison nie oszukujmy się, trzon użytkowników, to Mirki.
Chyba nic bardziej pancernego od Marathon Plus nie ma. Oponę można zszyć, ale zależy na jakim ciśnieniu jeździsz - jak na dużym (>70 PSI) to bym się w takie rzeczy nie bawił.
@Sperma_Szatana 5 barów, bo tak ponoć lepiej dla opon przy dużym obciążeniu (załadowany bagażnik).
Jak te Marathony nie dają rady, to pozostaje znaleźć kolodzieja i zainwestować w pełne drewniane
@jestem_na_dworzu od dłuższego czasu jeżdżę na continentalach i kurła jest bosko - w ulepie miejskim z przodu double fighter iii 1,9", z tyłu contact speed 1,6", w obie wbijam ponad 4 bary, ja ważę 105, stara rama lekka nie jest a potrafiłem z pełnym plecakiem 80L zakupów i 4 paletami jajek na bagażniku jechać.
@wonsz no widzisz, u mnie conti się nie sprawdziły
@jestem_na_dworzu no rozumiem, nie mam jak ci cokolwiek powiedzieć o ride tour bo to ma córka z przodu, ale ona waży mniej niż opisywany przeze mnie powyżej plecak
nie pisałem że w gravelu double fighter iii 1.4" bo rzadko trafiam na tłuczkę na ścieżkach, ale też bez dziur. czekam aż partnerka dojedzie szwaby w swojej damce to wrzucę conti...
@jestem_na_dworzu dzisiaj nie zauważyłem nowej małpki jebniętej o DDR, więc tylko usłyszałem znajome chrupnięcie pod tylną oponą i pojechałem dalej.
@jestem_na_dworzu Cinturato Velo są bardzo wytrzymałe. Miałem okazję przejechać się po ostrych kamieniach, a guma dalej bez większych nacięć. Tyle że to opona szosowa dostępna w max rozmiarze 35c.
Jeśli chcesz uodpornić się na przebicia to opcje masz dwie: wkładka antyprzebiciowa albo tubeless. Te oponki wyżej da się przerobić na tubeless.
Nie zmienia to faktu, że i tak wypadałoby omijać potencjalnie niebezpieczne obiekty jak szkło czy kawałki metalu.
Zaloguj się aby komentować