Komentarze (16)
@Heterodyna pytanko - czemu dodajesz linki jako artykuły, a nie jako znaleziska? Byłoby Ci łatwiej
@bojowonastawionaowca dziękuję za sugestię, następnym razem się poprawię
Developerzy już rączki zacierają. Będzie można zamiast drogi wcisnąć dodatków kilka metrów kwadratowych kli... luksusowych apartamentów na nowych osiedlach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@LondoMollari to raczej pod rewitalizację obecnie istniejących ulic, gdzie się chce dodac więcej miejsca dla ludzi kosztem blaszaków. Bo deweloper jebnie i tak 2 m szerokości asfaltu, żeby tylko odbebnic, że jest połączenie z cywilizacją :P
Zmotoryzowani znowu się zesrają, że im drogi zwężajo
Będzie można grać w cykora jak z tymi siusiaczkami co na czołówkę jadą na Ciebie przy wyprzedzaniu
Na Żabich Dołach w Chorzowie jest taka droga od dawna. Na 3 stawach w Kato chyba też kawałek.
Na takich ścieżkach rowerzysta musi ustępować pierwszeństwa pieszym.
Hipotetyczna sytuacja: dwa samochody nie mogą się wyminąć, bo po obu stronach idą piesi lub jadą rowerzyści. Samochody muszą ustąpić rowerzystom i pieszym, a rowerzyści muszą ustąpić pieszym. Czyli samochody muszą ustąpić pieszym. Na ulicy. To rzeczywiście "uspokoi ruch".
A z drugiej strony dobry wałek.
"Sołtysie/Burmistrzu/ktokolwiek! Nie mamy chodników, brodzimy w błocie, proszę zbudować nam chodnik choć z jednej strony!"
"Proszę bardzo!" <śmiejący się nosacz sundajski.jpg>
@macgajster opcja bardziej polacka którą stawiam- typ się będzie przepierdalał środkiem na żyletki trąbiąc, żeby wszyscy zjechali bo jaśniepan jedzie. Ale tak zgadzam się- ten wymysł to jest patologia.
@NiebieskiSzpadelNihilizmu liczba wypadków na drogach z udziałem pieszych i rowerzystów maleje* bo wprowadzono nakaz ustąpienia pieszemu zbliżającemu się do przejścia. Co by tu.... ]:->
'* - Dla rowerzystów rośnie, ale to pewnie przez zwiększenie liczby rowerów i aktywnych użytkowników. No i jakbym to ujął, to by mi nie pasowało pod tezę
@macgajster no bo taki jest cel - samochody będą musiały czekaćaz wszyscy inni sobie przejdą. I to naprawdę uspokoi ruch, bo niby jak chcesz się rozpędzić po takiej ulicy?
@AureliaNova mnie po prostu jednocześnie bawi i irytuje fakt, że ulice pierwotnie budowano do szybszego poruszania się, a teraz są realizowane plany spowolnienia ruchu, najlepiej do zera
@macgajster otóż nie - współczesne drogi, służące tylko do jazdy samochodem to wytwór XXw. A miejskie lub lokalne ulice zawsze były nastawione na ruch pieszy, nawet tworzyły swoiste serce życia miejskiego. Jeśli chcesz zobaczyć jak to wyglądało, to wąskie uliczki starówek miast są tego pozostałością.
I też nikt nie zamierza nagle zwężać autostrad, czy zmieniać dróg międzymiastowych w deptaki - przecież nie taki jest ich cel, a właśnie to co piszesz, czyli szybkie poruszanie się samochodem. Ale drogi osiedlowe raczej będą korzystać z takich rozwiązań coraz częściej, bo się to po prostu opłaca
@AureliaNova oj, Warszawa sp. z o.o. ma odmienne zdanie. Właśnie zwężają jedną z trzech/czterech dróg wlotowych na teren o wielkości 120 ha. Są tu dwie duże spółdzielnie, nowe bloki, bardzo nowe bloki i jeszcze dobudują na pewno kilka dodatkowych dziupli. Nie jest to żadna lokalna ulica ani serce życia miejskiego.
Patrzę na zdjęcia satelitarne, droga miała szerokość 10 m, mogła zmieścić samochody zaparkowane na poboczu/chodniku i spokojnie mieścił się autobus/ciężarówka na pozostawionej przestrzeni. OK, chodnik był robiony w PRLu, więc wymagał naprawy. Parkowało tam na oko 50 samochodów, szczególnie w godzinach pracy dużego i jedynego korpo obok.
Teraz, według projektu, droga ma mieć 6,5 m i zatoczki na łącznie 8 miejsc parkingowych + 2 dla niepełnosprawnych.
Czy niektórzy "ludzie" jeździli tam szybko? Tak, nawet jeden zawinął się na latarni. Czy będą jeździć szybko, choć ulicę zwężono? Tak.
Już teraz tworzą się korki, bo dobudowano multum mieszkań do niedostosowanej infrastruktury. Nie mówiąc o tym, że nie ma gdzie zaparkować samochodu, bo co rusz likwidują kolejne miejsca i otwierają wspaniałe "osiedla" deweloperskie.
@AureliaNova A, to na drodze osiedlowej już tej sprawy nie załatwia ten znak?
przecież, to już tak działało. Robili wąskie drogi bez kreski rozdzielającej pasy ruchu i finito. Bez malowania, bez cudowania.
Zaloguj się aby komentować