Poniżej Airbus Maveric
https://www.businessinsider.com/airbus-unveils-futuristic-new-airplane-prototype-with-one-giant-wing-2020-2#according-to-airbus-the-design-would-have-the-potential-to-lower-fuel-consumption-by-20-compared-with-other-aircraft-designs-with-the-blended-wing-likely-allowing-for-smoother-airflow-over-the-aircraft-3
#lotnictwo #pytanie #samoloty #ciekawostki #nauka
@senpai Prototypy, czy rendery?
@Wolnymularz Zdalnie sterowany model... no do prototypu jeszcze trochę daleko.
@Wolnymularz Na modelach - ok. Robią model w skali i wkładają do tunelu aerodynamicznego.
A zdalnie sterowana zabawka jest czymś, co się pokazuje mediom. Bo tu nie ma ani takich prędkości i sił, ani tej samej mechaniki...
@senpai Żeby były jak najmniejsze opory powietrza. Skrzydło generuje siłę nośną i po prostu musi być w samolocie obecne. Statecznik pionowy również musi być, dlatego żeby nie było zbędnych elementów kadłub jest w formie skrzydła a silniki są wbudowane w stateczniki a nie na dodatkowych podwieszeniach.
Dobrze, e konstruktorzy B2 Spirit nie wiedzieli, że statecznik pionowy musi być, bo by im maszyny przestały latać
@senpai katastrofa jednego B-2 pokazała, że samoloty zbudowane na zasadzie "latającego skrzydła" są bardzo zagrożone w przypadku awarii żyroskopów. Komputery pokładowe muszą więcej pracować, aby wyrównać lot. W przypadku turbulencji byłyby problemy
Zaloguj się aby komentować