Daję filmik jak to się dzieje, jak miota nim jak szatan. Cały czas jest z górki. Tunel na końcu nieważny, wrzuciłem żeby se mieć pamiątkę co następnym truchłem cisłem. Rzecz się tyczy pierwszej partii filmiku. Zjeżdżając z tej górki starałem się nie amortyzować drgań kierownicy na ile mogłem- by uwydatnić problem. Dźwięk ssie buły, ale można usłyszeć co robię z gazem chyba. Kamerka jest zamontowana na "owiewce" na kierownicy, oddaje jej zachowanie.

Może któryś PRAWDZIWY motocyklista zauważy coś, czego ja wieczny pierdzikółkarz nie widzę.

Zrobiłem następny wpis zamiast komentarza- bo wydaje mi się, że tak dotrze do większej publiki. Obiecuję więcej nie będę. Ale no kto sprawdza posty na które już odpowiedział, chyba jakieś poyeby ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motocykle #skuter #skutery #mechanika #mechanikamotocyklowa #madeinchina #szpejowyalchemik (tag na moje badziewie.)

https://www.youtube.com/watch?v=RMSqzT8N5fY
wojownicza_konczyna

Mi to wygląda na rezonans. Jeśli mocowanie kamery (albo inne części) nie jest odpowiednio dobrane lub tłumione, to się tak zdarza. Chyba, że chodzi Ci o drgania na kierownicy, to już jest spro rzeczy, ktore mogą na to wpływać. Jeśli chodzi o tą jazdę "slalomem", to np możesz nie mieć kół w jednej osi i za bardzo próbujesz to korygować (możesz zmienić u siebie nastawy PID)

DonRzoncy

@wojownicza_konczyna Tak, to są właśnie drgania na kierownicy. O samą kamerę nie robiłbym rabanu hah x) Kamera jest zamontowana "na stałe" i oddaje zachowanie kierownicy w 100%.


Co to są nastawy PID? Ziom, jeśli możesz to zobacz mój poprzedni post z wczoraj. Brzmisz jakbyś wiedział coś więcej xD

wojownicza_konczyna

@DonRzoncy Z tą nastawą (regulatora) PID to był po prostu żart :) Niestety nie jestem specjalistą, ale mogę spróbować podzielić się kilkoma obserwacjami. Wiesz przy jakich prędkościach się to dzieje? Jeśli dzieje się to przy konkretnej prędkości, to powinny być jakieś luzy (albo coś za mocno skręcone) stąd też miejsce na rezonans. Jeśli znowu jest to związane z prędkością, czyli pojawią się to od pewnej prędkości i nie przestaje, to raczej będzie to związane z oponami. Jeśli dzieje się to tylko jak jedziesz w dół, to ja bym po prostu zwalił winę na całą konstrukcję: środek ciężkości przesuwa się nad kierownicę, możesz to sprawdzić przesuwając się do tyłu/przodu podczas gdy się to dzieje. Miałem kiedyś skuter 50tkę, i zwykle jazda w dół wydawała mi się dość niestabilna.

DonRzoncy

@wojownicza_konczyna Czuć, że chce rzucać cały czas- tylko nie wpada w rezonans po prostu. Ten występuje przy określonych prędkościach najsilniej, ale da się go "wywołać" przy każdej. Pod górę, z góry, na prostej- nie ma znaczenia.


Miałem kiedyś już taki identyczny skuterek i tam problem nie występował, można było kierownicę całkiem puścić i jechał jak po stole. Ehh... Dzięki mimo wszystko

wojownicza_konczyna

@DonRzoncy Jak lubisz się bawić, to możesz spróbować zainstalować amortyzator skrętu

sleep-devir

Swoją drogą to ciekawe że przez tunel jedzie jak po sznurku

DonRzoncy

@sleep-devir Bo na pełnym gazie i z oboma ręcyma ściskającymi mocno kierownicę. Objawy nasilają się po odpuszczeniu gazu.

GSX-R750

@DonRzoncy lagi są proste? przy każdej prędkości czy tylko w jakimś zakresie? opona nie jest wyząbkowana? łożyska główki ramy? jak puścisz fajere to jedzie prosto?

GrindFaterAnona

@DonRzoncy zacznij od wyważenia kół

DonRzoncy

@GSX-R750 @GrindFaterAnona przejrzałem ostatnio całe zawieszenie przednie (koronki na widelcu były rozjechane), podmieniłem lagi na inne używane, podmieniłem też przednie koło z oponą. Problem nadal występuje, choć zdecydowanie mniej.


W takim wypadku pozamawiam nowe koronki i bieżnie widelca i ramy. Jak to nic nie da to podmienię wideł. A jak to nic nie da to jeszcze lagi. A jak to nic nie da- no to już chyba zostaje tylko rama..


@GSX-R750 W zasadzie przy każdej prędkości można zaobserwować, kwestia pochylenia pojazdu. Na prostej w okolicach 60 (mocno) i 100 (lekko) po puszczeniu gazu zaczyna trzepotać.

Zaloguj się aby komentować