Wołam ekspertów:
@poljet @artur200222 @globalbus
Miałem coś takiego https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancucha-rowerowego-rower-single-speed-14039356444 tylko że wymaga haka na przerzutkę. Pseudo hak można zamontować bezpośrednio na oś piasty, też tak miałem ale już w innej konfiguracji. Takie połączenie może być badziewne. Co do samego napinacza to sprawował się bez zarzutu. Jego największą wada to konieczność jego rozbrajania gdy się chce zdjąć koło (np. by zmienić dętkę)
U mnie taki nie podejdzie, bo nie mam tego otworu pod śrubę. Do tego mój hak jest bardzo krótki, więc chyba się nie zmieszczą takie napinacze wkręcane jak w Holendrach.
Wydaje mi się, że pozostaje mi taki napinacz, jak na załączonym zdjęciu, tylko pytanie brzmi, czy mi starczy gwintu, by go przykręcić
@DerMirkerkoło ci się przesuwa bo brakuje specjalnej podkładki radełkowanej. Nigdy się tak nie robi, jak u ciebie.
Mam tę żółtą podkładkę, jest z drugiej strony
Ok, przeczytałem internet i wygląda na to, że pozostaje wymienić naciągnięty łańcuch. Po cichu liczyłem na napinacz Shimano Alfine w jednym kółkiem, ale on nie pasuje do piast cześć hamulcem wewnętrznym, a taką jest Nexus 3.
Prawdopodobnie zmiana łańcucha niewiele ci pomoże, bo ośka dalej będzie się ślizgać tylko w innym miejscu. Trzeba jakoś tą ośkę zablokować, te żółte podkładki nieco pomagają. A łańcuch to i tak raczej masz już do wymiany. Nowy to by wypadało przesmarować od czasu do czasu :p.
@mkdyl smaruję regularnie, tu na zdjęciu jest jednak w stanie tuż przed wymianą. A żółta podkładka jest tylko z jednej strony, jak to u Shimano.
Czy mam ją założyć również z drugiej?
Mozna sprobowac, one dosc agresywnie sie wgryzaja w amelinium, to moze bedzie trzymac. Mozne ktorys z napinaczy osi piasty bedzie pasowac. https://www.google.com/search?client=firefox-b-m&sca_esv=599887976&biw=360&bih=664&tbm=isch&sxsrf=ACQVn08OamtJyhk9FLvKMAGJH1_Ajwsb5w%3A1705698387080&sa=1&q=napinacz+osi+piasty&oq=napinacz+osi+piasty&aqs=mobile-gws-lite..
@DerMirker napinacz łańcucha jaki ci proponowali jest do rowerów z amortyzacją w ramie. W twoim przypadku musisz zastosować coś takiego
https://motor-x.pl/napinacz-lancucha-komplet-junak-904,p.html
Nie wiem czy akurat do tej ramy będzie pasować ale od czego są pilniki
Napnij skróć łańch do wymiarów umozliwijających jeszcze dociągmiecie tam do tyłu. Tak żebyś mógł złapać tam jeszcze na krawędzi oś piasty. Jak skrócisz łańcuch za mocno to już go nie założysz, chyba że będziesz umiał go zanitować. Na pewno wymień jeszcze zębatkę na mieście. Skoro zębatka jest w takim stanie to pewnie łańcuh też w nie najlepszym warto było by go wymienić. Wymiana zębatek i łańchcha w zurzytym zestawie sprawia że wszystko zaczyna gładko chodzić i rower jest nie do poznania. Stary wyciągnięty łańcuch i opilowane zębatki chodzą jak w czołgu.
@DerMirker a i jeszcze jedna sprawa. Nie napinaj łańcucha zbyt mocno. Najlepiej jest żeby po prostu nie zwisał, i nie spadał w trakcie jazdy. Jak będzie spadał, to po prostu lekko dokrecisz na napinaczu, to są milimetry. Nie jestem jakimś serwisantem czy coś ale już kilka rowerów hobbystycznie poskładałem. Czasem lubię tak sobie wieczorkiem usiąść i doprowadzić jakiegoś starego gruza do porządku. Może kiedyś nawet wezmę się za lakierowanie jakiejś ramy ale to trzeba mieć miejsce przygotowane.
I używaj podkładek tych z rowkami najlepiej żeby się nie przesuwały i jak montujeszn śrubki to dawaj kropelkę tego niebieskiego kleju do śrubek. Nie chcesz żeby Ci się jakaś śrubka odkręciła 40 km od garażu. Ja tak raz miałem i od tego czasu wszystko mam połaapane na klej.
Wydaje mi się, że nie mam tu miejsca na napinacz
@DerMirker co to jest, to co wystaje z nakrętki (zaznaczyłem na czerwono)?
Jak masz haki z możliwością regulacji, to napinacz niepotrzebny. Jeśli nakrętki się odkręcają, to albo dajesz dwie z każdej strony i kontrujesz, lub lepiej stosujesz śrubę z kołnierzem, na przykład taką, lub na niebieski klej do gwintów jak pisał @DexterFromLab
https://www.castorama.pl/wybieramy-odpowiednia-podkladke-do-srub-i-nakretek-ins-1092017.html
@pieskov @em-te @mkdyl
@poljet na tym zdjęciu widać śrubę z kołnierzem. Ten zaznaczony przez ciebie element to dziura, do której wchodzi sprężynujący element od przerzutki Nexus.
Moja rama niestety nie posiada haków cześć regulacją
Zaloguj się aby komentować