Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
-Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
-Fiata Seicento Sporting https://www.hejto.pl/wpis/dzien-dobry-niniejszym-przedstawiam-piata-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-niereg
-Mazdę MX-5 https://www.hejto.pl/wpis/elo-elo-3-2-0-przed-wami-szosta-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-op
-Citroena Xsarę VTS https://www.hejto.pl/wpis/dzin-dybry-zapraszam-na-siodma-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-opi?commentId=bf359a62-a84d-44d4-a80b-cad2414f5602
W dzisiejszym odcinku robię odstępstwo od zwyczajowych reguł. Przedstawię modele last minute spośród marek, które mają tendencje do zyskiwania na wartości. Żałujesz, że nie kupiłeś w porę BMW E30 lub Borewicza? Zamiast płakać nad rozlanym mlekiem lepiej rozważyć co dzisiaj stanowi normalność na rynku wtórnym a za jakiś czas będzie obiektem poszukiwań.
-BMW E39- to ostatni gwizdek na zakup dobrej piątki tej generacji za rozsądne pieniądze. Sytuacja jest dokładnie ta sama zo z E34 dekadę temu. Wśród tanich trupów i drogich lalek wciąż można znaleźć zadbany i skromnie wyceniony egzemplarz. E39 to powszechnie poważany model, ze znakomitymi silnikami R6 oraz świetnie wykończonym wnętrzem. Do dziś znakomite daily.
-Fiat 126P Elegant i ELX- mówcie sobie co chcecie, każdy maluch kiedyś zdrożeje. Nawet taki dinozaur z usilnie unowocześnioną karoserią. Komicznie małe nadwozie, napęd i silnik z tyłu, niepowtarzalny dźwięk rozrusznika i samego motoru. Takich samochodów już nie ma i nie będzie. Wersja Happy End to już od długiego czasu turbo rarytas.
-FSM Cinquecento- najbardziej poszukiwana wersja Cieniasa obok Sportinga. One już drożeją choć paradoksalnie mało który właściciel o tym wie. Ważny atrybut -brak klapki paliwa, jedynie czarny korek.
-Mercedes W124- wciąż jest tego mnóstwo i wciąż da się go kupić niedrogo, choć sprawa z każdym rokiem staje się coraz trudniejsza. Żywa legenda dróg. Jeżeli posiadasz zadbany egzemplarz wystarczą ładne felgi i nawoskowany lakier by poruszać się z klasą.
-Polonez Caro- wciąż można kupić zadbane Caro od pierwszego właściciela za niewielkie pieniądze. Za dwa-trzy lata taki scenariusz to będzie science fiction. Wiem, że Poldek to wyrób samochodopodobny. Liczy się fakt, że większość dzisiejszych 30-latków zna go od tej dobrej, sentymentalnej strony - rodzinnych wakacji czy wyjazdów na ryby z dziadkiem. Oni go nie reperowali i się na niego nie wkur*****. Dziś są w stanie takiego zakupić jako drugie/trzecie auto by przejechać się w słoneczną niedzielę. Sam należę do tego grona i od lat bezskutecznie przymierzam się do zakupu Szaloneza.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
@CoryTrevor te całe "last minute" to defacto modele co już im ceny powaliło XD prędzej kupisz takiego od znajomego albo z przypadku niż wertując ogłoszenia XD elegant i elx to ten sam kaszlak, tylko ze ten drugi to miał "katalizator" XD z kolei bańkę spekulacyjną na cienkacze rozdmuchały stołeczne graciarze z jutuba, tak to nikt by nie dawał jebania czy wóz wożący pizzę ma klapkę czy korek jak z malacza XDDD a poloneza (dalej lepiej niż malacz i sojaciento XD) i tak nie kupisz chyba że dzikim fartem XDDD
@SonyKrokiet bez przesady. Każdy z tych samochodów da się wciąż kupić w przyzwoitym stanie do 7 tysięcy a może i taniej. W perspektywie kilku lat to będzie nierealne. Nie mam na celu namawiania nikogo na zakup, a jedynie zwrócenie uwagi na pewne trendy.
@CoryTrevor trendy są takie że te wozy zdrożały bo ich poprzednicy albo poprzednie generacje wybiło albo zdrożały w kosmos, dlatego one też poszły w górę - i to jest naturalna kolej rzeczy. A to, jaki będzie ten przyzwoity stan do tych wspomnianych 7k to inna kwestia XD zawsze będą większe lub mniejsze wady albo niedogodności przy danej kwocie
@SonyKrokiet z jednej strony masz rację, z drugiej bez problemu przymknąłbym oko na niedogodności E34 za 7k kilka lat temu gdybym wiedział jak ciężko będzie dziś takową kupić. Ten sport zawsze niesie za sobą ryzyko.
@CoryTrevor taaa dobra 39 za 7k
Zaloguj się aby komentować