@Keran Kiedyś temat rpg był dla mnie tylko w grach - ale jakoś rok temu odkryłem Critical Role i pierwszy raz prawdziwie zrozumiałem jak takie kampanie, cała ta otoczka i przygotowanie to musi być coś zajebistego.
Strasznie Cię stary szanuję za te makiety, zarówno pod względem rękodzielniczym jak i przygotowania pod kampanię
Wygląda epicko. W sam raz do gablotki.
@Keran Aż sam bym sobie pograł w takiego DnD (nigdy nie grałem). Coś trzeba wiedzieć na początek? To taki bardziej fabularny biewniak? Tzn. bardziej niż gloomhaven czy podróże przez Śródziemie?
@Lukasq trochę wiedzy trzeba przyswoić, jako gracz to takie postawy, opisane w podręczniku gracza, jeśli chcesz być mistrzem gry to już jest dużo więcej do ogarnięcia. Tych gier które wymieniłeś nie znam, ale można dnd nazwać fabularnym bitewniakiem. Wszystko zależy od tego na jaki typ gry zdecyduje się grupa. Można grać cały czas walcząc albo rozwiązywać zagadki detektywistyczne
@Keran No właśnie zawsze jak patrzę na podręczniki to mi się odechciewa.
Tamte gry to takie bardziej rozbudowane planszówki z figurkami i aplikacją. Jest jakiś scenariusz, ale on jest z góry założony, jak przegrasz to grasz jeszcze raz. Na pewno to dużo prostsza wersja takiego "papierowego RPG".
Po prostu zawsze jak patrzę na takie zaawansowane i ładne makiety jak Twoje to z chęcią bym zagrał w coś bardziej skomplikowanego. Potem oglądam filmik na YouTube i mi się odechciewa. xD
@Keran Wyborne! Robisz makiety na zamówienie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@NocnyRabin Dzięki
@Lukasq a grałeś w cokolwiek opartego o dnd jakieś Neverwinter Nights, Baldurs Gate? Co do scenariusza nie musi być wcale trudniejszy niż gra, większym plusem jest jego elastyczność, w grze komputerowej masz do dyspozycji max kilka lub czasem nawet jedną drogę do zrealizowania misji, w ttrpg tak naprawdę ogranicza Cię tylko na ile pomysłów wpadniesz i na co GM pozwoli, nie co zaprogramowali twórcy gry. Dużo też pomaga, jak ktoś pomoże Ci zrobić kartę, jak np masz swój pomysł na postać, ale doradzi klasę, powie jak sensownie rozdzielić atrybuty itd by to też grało mechanicznie.
"albo rozwiązywać zagadki detektywistyczne"
@Keran można, ale jak na tym ma polegać kampania, to warto rozważyć inny system. Problemem dnd tutaj jest ile gracze mają możliwości, jak chcą być leniwi, to mogą wyciągnąć takie zdolności magiczne, że mają rozwiązanie podane jak na tacy, często zagadki trzeba projektować specjalnie pod tym kątem, by nie dało się ich łatwo obejść.
Niby można robić taką umowę, że gracze grają jako detektywi, nie jako magowie, można banować umiejętności i zaklęcia, ale wtedy równie dobrze zamiast coś modyfikować można wybrać coś bardziej przeznaczonego do tego.
@hetman zgadza się, chodziło mi raczej o pojedynczą sesję a nie całą kampanię detektywistyczną. Dużo zagadek może rozwiązać samo detect magic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@hetman Znaczy ja lubię RPG takie jak seria divinity original sinczy Baldurs gate. Wiem na czym polegają papierowe RPG. Po prostu najtrudniejsza sprawa to znaleźć dobrego mistrza gry, który to obsłuży i aby każdy miał czas. Planszówki praktycznie nie niczego nie zobowiązują. Fabułę można poznać wyciągając elementy z pudełka. Dlatego tak mi jest prościej.
Zaloguj się aby komentować