Cześc Hejto! Bardzo dawno nie wrzucaliśmy aktualizacji z postępów tworzenia 3Dragons - czas to zmienić. Słowem wytłumaczenia: ostatnie miesiące to była dla nas niesamowita gonitwa za personalnymi sprawami i musieliśmy na jakiś czas wstrzymać prace nad projektem. Wróciliśmy i pełną parą pchamy projekt do przodu! Chcemy co kilka dni pokazywać jak wyglądają postępy z 3Dragons i nawiązać z Wami dyskusję. Dzisiejszy wpis to taka rozgrzewka - okazja, żeby przedstawić się na nowo.

Jako, że ostatni nasz post jest sprzed (olaboga!) roku to pokrótce przypomnę o co w ogóle chodzi. Jesteśmy tibijczykami z krwi i kości - graliśmy w czasach kiedy jeszcze runami strzelało się z ręki, a podziemia Carlin były centrum produkcji run na całe serwery. Tibia tak pożarła nasze dusze, że przez ostatnie kilkanaście lat prowadzimy bez przerwy (z większymi i mniejszymi sukcesami) nasze prywatne serwery OTS, być może kojarzycie takie produkcje jak RonOTS, Swordia czy PokeJourney. Kilka lat temu pomyśleliśmy: "a co gdyby zrobić Tibie w 3D?". I tak oto postanowiliśmy rzucić się w wir wyzwań i niewiadomych - amatorsko rozpoczęliśmy prace nad grą MMORPG będącą próbą stworzenia od zera czegoś na wzór Tibii, ale w 3D.

Do tej pory udało nam się uruchomić dwie iteracje otwartych testów gry, podczas których każdy mógł sprawdzić na żywo jak działa 3Dragons i wyrobić sobie opinię w temacie tego czy można przenieśc mechaniki Tibii do gry w 3D. My w tym czasie skrzętnie notowaliśmy wszystkie problemy i potencjalne usprawnienia w grze. Oj, było ich wiele...

Na pierwszy kwartał tego roku ustaliliśmy sobie nowy cel - poprawić wszystkie znane nam problemy wydajnościowe gry, zaimplementować jak najwięcej usprawnień i finalnie uruchomić kolejny serwer testowy. Plany są ambitne, bo zakładają uruchomienie testów jeszcze w lutym. Czy się uda? Tego nie wiemy Wiemy natomiast, że przez ostatnie 2 miesiące udało nam się wyeliminować wiele problemów, które strasznie irytowały na poprzednich edycjach testów.

Nieco więcej na temat samego projektu możecie przeczytać na naszym landing page: https://3dragons.games/

Stay tuned i dajcie znać, co myślicie!
0fdcd033-c1a8-41f6-835b-e3d6ccd9a681
Ziutson

@3Dragons jako nieTibijczyk muszę powiedzieć że ładniusie

3Dragons

Dzięki! Nasze pierwsze wersje spotkały się z opiniami że jest paskudnie. Sporo dodatkowej roboty poszło właśnie w to żeby ogarnąć wygląd i nie szpecić.

Pjorun

@3Dragons a jak z licencją? Nie boicie się pozwu od cipsoftu? Jak zobaczyłem ten filmik bez czytania, to od razu pierwsze co na myśl to "co kurwa, tibia w 3d?!", wiec no... dość podobny twór xD Jeszcze jakby to był jakiś open source, to by przeszło. Ale komercyjny projekt? Ciekawy jestem

3Dragons

W pierwszych wersjach gry faktycznie byłby problem. Sukcesywnie natomiast staramy się zastępować te najbardziej oczywiste nawiązania. Prawda jest taka że nawet Tibia stylistycznie do pewnego momentu robiła plagiat, także temat jest śliski.

lubieplackijohn

@3Dragons Najs! Też nie pykałem nigdy w Tibie, ale wygląda całkiem całkiem

zboinek

@3Dragons kozak! Sam o tym myślałem też mam teraz OTSa. Liczcie mnie do testów

Gubernator

hej, jak potrzebujecie sound designera to dajcie znać, mogę podesłać portfolio, parę gierek już udźwiękowiłem :) jak cos mój mail adrianw.mp3@gmail.com i śmiało dajcie znaka

3Dragons

@Gubernator nie będę owijał w bawełnę - projekt ciągniemy hobbystycznie i po godzinach przez co wszyscy pracujemy za darmo, dla funu. Trochę już zaskórniaków wsadziliśmy w rzeczy które musieliśmy kupić i obawiam się, że jedyne udźwiękowienie gry na jakie nas obecnie stać to darmowe zasoby creative commons for commercial use. Jeśli to Cię nie zraża i chcesz się pobawić z nami przy 3Dragons pro bono, to oczywiście zainteresowani jesteśmy każdą formą współpracy. Jeśli uda nam się odnieść jakikolwiek sukces komercyjny, to oczywiście o nikim nie zapomnimy. Natomiast nie będę Cię na siłę przekonywać że jak teraz poświęcisz swój czas, to za kwartał będziesz milionerem.


Jako że Tibia jest grą bez dźwięków, to my ograniczyliśmy się tylko do pojedynczych efektów dźwiękowych jak sieknięcie bronią czy rzucanie czarów. Oczywiście muzyczne intro w grze, czy przyjemna melodyjka w dungeonach brzmi jak świetny plan, ale ze względu właśnie na koszta trafiła do naszego backloga i czeka wraz z innymi czaso/koszto-chłonnymi rzeczami na lepsze czasy.

Gubernator

@3Dragons, napiszcie maila, ogarnę w wolnej chwili cos dla was :D

Zaloguj się aby komentować