Właśnie gen. Rajmund Andrzejczak u Mazurka w RMF powiedział, że budowa CPK jest zapisana w Strategii Bezpieczeństwa Narodowego
to pytanie kto ją tam wpisał i w oparciu o jakie przesłanki xD Sadzenie pasa pokrzyw na granicy też można przecież wpisać
@Wrrr Pytanie jest kto chce zagrozić bezpieczeńsatwu Polski i dlaczego tak mocno atakuje CPK.
@Anty_Anty ale dlaczego łączysz chęć zagrożenia bezpieczeństwu Polski i krytykę cpk? Takie zestawienie to manipulacja.
Jedno lotnisko ma strategiczne znaczenie. Kurwa już się boje
@kodyak
Jedno lotnisko ma strategiczne znaczenie.
CPK to nie tylko CPL (centralny port lotniczy). CPK to także np. 1600 km szprych kolejowych. Po drugie, jeśli mówić o CPL, to tak - jedno lotnisko może mieć strategiczne znaczenie. W szczególności w czasie pokoju. Mamy tego przykład: Rzeszów - Jasionka, ale tak, jak wspomniałem nie chodzi o sam port lotniczy, a raczej kompleksowe zdolności logistyczne, które wokół niego byłyby stworzone.
@Wrrr
to pytanie kto ją tam wpisał i w oparciu o jakie przesłanki
Sądzę, że zrobiło to BBN po sugestiach ze Stanów Zjednoczonych. Natomiast wydaje mi się, że liczono na znacznie sprawniejsze realizowanie tego projektu.
@joasch dałbym ci 2 pioruny jakbym mógł
@joasch co to znaczy "po sugestiach ze Stanów Zjednoczonych"? To już oficjalnie jesteśmy ich kolonią? Oni gówno pomagają przeciwko Rosji, która mówi otwarcie, że my i inne państwa NATO mamy być następni, ich prawdopodobnie przyszły prezydent zapowiada, że jak nam pomoże to potem będzie rachunki wystawiał, a mamy budować lotniska na ich rozkaz? xDD Powoli zaczynam myśleć, że NATO byłoby znacznie lepsze nie tylko bez Węgier, ale też i bez USA.
@joasch masz rację. Ma strategiczne znacznie. Jak będzie wojna to wszystkie rakiety pójdą na te lotnisko i inne będą bezpieczne
Idea szprych wydaje się wręcz idiotyczna ponieważ wszystko zależy od jednego miejsca co w samej idei komunikacji i zależności jest kuriozalne ale ok może to jest bardziej zmyślne choć nie chciałbym być zależny od cpk kiedy podróżuje z Warszawy do np Gdańska
@cotidiemorior to znaczy, że generalnie Polska ma szansę stać się topowym graczem w Europie.
Chociaż ja bym wolał, żeby rozbudowali Pyrzowice.
@viollu tzn. że nas będą klepać po plecach? Jak chcą lotnisko bo im potrzebne żeby oni byli bezpieczniejsi, to powinniśmy im wystawić rachunek i żądać dodatkowych korzyści, takich jak ma choćby Izrael.
@Pumbi ogólnie idea powstania cpk to pomysł PO. Miało to w swojej strategii. Wtedy jeszcze nazywano to CPL. I PiS zajebał im ten pomysł. Teraz głupio tak wybudować to xD.
@Utylizejszyn Problem nie że głupio, nie przesadzajmy. Problem jest w opłacalności w tej skali, problem jest w kosztach. Z ich perspektywy jak zaczną budować w takim stanie to przez X lat będzie niepopularne zaciskanie pasa i wówczas wejdzie PiS czy inni populiści cali na biało, którzy tyle obiecają po chudych latach, że z marszu wygrają.
Pomysł budowy Centralnego Portu Lotniczego powstał w latach 70. Jego autorami byli dwaj eksperci w dziedzinie transportu publicznego – Bogusław Jankowski i Henryk Panusz.
@Ragnarokk ja się zgadzam z opłacalnością, dlatego nie jestem przekonany do lotniska (tzn. jak Warszawa potrzebuje bo Chopin czy coś tam niech sobie buduje, nie mój problem), ale większość kosztów to Koleje Dużych Prędkości, które po pierwsze i tak trzeba wybudować, tylko pytanie w jakiej formie. Po drugie wcale nie jest to jakiś niesamowity koszt jak się rozłoży na lata i wcale nie trzeba żadnego zaciskania pasa czy innych neoliberalnych szurii. PiS wyciągnął z kapelusza dużo większą kasę na już na tarcze i co? I nic.
@cotidiemorior I dwucyfrowa inflacja. Nie przesadzajmy, że nic.
@cotidiemorior Poza tym to czy obiektywnie ma sens to jedno. Politycznie będzie jak z autostradami - pierwsze co PiS zrobił to publiczny roast PO pełen kłamstw na temat kosztów budowy tychże.
@Ragnarokk inflacja była zjawiskiem globalnym spowodowanym pandemią i jej następstwami
Zaloguj się aby komentować