-tempomat
-wygoda
-klima automatyczna
-benzyna
-automat
czego chciec wiecej? co myslicie?
#samochody
czego chciec wiecej?
Tagów
@entropy_ prosze nie piorunowac powyzszej wypowiedzi bo jest ona nieaktualna
@jmuhha dwa razy przemyśl benzyniaka. Silnik thf jest topowy pod każdym względem, włącznie z awaryjnością. Jak kupisz zadbany i udany model to masz super autko. Ale jest duża szansa udupienia. A usterki są trudne I bardzo kosztowne w naprawie.
I go potem nie sprzedasz jeśli nie będzie naprawiony. Autko super ale poszukaj w dieslu i wymieniaj od razu dwumase itp. Będziesz miał spokój i fajne auto.
Miałem takiego benzyniaka. I się naczytalem, nasłuchałem i widziałem jak wyglądają usterki... trzeba wtedy znaleźć prawdziwego speca od tego modelu.
A i szklany dach. Super dopóki ci jakiś gnój nie rzuci kamieniem. Jaka jest na to szansa? Zgadnij skąd wiem ile kosztuje wymiana XD fart, że miałem jeszcze wtedy ac.
@plemnik_w_piwie ac kupuje zawsze w sumie do kazdego auta
serio benzyny w pezo takie do bani?
@jmuhha nie w peżo, w tym modelu. Silnik z minicoopera, rewolucyjny jak na swoje czasy ale przystosowany do pracy w laboratorium. Nie sprawdzał się poza nim, bo był kurewsko delikatny i awaryjny.
W późniejszym czasie go poprawili, jeszcze przed liftingiem tego modelu 508, więc jak coś to zwracaj szczególną uwagę na rocznik auta. Im późniejszy tym lepszy.
A co jest w tym aucie naprawde pojebane to olej. To on wszystko pierdoli. Cała mechanika opiera się na pomiarze ciśnienia oleju i jeśli coś jest z nim choćby lekko nie tak to idzie reakcja łańcuchowa. Pierwszy pada rozrząd i to on często zdycha najpierw. Łańcuch a pada...
Do tego pije olej. Zawsze musisz wozić dolewkę i sprawdzać poziom dosłownie co chwilę. Idzie się przyzwyczaić, ale to jednak koszt, bo ma Dziad pragnienie. A jak nie dolejesz i spadnienpoziom to możesz rozjebac auto. Dlatego pisałem, że poprzedni właściciel powinien mocno o niego dbać.
I pełna wymiana oleju też mu pomaga utrzymać się przy życiu, lepiej wydać parę stówek co 10-15k km na wymianę oleju niż rozrządu co 30k XD
I jeszcze jedna ważna rzecz. Jakość paliwa. Musi być dobrej jakości. Raz zatankujesz na gownostacji i do baku wleci glut to zajedziesz pompę wysokiego ciśnienia. 5k pln sama część, nie da się ich regenerować...
I turbinka potrafi się psuć, trzeba obserwować i szybko reagować jak coś.
Trochę brzmi jakbym wieszał psy na tym aucie, ale jeśli się wie jakie ma mankamenty i robi przy nim wszystko zgodnie ze sztuką, a sam model nie jest trefny, to auto jest na serio zajebiste. Komfort limuzyny, super nagłośnienie, mięciutkie w prowadzeniu, ma kopa, wnętrze niewiarygodnie przestronne a bagażnik to kurwa złoto, jak w dostawczaku. A jak złożysz kanapę to masz jebanego tira.
Tylko na wieś i do lasu go nie polecam, bo jest bardzo nisko zawieszony, nawet bez obciążenia potrafi rysować dnem o progi zwalniające... ale na trasę jest wymazonym autem. I niewiele pali jak na taki samochód.
Dwumasa z ASB...heh
@jmuhha jako fan francuskiego żelaza powiem ze wiekszosc aktualnych benzyniakow w PSA/Stellantis to guano. A 1,6 prince to juz ogolnie generator usterek losowych.
Jak auto Ci sie podoba to szukaj dieselka, ale tam sprawdz odblue bo czesc byla rowniez do dupy, jak szukasz starszego to najlepiej 2.0 i to laczyli z leniwym ale trwalym aisinem 6 biegowym.
Nie wierz w male spalanie w miescie - przy spokojnej jezdzie moze uda zmiescic sie w 10, jak depczesz to i 13 dasz rade wyciagnac, srednio ostatnio w mieszanym mam 7,5
@Jodzi A co nie tak z tymi benzyniakami? 1.6, o jakim silniku konkretnie mowa?
Peugeot 508 super woz, ale lepiej kupic diesla- to sa najlepsze silniki w klasie.
Benzyna ma swoje wady co moze byc akurat wielka zaleta- za psie pieniadze kupisz 6-8 letniego 508 zamiast nastoletniego passata b6( ktory jest kurwa niebo gorszy)
@jmuhha osobiście polecam jeżdżę 508 ale z silnikiem na gnojowicę 2.2 HDi GT 2014 po lifcie. Na długie trasy jest wg mnie świetny, zasięg to ok 1300km najniższe spalanie miałem 5.3l/100 od Maja zrobiłem nim już 25tys km. Ogólnie wygodne autko.
@jmuhha Jak 508 to tylko diesel. Najlepiej 2.0hdi 140/163km. Jednostki palące tyle co nic. Posiadacz 508 here. Ma parę typowych usterek ale to raczej niedrogie rzeczy i pierdoly zazwyczaj. Przejechałem nim 100 tys km i cena/jakość/wyposazenie/koszty utrzymania w porównaniu do zajechanych audi w tedeiku bez porównania (; Ogólnie spalanie z 5.2l mi wychodzi, jak nie potrzebujesz szybko jeździć to 1.6hdi można zrobic ok 4l bez problemu (tak samo bezawaryjny silnik jak 2.0). Od 2014 blue hdi z ad-blue, psuje się w nim pompa ad blue i to koszt ok 5k złotych albo off programowo (;
Zaloguj się aby komentować