Ciekawostka - po katastrofie Iła-62 Tadeusz Kościuszko w Lesie Kabackim 9 maja 187 roku, linie lotnicze LOT stanęły przed poważnym problemem. Federalna Administracja Lotnictwa w odpowiedzi na tą katastrofę oraz wcześniejszą katastrofę Iła-62 Mikołaj Kopernik zakazała operowania i wlatywania w amerykańską przestrzeń powietrzną maszyn typu Ił-62. Aby nie stracić wpływów z połączeń transatlantyckich, LOT zawarł umowę z amerykańskim przewoźnikiem czarterowym Arrow Air o tzw. "mokry leasing" czterosilnikowego odrzutowca Douglas DC-8-62 o numerze rejestracyjnym N8968U. W ramach tej umowy Arrow Air zapewniał polskiemu przewoźnikowi samolot, obsługę techniczną oraz załogi kokpitowe, zaś LOT dostarczał załogę kabinową i sprzedawał bilety. DC-8-62 latał w przeważającej mierze na trasie pomiędzy Warszawą a Nowym Jorkiem zarówno jako maszyna rejsowa, jak i czarterowa od 1 września 1987 roku. W sierpniu 1988 samolot powrócił pod pieczę Arrow Air, gdzie po przeróbce na samolot towarowy pozostawał w służbie do złomowania w roku 2004.
6bce60b3-99a3-4034-bc95-4ee3a3d626d3

Zaloguj się aby komentować