Wstępuję niniejszym do klubu #caloroczne i pozdrawiam leniwych
#motoryzacja #opony
@emdet No właśnie mnie też kuszą całoroczne by unikać przekładania.
Zimówki mam już tak zuzyte, że to jest na pewno ostatni sezon. Tylko letnie mam fajne i tu mnie boli i nie wiem co robić
@twombolt musiałbyś letnie sprzedać
@twombolt teraz dobry moment na całoroczne żeby założyć, a letnie na wiosnę opędzisz
@twombolt mam dla Ciebie lepsze rozwiązanie - kup teraz całoroczne, a na wiosnę załóż jeszcze letnie i je dojedź. Dopóki letnie będą na chodzie to używaj dwóch zestawów, a jak dojedziesz letnie, to zostaniesz na jednym zestawie całorocznych.
@KierownikW10 I chyba tak zrobię
Najjjjssssssss
Pierwsze całoroczne? Dużo jeździsz?
@MaMajk pierwsze. No właśnie ostatnio znacznie mniej więc tym mniej sensu ma to zmienianie co pół roku
@emdet moje pierwsze całoroczne goodyear były ostatnimi. Dobre na jesień/wiosnę w lecie śmiały się ze mnie na zakrętach a w zimie ze mnie się śmiali na śniegu
@MaMajk To jakaś lipna seria. Mam Vredestein od 3 lat i bardzo sobie chwalę. Jedyne piski to w garażu podziemnym
@utede może vred robi to lepiej, a może to Twoja specyfika jazdy/terenu/przebiegu. Ja się wiele razy zawiodłem na multisezonach. Najtańsza chińska zimówka lepsza będzie niż uniwersalna
Stałeś się wrogiem numer jeden oponiarzy. Gratulacje.
@hist4min4 ooo nieeee i co teraz ze mną będzie
@emdet będziesz zalepiał opony gumą do żucia
@hist4min4 xD co to za rewelacje
Ja mam najtańsze jakie były na oponeo 4 lata temu xd. Imperial all season. Latem piszczą, odrobina wody powoduje ślizganie, zimą nie trzymają się nawet felgi, agresywna jazda = poślizgi 😁
@lagun no to chyba nie ma porównania.
@lagun mam pewnie coś podobnego choć nawet nie pamiętam jakiej firmy. 3 lata na felgach, najbardziej irytuje hałas latem. Z drugiej strony home office mój i żony więc przelotu rocznie może ze 2 tysiące. Mam już 3 lara, wytrzymajaco najmniej kolejne 5 beż jngeremcji. Mało jeżdżone i głównie po mieście cholernie wartościowe.
Mam ten sam model, polecam!
Mam Goodyear Vector 4season i jestem zadowolony, wcześniej były Pirelli na lato i Dębica (głupi patriotyzm) na zimę i muszę przyznać, że latem różnicy nie czuję, a zimą musi sporo śniegu spaść bym tęsknił za Dębicą.
Owszem, w Szkocji, ale myślę że i w Polsce na nizinach podobne odczucia by były
@conradowl no najbardziej własnie jestem ciekawy jak na kopnym śniegu to się zachowa, czy jak wjadę zimą na jakąś dróżkę gruntową to się zakopię od razu czy może nie
@emdet Jeździłem w śniegu na całorocznych i było spoko, a praktycznie na pewno dobre całoroczne są lepsze od tanich zimówek czy letnich.
@emdet jak wyżej @Pantokrator napisał - jeśli jeździłeś na tanich to różnica będzie na plus.
Nowe i tanie będą lepsze od premium używanych, ale nowe premium robią robotę.
Szerokości i przeciętności przyczepności
@emdet dasz radę jak Saha Gray w Rozwartych Wrotach 5.
Rok temu w Lake District jeblo prawie metr śniegu w ciągu 6h.
Nie wiedziałem jak wyłączyć kontrole trakcji a i tak śmigałem priusem jak głupi.
@Taxidriver jaki rocznik Priusa? Myślę o hybrydzie za rok, choć raczej Corolla w kombi i szyberdach musi być
@conradowl 2019 Prius plus.
Taki bardzo minivan. Zabiera 6 osób da się we 2 spać w nim. Jak chcesz wypady to bierz Rav4. Sam się przesiadłem na Highlandera i jest niebo a ziemia. Corolla jest ciasna w środku.
@Taxidriver a dzięki. Właśnie o spanie mi chodzi, namiot w UK to nie jest mój ulubiony wybór
@twombolt Sam na całoroczonych Hondą Civic 67 tysięcy zrobione, a jeszcze gumy starczy na jakieś 20, choć wymienię za 15. Auto nie jakieś potężne, bo 140KM, ale mimo wszystko przyzwoite przebiegi da się na tych oponach robić. Na przyczepność czy hałas nie narzekam, a nie muszę się przejmować, że pogoda jest mocno zmienna o tej porze roku i wiosną.
@Pantokrator bardzo wysoka żywotność jak na opony całoroczne. Pochwal się jakie opony masz założone. Jeździsz raczej delikatnie?
@Pantokrator No właśnie jakie oponki. Ja szukam do hondy HR-V, niby 130KM, ale nie wiem gdzie one się pochowały. A dystanse robię niewielkie, 10k km na rok.
@KierownikW10 @twombolt Hankook Kinergy 4S2, opony 225/45 R17.
Szersze się chyba wolniej zużywają. Jedyna operacja, jaką musiałem wykonać, to wrzucić tylne koła na przód, bo przód szybciej schodził.
Wydawało mi się, że jeżdżę dość dynamicznie, sporo tego przebiegu to jazda po drodze szybkiego ruchu, a niby prędkości sprzyjają zużyciu.
Ale może jeżdżę jak dziad, cholera wie :P
Ale mam na oku inne opony, niby lepiej wypadające w testach, tylko teraz nie pamiętam jakie, bo zapisałem na komputerze, a jestem na wycieczce, wię Wam jutro napiszę co to było. :p
@KierownikW10 @twombolt Continental Allseasoncontact 2 to też wydają się fajnie wyważone opony, bez jakichś wyraźnych problemów w jakiejkolwiek dziedzinie.
Tzn. w testach najlepiej wypadają Pirelli Cinturato All Season SF3 jak patrzyłem, ale mają jedną wadę - szybko się zużywają. Z drugiej strony, te Hankooki też niby nie miały robić super przebiegów, a niebawem stuknie im 70 tysięcy.
Komentarz usunięty
@twombolt @KierownikW10 Dobra, na miejskie warunki, to te Pirelli raczej mi odpadają, bo ja regularnie ocieram się o krawężniki, a tam nie ma "osłony felgi". Czy to coś daje? Trudno mi powiedzieć, zawsze miałem, ale jak bez miałoby być gorzej, to chyba nie chcę sprawdzać
A jak Wasze doświadczenia z tym elementem opony?
@Pantokrator ja w mieście jeżdżę niewiele i nie mam problemów z krawężnikami, ale rant ochronny felgi to fajni ficzer chroniący alusy.
@KierownikW10 Bardzo często parkuję równolegle i lubię dojechać do krawężnika jak należy, bo i tak jest wąsko
Tak czy owak, chyba stanie na Continentalach. Pirelli wydają się super, ale jednak sporo mniejszy przewidywany przebieg i te ranty... Chciałby człowiek mieć "najlepsze" opony, ale zawsze wiatr w oczy
no elo
lepij później nic wcale
Ja zazdroszczę. Mieszkam w Beskidzie i ja kontempluję czy nordyckich nie zakładać na tyl napęd. Na terenówce całoroczne a/t sobie radzą w śniegu
@w1lq no ja na szczęście w takich rejonach bywam raz na ruski rok a tak to po mieście/autostrada
@emdet ja od wtorku w kozakach zimowych.
@emdet tez się zastanawiam, ale myślę że jednak mam za mocne auto
@travel_learn_wine A cóż takiego?
@emdet 380KM 4x4, myślę że mogłyby być problemy z przyczepnością zimą i latem
@travel_learn_wine niezły potwór.
@emdet ktoś z was jeździł na yokohama geolandar at? Założyłem miesiąc temu i ciekawi mnie jak to się zachowuje
@mk-2 jeździłem Mercedesem Viano (napęd na tył) na Yokohamah zimokwach.
Były głośne, wzrosło zużycie ale po śniegu szły jak czołg.
Sądzę, że będziesz zadowolony, to japońska solidna marka.
@Taxidriver no się okaże, dziękuję za info. Bo niby mają zimową homologację, w teorii przynajmniej powinno być ok
@mk-2 mogę się spytać co za pojazd? Bo to typowe opony pod teren a nie śnieg na drodze.
Nie ukrywam, że wyglądają b.dobrze ale ja, który pracuje w górach uważam je za przerost formy nad treścią w moim przypadku.
@Taxidriver suv 4x4 z 2008, założyłem takie bo zimówki mi się zajezdzily do tego stopnia że esp pracowało na mokrym asfalcie, do tego jeszcze komplet na lato bo od dwóch lat zdzierałem te zimówki również w lecie. Cena była bardzo ok, bo około 1.5k za komplet. No i teraz nie ma że ESP na mokrym asfalcie, w piachu idą lepiej, ale w śnieg ani w błoto nie miałem jeszcze okazji wjeżdżać
@emdet Dobra, ktoś posiada całoroczne gumy które na mokrym dają jakąkolwiek trakcje? Wymieniać mi tu marki i modele szybckutko:) Powiedzmy, że moce 140KM+
Od siebie stanowczo NIE polecam Kumho Solus 4S HA32
@Dildorsz Yokohama geolandar at w suv 4x4 jak się przyśpiesza na mokrym asfalcie to nie włącza się ESP, chociaż do szybkiej dynamicznej wściekle rajdowej jazdy to bym nie polecał ale tylko dlatego że nie próbowałem, za to nawet ciche
@mk-2 4x4 to trochę nie ta bajka. Mam autko 150KM 1.4T seryjnie bez ESP tylko ABS i kumho potrafi się odkleić z gazu na 2biegu a nawet 3 przy np poprzecznej nierówności
@Dildorsz inna bajka to prawda i nie ma porównania ale w tym aucie moim 150KM 320Nm z 10s do setki jak jest awd to nie odkleja się teraz, za to z fwd pewnie będzie piszczeć chociaż nie próbowałem, tzn bardzo mnie pozytywnie zaskoczyły te opony
@Dildorsz Pirelii Cinturato SF2, 170KM, bardzo ładnie się zbierają na mokrym. W śniegu też spoko. Chociaż muszę przyznać, że obecnie mają jakieś 1,5 roku.
@efceka Teraz jest już SF3 nawet i ponoć jeszcze lepsze.
@Pantokrator Jeśli tak samo szybko znikają w oczach, to przy następnej wymianie chyba przeproszę się z Goodyearami.
@efceka No z tego co widziałem, to jest to typowy przypadek przyczepności kosztem trwałości. No i niby nie mają ochronnego rantu na felgę, a to przydatna rzecz czasem.
Ja dwa lata temu kupiłem nalewane zimówki, zapłaciłem chyba 400zł za komplet.
Przyczepność bez zarzutu, nie miałem ani jednej nawet mgliście niebezpiecznej sytuacji, przez takie usypane spychaczami fałdy śniegu i błota, Touran 2.0 TDI 170km szedł jak jakieś offroadowe auto. Rano, zanim jeszcze pługi przejechały i niektóre dwupasmówki były z prawej strony rozjeżdżone, a z lewej zasypane, to ciśnąłem sobie normalnie lewym pasem i wymijałem całe sznurki aut wlokące się jeden za drugim - no bajka.
Z minusów - hałas taki, jakbym miał wszystkie łożyska wyjebane, opory toczenia znaczne, no i mimo ustawionej zbieżności, od nowości ciągnęło auto lekko w lewo. Minusem ostatecznym okazał się bombel na wewnętrznej stronie jednej opony, który ukazał się na wiosnę przy zmianie na letnie.
Kupiłem właśnei przed chwilą Kormorany Snow i w środę będę zmieniał.
@emdet mam takie same. Nie pożałujesz. Już nigdy więcej nie będę miał sezonowych
Zaloguj się aby komentować