@GucciSlav ja nawet chętnie będę dokładał się na ich utrzymanie w więzieniu.
Ja tu widzę same pozytywy wymienione.
@GucciSlav no CPK się przyda, już widzę jak ktoś z Szczecina pakuje się do PKP i wlecze się pół dnia do Radomia na samolot zamiast pojechać do Berlina i stamtąd polecieć
@tankowiec_lotus Dróg w centrum i na wschodzie też mamy nie budować bo Szczecin jest blisko Niemiec?
@Enzo drogi trzeba budowac, tylko po co się bawić w jakieś porty komunikacyjne pożerające na darmo miliardy złotych skoro większość miast wojewódzkich ma swoje lotniska?
@tankowiec_lotus Ja nie piszę ogólnie o cpk bo nie znam się tak by to obiektywnie policzyć i ocenić. Chodziło mi tylko o to że patrzenie na Cpk tylko przez pryzmat Szczecina jest bez sensu.
@Enzo
Problem CPK nie jest w pomyśle, problem jest w skali. Buduje się w skali jaka jest potrzebna i realnie opłacalna, a nie bo się chce politycznie sprzedać i sporo przy okazji zajebać. Też drogi na wschodzie nie buduje sie siedmiopasmowej autostardy między Lublinem a Zamościem
@tankowiec_lotus nie ubierajmy inwestycji w rozwój i frastruktury kraju w porównania, że ktoś ze Szczecina ma bliżej do Berlina bo wiecznie będziemy przepalać hajs z PKB na dotacje TVP i innych pomysłów polityków różnych opcji zamiast ładować hajs w coś co zostanie z nami na długo i może się nam wszystkim przydać.
Oczywiście gonić PiS ale jeśli przydarzyło się (przypadkiem) im zapoczątkować coś dobrego to nie psujmy tego tylko dlatego, że to ich pomysł. Może lepiej, żeby tym zajęła się inna władza, która w sposób transparentny przeprowadzi tą inwestycję. Lepiej tak niż wszystko przerwać na złość pisowcom. Zawsze najtrudniej jest coś zacząć od zera, więc skoro ten trudny pierwszy krok mamy za sobą to kolejne prowadzimy mądrzej ale rozwijajmy nasz kraj a nie dajmy zarabiać wszystkim naokoło bo u nas nic nie warto.
Pozdrawiam
@tankowiec_lotus CPK ma być przede wszystkim hubem, który w przyszłości obsłuży bogacący się rynek wschodniej Europy. Częścią projektu jest modernizacja komunikacji pasażerskiej w całej Polsce, więc nikt nie będzie jechał ze Szczecina PKSem, tylko (w teorii) nowym, szybkim pociągiem. Poza tym jest jeszcze cała wschodnia Polska, kraje Bałtyckie, Bałkany itd.
Na istniejącym przykładzie - jeżeli ktoś mieszka (tak jak ja) w Danii, to niemal każda podróż poza Europę zaczyna się od "dostań się do Amsterdamu i kolejny lot masz ze Schipol". CPK ma być takim Schipolem dla mieszkańców krajów, które wymieniłem wyżej.
Do tego dochodzi obsługa lotniczego cargo, które będzie konkurencją dla niemieckich hubów.
@lukmar otóż to. Polecam wszystkim zapoznać się z tym filmem. GTBT zrobili kawał dobrej roboty rozkładając to na czynniki.
@tankowiec_lotus wiadomo, że przecież CPK powstaje z myślę o Szczecinie
Na chuj nam pałac Saski?
Zaloguj się aby komentować