Kupiłem na dniach Fiata Tipo. Przebieg 150000. Owszem, wziąłem na niego kredyt, ale nie mogę sobie pozwolić na nowy i na ciągłe pakowanie kasy w obecny samochód i jego naprawy, bo muszę być ciągle mobilny. Nie mieszkam blisko miejsca pracy. Dodatkowo uj wszystkim w dupę, mówiącym, że skoro mnie nie stać na nowy samochód, to niech sobie kupie golfa dwójkę
Mam teraz to pipo z gazem (i hydrauliką na zaworach), więc jest zajefajnie.
Wracając. Sprzedający, to bardzo mili ludzie, zaprosili do domu, otrzymałem PEŁNĄ dokumentację samochodu (plus samochód sprawdzony po vinach i duperelach), ziomek nawet wymieniał głośniki w aucie, bo chciał, żeby grało mu lepiej. Ogólnie nie chcieli go puszczać, ale w życiu tak wyszło, że syn idzie na swoje i trzeba mu chatę wyposażyć. Z przeglądami mam spokój na rok. Chyba mi się trafiła okazja życia... podłączałem pod kompa, też wszystko cacy.
Mimo wszystko, jak na razie przejechałem około 300 kilometrów tym samochodem i...
Jest to znacząca różnica, w porównaniu do forda z 2006 roku.
Tipo to grzybowóz, który nie przyspiesza (1.4 90 95KM), więc uczy mnie pokory, ale za to ma mały bak na benzynę (35l).
Te przejechane 300 kilometrów kosztowało mnie 50 zł. tak baj de łej... (na gazie, to inna bajka)
Coś kosztem czegoś. Plus wizualnie, samochód jest na prawdę bardzo ładny, Wiecie.... nie ma wstydu.
Cieszę się, że podjąłem w tym kraju ryzyko kupna samochodu używanego, z pełną świadomością jego mankamentów.
Mam tylko nadzieję, że po tym wpisie nie odpadnie mi klamka, lub nie wypierdo*li mi sprzęgło, jak to jest popularne w tym przypadku włoszczyzny.
Poszukiwania trwały około kilku tygodni, a i tak pomógł kolega, który ma większy łeb w tych sprawach.
Kurde, wiem że niektórzy tu mają felgi w cenie takiego samochodu....ale jaram się
#motoryzacja #uzywane #samochody
@razALgul myślałem o takim tipo tylko w kombi, sedan i HB mi się nie podobają.
Niech służy :)
@cebulaZrosolu nie dziękuję
@razALgul ok, w takim razie niech nie służy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@razALgul z boku wygląda jak bmw 3
@PlatynowyBazant20 w ogóle ta stylistyka jest ciekawa, można porównać trochę do mondeo z tych nowszych generacji. Niby ma wyglądać na potężnego...nawiązanie do lat, kiedy robiono muscle cary...
". Plus wizualnie, samochód jest na prawdę bardzo ładny, Wiecie.... nie ma wstydu." hmmm polemizowałbym xD
@SuperSzturmowiec są gusta i guściki. Mi się podoba.
Gratki, miłego kręcenia kółkiem, długiego czasu robienia tylko serwisu użytkowego.
Polecam zainwetować w Ceramizer, koszt nie wielki, a uchronisz silnik przed zużyciem.
@Byk poczytam o tym, bo już mi się o uszy obiło
@razALgul leje to już do 3 auta, a nawet do kosiarki
@Byk czytam sobie opinie i to może być nie glupie. Najwyżej wywoła efekt spokoju u mnie
@razALgul
@Byk ceramizer to jakaś bzdura. Zamiast dolewać czegoś do oleju, lepiej po prostu częściej zmieniać olej i tyle.
@KierownikW10 no to teraz pyta się laik. Skoro jest tak duży pozytywny odzew, to skąd Twoja opinia? Natomiast druga strona medalu wygląda tak, że zaiste niewiele może to dać, oprócz spokoju użytkownika. Te dodatki w płynie mają sprawić, że powstaje "lepszy poślizg". Po wielu Twoich opiniach na hejto, wnioskuje że znasz się na rzeczy. Czemu więc, uważasz że to guano?
@razALgul pozytywny odzew wynika z psychiki ludzi. Jak jesteś przekonany, że coś działa, to dasz sobie rękę za to uciąć.
Bo co robi taki ceramizer -w teorii wprowadza do oleju jakieś dodatki, które mają obniżać tarcie pomiędzy elementami ruchomymi. Sęk w tym, że nikt działania tego nie sprawdza w żaden naukowy sposób, a olej w silniku jest wystarczający do jego prawidłowego jego działania. Tak naprawdę nic nie wiesz o działaniu takiego ceramizera, równie dobrze może on zwiększać tarcie, czego i tak byś nie zauważył.
Chcesz sprawnego silnika? Wymieniaj olej często i regularnie i w zależności od stylu eksploatacji (miasto, jazda agresywna - wymiana częsta, nawet co 5-7k km, trasy i jazda spokojna 10-15k km). Wymiany obowiązkowo co roku, ze względu na starzenie się oleju.
@KierownikW10 ja się trzymam wymiany oleju. Plus, należę do tych którzy rzadziej jeżdżą po mieście... Dziękuję za szybkie przybliżenie tematu. 🙂
@KierownikW10 @razALgul
Nie zgodzę się z Twoim zdaniem.
Łałem do benzyny 1.2 z przebiegiem 90000 km i zauważyłem spadek spalania.
Leje do diesla 2.0 od 5 lat, raz nie zalałem i zauwazyłem, że silnik cieżej startował i pogorszenie kultury pracy, po ponownym dolaniu wszystko wróciło do normy. To moje doświadczenia.
Spotkałem swego czasu człowieka, który pracuje w BMW w Bawarii i jest na pierwszej linii w momencie, gdy przychodzi silnik na reklamację do fabryki. I to on, bez poruszania tematu przeze mnie, powiedział mi lej Ceramizer.
Oczywiście, że reguralna wymiana to podstawa. Nie mniej ten dodatek poprawia właściwości oleju.
Oczywiście jak masz starego gruza, z kręconym licznikiem i drutowanym w każdy możliwy sposób to nie oczekuj cudów po 1 dawce, a takie mam wrażenie, że ludzie często na to liczą.
@Byk z tym spadkiem spalania śmiem wątpić. Sądzisz, że jakakolwiek zmiana w oleju da ci spadek spalania? To jest bzdura, pomiędzy olejem 0w20 a 5w30 jest znikoma różnica w spalaniu, pomijalna w większości wypadków, a to oleje o sporej różnicy w lepkości, która określa opory płynięcia. Różnica w spalaniu będzie wynikać w głównej mierze w różnicy w pogodzie, ciśnieniu w oponach i w masie różnych zmiennych których nie jesteś w stanie kontrolować.
Pracuję blisko branży silnikowej i stwierdzam fakt - jeśli cermizery dawałyby jakiekolwiek wymierne korzyści, to byłyby używane przez producentów i całą branżę a nie są, bo to wyłącznie voodoo i zaklinanie rzeczywistości.
I tak ja na przykład jestem człowiekiem który słyszy znikomą różnice pomiędzy nowym a starym olejem w silniku. Słyszę ją w pracy silnika, ale już nie czuję w trakcie jazdy.
@KierownikW10 ja nie mówię o zmianie oleju, tylko o dodaniu ceramizeru do silnika, który przejechał 90000 km, w momencie, gdy byłem pierwszym użytkownikiem i widziałem wzrost spalania. Był to samochód służbowy, ale dbałem jakby był mój.
Ceramizer to nie jest wielka firma, myślę że duże koncerny nie są zainteresowane współpracą, bądź ,, pożarciem" takiego gracza.
Masz swoje zdanie, ja swoje i na tym zakończmy
@razALgul a ja akurat polecam zestaw startowy od Liqui Moly, engine flush + Ceratec. Płukanka, zlanie oleju, nowy olej z Cerateciem. Wszystkim znajomym i autom w domu robiłem takie powitanie i nawet jeśli nie wierzyć że to działa, to na pewno nie szkodzi, niby te testy które można znaleźć potwierdzają że ta nanowarstwa gdzieś tam powstaje. Kij tam, płukankę i tak bym zrobił. Mam ziomka co robi co wymianę oleju i też nic się nie dzieje, chociaż to już nadgorliwość. Trzeba też pamiętać że to nie są środki które magicznie naprawią silnik, one mają mu pomóc chodzić sprawnie a nie go remontować
Problemem ze stosowaniem takich środków jest to, że po wymianie oleju zawsze silnik z czasem się trochę wyciszy, przede wszystkim właśnie hydropopychacze, potrzebują trochę czasu żeby się napełnić nową oliwą, a potem silnik chodzi "gładzie". Aczkolwiek stosowaliśmy takie zabiegi również w małej flocie Vito/V-klas które śmigały dzień w dzień te same trasy i również odzew był pozytywny.
Zgadzam się jednak że najważniejsze są interwały wymiany oleju, zawsze powtarzam że to jak z myciem zębów - użyta pasta jest drugorzędna, tak długo, jak robisz to regularnie xD
Jeśli ktoś ma lać olej Millersa i do tego ceramizery i nawet najlepsze dodatki, a potem deptać furę przez 15-20kkm po mieście, to lepiej dla silnika będzie żeby kupił jakiegoś taniego Mobila i zmienił go po 10kkm. To wynika głównie z tego, że w oleju są m.in. dyspresanty, czyli składniki które mają wiązać naturalnie powstającą sadzę tak, żeby pozostawała zawiesiną, którą później zlejemy. Olej ma czernieć! Jeśli przeciągniemy wymianę, to i olej traci właściwości bo jest przesycony, i tak samo sadza zamiast być przez niego asymilowana zaczyna osadzać się w silniku. Moim zdaniem w niewysilonym silniku w cyklu mieszanym 12-15kkm to jest rozsądny interwał, jeśli jeździmy tylko po mieście bądź mocno deptamy furę, bądź jest wysilona, to ten interwał należy zmniejszać. Żeby silnik się mógł wypłukać a nie zaklejać, żeby olej miał swoje parametry. Oczywiście lepsze oleje mają swoje zalety, dwusiarczek molibdenu poprawia właściwości, lepszy olej później zaczyna "płynąć" (zaczyna spadać ciśnienie) podczas upalania, lepiej właśnie czyści silnik itp. ale do przeciętnego dupowozu nie ma co się napinać. Byle robić serwis na czas. Tutaj akurat masz motor ciężki do zajebania
@razALgul te ceramizery to w najlepszym razie tylko drogie placebo. Lepiej i taniej po prostu regularnie wymieniać olej.
ach, jeszcze kurier mi przyniósł nowe oponki, no idealny piątek
@razALgul gratuluję nowego auta. Niech służy jak najlepiej.
@rain środek bardzo zadbany i naliczyłem tylko 4 zaślepki, więc prawie full opcja 😛
chciałem dać mem o tipo ale nie ma
@SuperSzturmowiec a kto o tej biedzie będzie memy robił...
@razALgul gratulacje
Tipo to grzybowóz, który nie przyspiesza (1.4 90 95KM)
W sumie to ta moc jest całkiem wystarczająca do sprawnej jazdy, tylko że ten silnik akurat ma dosyć niski moment (127Nm) przy dosyć wysokich obrotach (4500 rpm). Czyli jak się nim jeździ w dolnej partii obrotów to się niezbyt chętnie odpycha. Jak chcesz dynamiczniej przyspieszyć, to kręć go pod czerwone pole, wtedy będzie jechał. Dodatkowa zaleta, te silniki na wysokich obrotach brzmią całkiem w porządku, w porównaniu do wolnossących silników z grupy VW, które wtedy brzmią jakby były zarzynane.
@KierownikW10 już to zauważyłem. Nie mogę się go słuchać, jak sugeruje mi zmianę biegów. Muszę trochę przeciągać i nawet idzie jak człowiek...
@razALgul Sprzęgło w fiatach jest O wymiany pomiędzy 150 a 200 tysięcy. Tak przeważnie. W Doblo padło przy 179 tyś. Ładne wozidełko, niech Ci dobrze służy
@Yes_Man na razie się do sprzęgła nie mogę przywalić. Ale co jest piękne w pipo, to to że sprzeglo kosztuje mniej niż 500 zł....
@razALgul Sachs do Doblo za 440 (tarcza+docisk+łożysko)
@Yes_Man baj się łej, to nie dziękuję za Twoje "niech Ci służy" 😉
Ladny kolor
Jakie wyposazenie?
Ma klime i elektryczne szyby z tylu?
@jajkosadzone z bajerów, to on nie ma tylko grzania dupy i przedniej podgrzewanej szyby.
@razALgul
Poka jak w srodku wyglada taki lepiej wyposazony model
@jajkosadzone pokaże jak już będzie po wszystkim, w sensie zrobiony do końca 🙂
Jeździłem takim Tipo jako służbowym - muł straszny, ale nawet przy jeździe non stop z gazem w podłodze nie chciał palić więcej niż 7l/100km, więc na gazie to wyjdzie prawie za darmo
Swoją drogą, pamiętam, że jak Tipo wchodziło do sprzedaży i wołali 45k za nówkę z klimą i radiem z BT, to się zastanawiałem, po co dopłacać 30k do jakiegoś innego kompakta. A potem pojeździłem Tipo i przestałem się nad tym zastanawiać XD
@razALgul no i super, niech się jeździ. Chociaż jazda po autostradach z takim silnikiem to chyba niezbyt przyjemna?
Nie ma nic złego w kupowaniu w Polsce używanego samochodu, po prostu nie można brać najtańszych i prosto z importu.
Ja kupowałem parę lat temu diesla z przelotem 200k, gdzie większosć by się łapała za głowę. I co? No i nic, jest zajebiście, jedyne co wymieniałem to akumulator z pierwszego montażu ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ
@emdet wracałem nim "eską", to rzeczywiscie masakra, ale z drugiej strony to nie lubię takiej jazdy, wolę jeździć drogami krajowymi. Strasznie nudzą mnie ekspresówki i autostrady.
@razALgul nudzą, więc jak najszybciej trzeba je minąć
@emdet a ja to mam tak, że mi czasem odbija i robię sobie wycieczkę, tak po prostu żeby sobie pooglądać jak wygląda moje województwo lub sąsiednie. Tak jakoś mam, że nie lubię autostradopodobnych tras. Z resztą nie lubię się nigdzie spieszyć. To czas jest dla mnie, a nie ja dla czasu.
@razALgul 1.4 to pancerny silnik, Tipo to ładne i dość solidne autka, niech służy
300 za 50zł? Śmiem wątpić
@PanNiepoprawny OP jako pierwszy na swiecie uzyskal nizsze spalanie niz deklarowane przez producenta xD
@100mph to jakoś pi razy drzwi...od zakupu zrobiłem ok 300km i wczoraj zalalem za 50 parę zł. Poprzedni właściciel zatankował mi go do pełna.
Niskie spalanie wyniknelo może z tego, że dopiero wyczuwam, jak się nim jeździć i nie przesadzałem z prędkością.
@razALgul mhm, czyli pali 2.5l/100km. Gratulacje! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PanNiepoprawny 6l/100km LPG
@razALgul okolo to slowo klucz xD 270km to tez okolo ale juz wynik o 10% przeklamujesz, a zeby byc wiarygodnym musialbys jeszcze spalanie Pb policzyc ;) ja tam w takie bajki nie wierze, a w szczegolnosci, ze zuzycie LPG jest zawsze wieksze niz Pb
@100mph jeśli przegiąłem, to przepraszam. To mój pierwszy samochód z gazem, dodatkowo jestem na etapie jarania się. Możliwe, że było to 270 kilometrów. Jak wydoje cały zbiornik gazu to wtedy będę wiedział, jakie jest realne spalanie.
@razALgul zorientuj sie przy jakiej temperaturze przelacza Ci sie auto na LPG i od jakich obrotow silnika masz dotrysk Pb ;) na LPG moze wygladac spalanie cudownie ale wskazowka Pb tez caly czas delikatnie opada ;) dla porownania mam Aurisa 1.6 z LPG i Fabie 1.0 MPI LPG, w Aurisie mam dotrysk od 3200 obrotow, a w Fabii od 2400 obrotow przy czym Fabia ma malo Nm wiec trzeba ja wysoko krecic i efekt jest taki, ze wskaznik wolno opada ale mimo wszystko 2x czesciej trzeba dolewac benzynki ;) suma summarum jazda mniejsza Fabia jest drozsza xD
@razALgul kontynuujac 3,2k obrotow w Aurisie mam przy 130km/h i do tej predkosci lece na gazie - przy 90km/h mam jakies 6,5l na 100, a przy 130km/h 8,5l na 100, Pb zero ;) w Fabio 2,4k obrotow mam przy ok 90km/h i wtedy mam 6l na 100km ale dochodzi Pb i to w dosc spore bo pewnie z 2l na 100km i czar pryska
@100mph trochę mi zejdzie, aż się nauczę tego silnika i zasad pracy instalacji. Przynajmniej wiem już na co zwcac uwagę
Dodał bym mema MACHAJĄCY PAPIEŻ ale mnie to osłabiło.
Kredo na fiata z 150k przebiegu to jest ekonomiczne harakiri.
Idę przeprosić matkę i usunąć konto.
@Mewtyla nikt nie będzie płakał.
@Mewtyla na jaki samochód nie wstyd brać kredo?
@Time_Machine na jakiś realtywnie dobry i tani w utrzymaniu. Ja mam toyote. Żona suzuki. Oba polecam choć mają różne zastosowania.
@Mewtyla ten fiat jest dobry i tani
@Time_Machine no dobra. Ale nie ośmioletni który ma 150k kilometrów i nie na kredyt. Doliczyć naprawy oprocentowanie i wyjdzie ci zamiast 35 to 50k. Albo więcej. A za 50k kupisz coś więcej niż Fiata do remontu.
To ile taki kosztuje?
@Dzika_kaczka_bez_dzioba za tego poszło troszkę ponad 30
A jakie raty masz
@Dzika_kaczka_bez_dzioba ponad 5 stówek, ale ja mam tendencje do nadplacania rat. Myślę, że w ciągu 5 lat spłacę.
@razALgul no i bardzo fajnie, niech służy bezawaryjnie
@razALgul No i super. Ile chleje LPG?
@Bojowy_Agrest jeszcze nie wiem. W momencie zakupu miałem zalany gaz do pełna i po przejechaniu ok 300 km, zalalem go za trochę ponad 50 zł. Wyzerowalem sobie przebieg i zobaczę ile zrobię na jednym tankowaniu.
@razALgul zrobiłem takim 120k km, jak chcesz to mogę sklecić jakieś protipy jak wymyślę.
A, ja robiłem sprzęgło gdzieś przy 90k km, więc jak nie jest już zrobione to się przygotuj.
@Kierkegaard mam to "wliczone" w koszty.
Leci prądzik, niech służy. :)
Ale tam jest literówka prawda? Miał byc przebieg 15 tysi, a nie 150 tysi? Boże, niech to będzie literówka.
@Boskakaratralalala nie, nie ma literówki. Używane tipo z przebiegiem 15 tys. To byłby dopiero zajechaniu przez uberowca dramat.
@Boskakaratralalala nie. Dlaczego? Wyjebany fiat na kredyt. Który wg właściciela nie nadaje się na autostradę.
@Mewtyla okej.
@Mewtyla przyje*bałeś się do mnie i mojej decyzji, jak rzep do psiego ogona. Na cholerę mi samochód na autostrady, jak nimi nie jeżdżę? Nie chcę ładować pieniędzy w swojego starego focusa, nie chce wydawać majątku na paliwo. Samochód ma mnie wozić, w miarę komfortowo do pracy i być tani w utrzymaniu. Nie chcę też nowych samochodów, bo mam w domu salonowa kijankę i ma 47000 nalotu, a jebie się częściej niż mój stary ford. Tyle.
@razALgul w twojej wypowiedzi wiele jest sprzeczności. Ani to nie będzie tanie ani komfortowe.
Jak sobie dodasz wszystkie koszty kiedyś to zrozumiesz. Bo póki co racjonalizujesz sobie decyzję jak tylko umiesz.
No słaby ale nie jeżdżę szybko. To nawet lepiej bo mandat mi dadzo. No nalotu ma duzi jak na Fiata z tym silnikiem ale to nawet lepiej, wymienię se sprzęgło za 5 stów panie ze szwagrem. Albo sam.
Wygoda? A komu to potrzebne. A dlaczego. Odsetki? Dobra cicho dupa.
Fiat w kredo co ma 150k nalotu i chuj.
Kijanka z salonu się jebie? A gwarancję zgubiłeś? Oddaj do salonu jak się jebie przy 40k kilometrów.
A przejebałem się bo dodałeś wpis.
Są zwolennicy ale i krytycy.
@Mewtyla nudne to już...
@razALgul wiadomo że argumenty i zdrowy rozsądek cie nudzą.
@Mewtyla tak sobie tłumacz.
@razALgul dobra ziomuś, jeszcze tylko rozrząd, sprzęgło i możesz jeździć. Specjalnie dla ciebie dodaje to zdjęcie i szerokości.
@razALgul
@Mewtyla w końcu....
Z tym 50 zł to poleciałeś, bo musiałbyś palić poniżej 6.5 l / 100, co wydaje mi sie niemozliwe, bo ten sam silnik w wersji 90 KM w Bravo pali w okolicach 9. Co więcej, wersje 95 KM z tipo nie do końca lubią się z gazem, tzn coś Włosi poskąpili na jakości gniazd zaworów i niejeden użytkownik zgłaszał problemy.
@hist4min4 no właśnie, wg całej historii serwisowej tu problemu nie ma.
I oby nie było.
@razALgul dobrze dobrze, relacjonuj jak się będzie sprawować. Jestem ciekaw, lubie ten model.
@hist4min4 samochód jest u mojej Pani mechanik. To drogi warsztat, ale zależy mi na czasie. Opowiem, jak odbiorę.
Gratuluję. Jest mułowaty i ciężko nim wyprzedzać. Skrzynia mnie denerwowała: dziwne zestopniowanie i krótka jedynka. Nie wiem po co 6 biegów w tym aucie. 5 by wystarczyło. Na puls wygląd auta i wygoda.
@ovoc 6 to nadbieg
@razALgul fajne autko, zgadza się - trochę grzybowóz, ale najważniejszą rolę spełni: przewiezie 4 litery. Niech służy.
We włoszczyznie nie odpadają klamki i sprzęgła, tylko się robią śmieszne rzeczy w instalacji elektrycznej. Powodzonka życzę. Ja bym na fiaty nie narzekał, spoko auta w spoko pieniądzach
@razALgul moi rodzice od zawsze kupowali auta sprowadzane z zachodu (głównie z Niemiec), zdarzyło się, że nawet bezpośrednio kupowali od komisu niemieckiego. I zawsze jakieś problemy i tylko ładują kasę w te auta a po 2 latach sprzedają i potem znowu to samo. W poprzednim aucie były takie cyrki, że trzeba było cały silnik wymieniać, ciągnie się zresztą rozprawa ze sprzedającym w sądzie. Także wg. mnie nawet lepiej zrobiłeś, że nie kupiłeś sprowadzanego.
@LoneRanger focusa mam sprowadzanego i kilka lat był spokój, ale teraz się zaczęło.
@razALgul Bardzo podobne przemyślenia miałem jak kupowałem moją Insignię 3 miesiące temu. Gratki, niech służy.
@lukmar Opisz, co tam było, jak kupiłeś...
@razALgul
O tutaj się chwaliłem, ale faktycznie bez większych szczegółów.
Opel Insingia, kombi, 2011 rok, 170k przebiegu, 2,0 diesel, 130km, co ~2 lata serwisowany w ASO, pełna dokumentacja serwisowa.
Zapłaciłem ~26 tysięcy złotych, po stargowaniu 2k na wymianę lampy ksenonowej. Też musiałem wziąć kredyt, bo pomimo bycia programistą za granicą, oszczędności rosną powoli (cały czas znajdują się jakieś konkretne wydatki), a auta potrzebowałem już niemal na cito. Kupowałem od prywatnego gościa, który woził nim dzieci po mieście i szukał czegoś bardziej ekonomicznego.
Może nie jest to Tesla Model 3, albo inny elektryk, którymi teraz się wszyscy wożą w Danii, ale wygodnie wiezie autostradą 4 osoby, a taki był mój główny cel. Wizualnie też nie ma wstydu. Do tego trafiła mi się bogato wyposażona wersja, gdzie większość bajerów po 13 latach nadal działa, więc nadal zdarza mi się usłyszeć "wooow" od pasażerów. No i drewno na desce rozdzielczej cieszy oczy.
I wisienką na torcie jest to że jest całkiem ekonomiczny. Po zmianie opon na letnie pali mi w trasie 5,5l diesla na 100 km. Nie ma tragedii jak na 2 tony auta.
@lukmar och nie, och nie...jak mogłeś wziąć kredyt...😛
Insygnie też mi się podobają 🙂
Podstawowe pytanie ile dałeś?
1.4 i 95KM bez turbo to w każdym aucie jest mułowate. Na prostej ok, redukcja przy wyprzedzaniu i gaz do podłogi, gorzej w górach.
Mam Astrę J rodziców na sprzedaż i to też jest okrutny muł ale dało się przyzwyczaić.
@Hasti 30 z hakiem. Patrząc na obecny taryfikator, to nawet dobrze, że to muł...
Dajesz fote w tym stylu:
No i fajnie! Niech służy!
A tak generalnie, to wóz sprawny? Jak tarcze i klocki? Rozrząd robiony? Cała elektryka sprawna, podobno w fiatach nic się nie zmieniło i wiecznie to niedomaga.
@Byk zakończę temat rejestracji i opłat i stawiam do warsztatu na rozrząd i zapewne wymianę sprzęgła. Albo chociaż niech ocenią, czy to już.
@Byk już po serwisie. Za wiele nie było do wymiany. Świece, olej, rozrząd, kilka pierdół odnośnie zawieszenia, wymiana filtrów od gazowni i już jest cacy. Jak na razie elektrykę ma okej. Mam OBD2, to jak coś wyskoczy, to sobie sprawdzę. Moja szefowa serwisu mówi, że samochód za szybko do niej nie wróci.
@razALgul jaki rok?
@Czemu 2016
@razALgul bardzo ładne pipo, niech się dobrze wozi. BTW, przy kupnie samochodów używanych sprawdza się ceny części, koszty napraw i serwisów popularnych rzeczy (rozrząd, końcówki, przeguby itp.), bo wiadomo, że takie koszty pojawią się tak czy tak i trzeba będzie zrobić. A nie trzymać kciuki, że klamka nie odpadnie. Niech odpada, ale niech nie kosztuje tyle, żeby trzeba było nerkę sprzedać. A znam takich, co nie zrobią rozrządu, bo to jest koszt 1/3 ich auta.
@t0mek przy każdym samochodzie, który kupiłem, wymieniałem jak najszybciej rozrząd. Co do części, to nie jest to mój pierwszy fiat i ceny są bajecznie niskie. Ogólnie to jest prosty samochód i o to mi chodziło. 🙂
@razALgul jak tam niby jest tylko 35 litrów baku?
@Tawantinsuyu dobra, mój błąd. 45...po prostu wlałem do pełna trochę ponad 30 litrów, kiedy miałem 2 kreski na skali.
@razALgul no właśnie, bo już się przestraszyłem że taki downgrade fiat zaliczył.
Bardzo ładny kolor, fajnie się prezentuje.
Niech dobrze służy.
@Gadu_gadu dziękuję
@razALgul bez hejtu- dlaczego nie leasing?
@bylembordo bez owijania w bawełnę. Nie znam się na tym i nie zagłębiałem się w to. Może to mój błąd, ale już obiad po musztardzie.
@bylembordo a polecasz może jakiś wynajem długoterminowy dla osoby prywatnej (czyli nie właściciela firmy), bez limitu kilometrów typu 15000 na rok (25000 myślę że może być)?
@razALgul zawsze sie dziwie jak ludzie sie szczypia i oszczedzaja 5zl a jak przychodzi do duzych decyzji to lekka reka wydaja ponad 100k, przeciez gdybys wzial najem i wrzucil te 100k na lokate 7% to bys mial 2 albo 3 raty za wynajem gratis
@Tawantinsuyu ja mam w swojej firmie alphabet (slabe opinie) w wynajem dlugoterminowy - Panek, express z Krakowa?
@bylembordo dzień dobry. Nie owijałem w bawełnę. Nie znam się na tym. Już musztarda po obiedzie. Obiecuję się doszkolić, bo lubię się czegoś uczyć, ale po wszystkim. Mam kredyt na samochód, który wg niektórych jest do remontu, ale co tam... nie każdy wie co pisze...
@razALgul aaa..ja przeczytalem ze wlozyles 150k swoich pieniedzy. Zrob sobie edukacje finansowa np Szafranskiego, bo mozesz szybko wpasc w spirale dlugow
@bylembordo spokojnie. Nie zamierzam wpadać w spirale. To była przemyślana decyzja i dostosowana do moich możliwości.
Tipo to grzybowóz, który nie przyspiesza (1.4 90 95KM), więc uczy mnie pokory
Dla mnie to byłaby dyskwalifikacja. Samochód musi jeździć normalnie, żeby dało się nim wyprzedzać bez piłowania i wskakiwać w odpowiednim tempie na swoje miejsce przy zmianie pasa. To jest kwestia nie tylko komfortu, ale i bezpieczeństwa. Organicznie nie cierpię, gdy samochód uczy mnie pokory, zwłaszcza przy dojazdach do pracy. Nie wymagam cudów, mój seat ma 150 koni i to w zupełności wystarczy, ale jakbym miał ze swoim własnym autem codziennie walczyć i piłować, to bym się tylko wkurwiał i znienawidziłbym taki wóz, zanim bym go spłacił. Gdybym był na Twoim miejscu, wziąłbym starszy, brzydszy, gorszy – ale jeżdżący normalnie.
Ale – nie jestem na Twoim miejscu
@xniorvox już w komentarzu gdzieś się trochę z tego spalania wytłumaczyłem, że trochę przesadziłem...😛 Mimo wszystko mało pali. Co do dynamiki, to jak go przeciagne, to spokojnie wyprzedze. Jednak jak wspomniałeś, trochę piłuje. W każdym razie wolę lekkiego muła, niż rezydenta warsztatu, którym stał się mój poprzedni samochód.
@razALgul szerokości i bezpiecznej jazdy!
Widzę, ze spory temat samochodowy
Tipo to grzybowóz, który nie przyspiesza (1.4 90 95KM
@razALgul co Ty wiesz xD 1.25 60 KM here. gdyby nie to, że auto jest totalnie bezproblemowe i ogólnie spoko to wymieniłbym je już dawno.
Zaloguj się aby komentować