Biedronka zaczyna sprzedawać paczki z przecenionymi produktami, które inaczej trafiłyby do śmieci
gazetaplNajpierw były testy. Obie firmy pilotażowo współpracowały ze sobą od czerwca 2021 r. Początkowo pilotaż obejmował wybrane sklepy Biedronki, m.in. w Warszawie, Tarnowie, Elblągu. Teraz do akcji włączy się aż 500 placówek sieci w całym kraju.
W przypadku wystąpienia nadwyżek w sklepach sieci Biedronka użytkownicy aplikacji Too Good To Go będą mogli kupić paczki niespodzianki za 1/3 ceny wyjściowej. W paczkach znajdą się produkty o krótkich terminach ważności, np. warzywa, owoce, pieczywo, a także paczkowane: wędliny, mięsa, ryby, gotowe dania.
– Rozszerzenie współpracy z największą siecią sklepów w Polsce jest ogromnym sukcesem, który postrzegamy w kategorii win-win. Z jednej strony Biedronka jest w stanie efektywnie zarządzać żywnością, z drugiej użytkownicy Too Good To Go, korzystając z bogatej mapy sklepów, będą mogli przyczynić się do zwiększenia skali niezmarnowanego jedzenia nawet w najmniejszych i najodleglejszych miejscowościach w Polsce – mówi Anna Kurnatowska z Too Good To Go.
Firma Too Good To Go od blisko czterech lat działa na rzecz ograniczenia skali marnowania jedzenia. Współpracuje ze sklepami oraz biznesami gastronomicznymi. Ich współpraca z Biedronką - jednym z liderów wśród dyskontów - to szansa na rozszerzenie działań.
Rocznie w Polsce marnuje się blisko 5 milionów ton żywności.
– Ograniczenie zjawiska marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka. Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego. Współpracujemy z ponad 140 OPP na terenie całej Polski. Prowadzimy kompleksowe działania, począwszy od akcji edukacyjnych, przez współpracę z organizacjami pomocowymi, a także budujemy partnerstwa z takimi inicjatywami jak Too Good To Go – komentuje Agnieszka Koc, dyrektorka ochrony środowiska w sieci Biedronka.
#zakupy