Miejsce: Rondo Olszewskiego w Szczecinie (skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego, Szafera, Arkońskiej)
Kierujący osobówką (niebieski) zmierza al. Wojska Polskiego w kierunku centrum
Kierujący autobusem (czerwony) zmierza z naprzeciwka i skręca w lewo w ulicę Szafera przez środek ronda śladem torowiska tramwajowego (Nie jest pojazdem szynowym)
Niebieski mija standardowy zestaw znaków: C12 skrzyżowanie o ruchu okrężnym oraz A-7 "ustąp pierwszeństwa" przed wjazdem na skrzyżowanie oraz dodatkowo znak A-21 "Tramwaj" przed przecięciem się pasa ruchu z torami pojazdu szynowego).
Czerwony posiada ten sam zestaw znaków (C-12 + A-7) przed wjazdem na skrzyżowanie, na samym środku skrzyżowania nie ma znaków. Przed skrzyżowaniem (na wysokości przystanku) ma wytyczony i oznakowany znakiem poziomym bus pas. Dodatkowo przecina dwa razy linię ciągłą umieszczoną wokół wyspy (gdyby to robiło jakąś różnicę)
Kto ma pierwszeństwo i dlaczego?
- Zrób skrzyżowanie o określonych zasadach ruchu
- Wpierdol tam pojazdy które jadą według zupełnie innych zasad
Przecież to tak jakby po mieście jeździły angielskie autobusy lewą stroną kiedy reszta ruchu jest prawostronna
@kmovsky @ewa-szy @Kyrie_Eleison @JeanValjean @Rudolf @Macer @Fen @ZohanTSW
Uważam że w takiej sytuacji kiedy autobus śmiga przez środek tarczy ronda, należy go potraktować jako pojazd szynowy. W dużych miastach autobusy często poruszają się po torowisku, korzystają z tramwajo sygnalizacji świetlnej (kresek). A dalej to już standardowo jak pod linkiem.
@Marchew uważaj. Ale to nie jest pojazd szynowy. Podobnie jak wjedziesz sobie do zatoczki, nie staniesz się autobusem i nie masz jego uprawnień przy jej opuszczaniu.
Znalazłem jeszcze fotkę z perspektywy tramwaju przed wjazdem na skrzyżowanie, jakby kogoś to interesowało:
@Instruktor.Prowadzacy może kolega się wypowie?
Zaloguj się aby komentować