#afera #grohe i nawet trochę #heheszki

Moim zdaniem nadaję się to na kręcenie Małysza. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kupiłem całą armaturę Grohe kolor Cool Sunrise bo takie pasowało mojej różowej. Pierwszy dzień po wprowadzce i porannej toalecie przypadkiem pozostawiliśmy trochę pasty Elmex na odpływie umywalki. Wieczorem po jej zmyciu 'złotego' koloru już nie było.

Napisałem do Grohe i wkeiłem kilka zdjęć. Dla mnie sprawa prosta. Wadliwy produkt, raczej pasta nie powinna szkodzić armaturze. Jej obecność to raczej spodziewane zjawisko? Niekoniecznie dla nich.

..oczywiście wykonałem test kontrolny, używając naszych past oraz dodatkowo mydła. Po mydle ani śladu a pasta zarówno dzieci jak i nasza odbarwiła odpływ ponownie.
2302579d-f502-4f8b-9152-7541bff063e8
f879510d-b419-484c-927f-33fa07fec59b
81262cdc-9a41-48bf-9d6c-a3a0d6d07480
7b2e4d90-282f-4e17-89ac-b1b49417c965
a1563175-ea51-48b5-995c-067260430fd8
Cybulion

@krismarc chcialo sie miec złoty kibel XD. Nie wiem ja bym ich do sadu ciagał, moze jakis atak na Rzecznika praw konsumenta czy jak to sie zwie ale to bedzie rzeczoznawca pewnie potrzebny wiec blokujesz hajs do wygrania(oby) sprawy

lexico

@krismarc pisz bezpośrednio do Düsseldorfu, bo z polskim oddziałem będziesz się spierał wieki

Konto_serwisowe

@krismarc Dobra ta pasta, wybielająca?

jonas

@Konto_serwisowe Odzłacająca.

Half_NEET_Half_Amazing

O kurde, muszę zaprzestać używania elmexa

starszy_mechanik

Grohe dobrze wie że "złota" armatura to kicz i tandeta i zastosowało automatyczne odbarwianie

Daniel_Obajtek

Tak to bywa jak się wspiera niemiecką gospodarkę będąc "der untermensch".

Życzę powodzenia w rozwiązaniu sprawy

RedCrescent
  1. Piorun dla zasiegu.

  2. Powodzenia i nie odpuszczaj, chyba, ze lazienka ma sluzyc jedynie za tlo dla lansu w soc-mediach

  3. Przestroga dla wszystkich zastanawiajacych sie nad wyborem armatury. Ja z grohe sie "wyleczylem" po szybkim (moim zdaniem zbyt) baterii umywalkowej. Przeszedlem na KFA i od tego momentu spokoj. Polecam, tym bardziej ze rodzimy producent. Teraz nawet rzucilem okiem na ich stronke i widze ze nawet duzo czesci zamiennych mozna bez problemu znalezc.

Mikel

@krismarc Nie wiem czy spartaczyłeś reklamację specjalnie, czy znowu mamy przykład nieznajomości praw konsumenta


Są dwa rodzaje reklamacji:


  • Z tytułu niezgodności towaru z umową

  • z tytułu gwarancji


https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc-czy-gwarancja/


Różnica jest taka że w gwarancji możesz sobie napisać cokolwiek i wyłączyć cokolwiek. Przy każdym produkcie który kupujemy dostajemy taką broszurkę którą prawie każdy wyrzuca do śmieci - nazywa się to "Warunki gwarancji". A tam producent może napisać wszystko - na przykład to że masz dbać o czystość produktu i jeżeli tego nie robisz to umywa ręce. Tutaj wypina się bo:

Chcielibyśmy zauważyć, iż do każdego produktu Grohe Polska w zestawie dołączona jest instrukcja czyszczenia, według której do czyszczenia nie wolno używać [...] preparatów do usuwania osadów wapiennych,


Niedopatrzyłeś że zostawiłeś zaschniętą pastę, która jest zakazanym środkiem czystości -> nie utrzymywałeś produktu w czystości zgodnie z zaleceniami producenta -> gwarancja nie uznana.


Natomiast istnieje jeszcze reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Różnica jest taka że tu nie ma książeczki od producenta tylko ustawa która chroni konsumenta przed leceniem w ciula przez producentów:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/

W tym trybie idziesz do producenta i mówisz mu: MIałem armaturę, używałem normalnie, zgodnie z przeznaczeniem i ta zmieniła swoje parametry na podstawie normalnego użytkownania (odbarwienie) - czyli żądasz o przywrócenie towaru do zgodności z umową.

I tutaj producent nie może tak łatwo powiedzieć że według niego pozostawienie pasty na długi czas to nie jest odpowiednie użytkowanie. Tu nie ma wyłączeń, których mógł sobie pozwolić w "warunkach gwarancji"


Wk#rwia mnie nieznajomość swoich praw, bo przyjdzie taki jeden i mówi żę firma X tnie w ciula bo nie uznaje gwarancji.


A potem idzie plotka że firma X taka zła.

Każda jest zła jeżeli reklamuje się produkt z tytułu gwarancji pełnej wyłączeń


A oni napisali Ci wprost, zaraz na początku:

W nawiązaniu do zgłoszenia, które wpłynęło do Grohe, uprzejmie informujemy, iż reklamacje rozpatrywane są na podstawie udzielonych na zakupiony produkt warunków gwarancji


Trzeba było odpisać że nie zgadzasz się z tym trybem i chcesz żeby była rozpatrywana z tytułu niezgodności towaru z umową. Pewnie odesłaliby Cię do sprzedawcy, bo to właśnie sprzedawcy reklamujesz niezgodność towaru - a nie producentowi, jak to zrobiłeś (dlatego pewnie zakwalifikowali to jako tytuł gwarancyjny). Jakbyś zareklamował sprzedawcy, wtedy pewnie miałbyś już nowy odpływ.


Zjeb*łeś to płacz, a nie oskarżasz firmę że się wypina. Ma do tego prawo bo ty pomyliłeś paragrafy. Masz nauczkę ale nie oskarżaj kogoś że Ty skopałeś. Moim zdaniem nie nadaje się to na Małysza

ac6d6636-b907-479c-95b6-6752eb2b5bf9
krismarc

@Mikel mam gdzieś ten odpływ i całą ich gwarancje. Dla mnie sprzedali gó*no i nie może być tak, że pasta nie może znajdować się w umywalce. To absurd. To tak jakbym do kibla nie mógł robić dwójki bo roz*ebie porcelane i to przy pierwszym użyciu. Co mi po gwarancji? Oddadzą mi 200 zł albo podarują kolejny? Kwestia czasu jak będzie to samo, bo dzieciaki nie będą myć umywalki a ja nie mam zamiaru chodzi koło tego jak z jajkiem. Jak dla mnie to jest wada technologiczna. Teraz sobie radź człowieku, jak chcezs mieć to w jakimś komplecie. Przecież nie wymienie całej armatury z powodu jednego odpływu.

utede

@Mikel Jesteś dobitnym dowodem że w tym kraju każdy musi być fachowcem od wszystkiego bo inaczej każdy cię wyrucha. Produkt jest zjebany i powinni z uśmiechem wymienić i przeprosić, a nie że człowieka analizować na co się powołać i czy złożyć reklamację w pełni księżyca. Żałosne

krismarc

@utede to co powiedziałeś potarzałem sobie przez całą budowę też sądziłem, że tak to się odbędzie, chociaż miałem wątpliwości, że kolejny będzie taki sam. Jak się potoczyły sprawy przerosło moje wyobrażenia.

77beef8e-1d20-4337-b6a1-e740e8901d5e
krismarc

Kompresja. Wrzucam text:


On Thu, Dec 7, 2023 at 2:05 PM Grohe PL Field Service [email protected] wrote:

Szanowny Panie


W odniesieniu do odpowiedzialności gwarancyjnej Grohe, która została opisana w karcie gwarancyjnej Grohe, dostępnej na stronie internetowej www.grohe.pl, wskazujemy, że gwarant nie odpowiada za wady produktu powstałe m.in. w wyniku uszkodzeń powierzchni lub powłok Produktu powstałych w wyniku niewłaściwej pielęgnacji Produktu niezgodnej z zasadami określonymi w Instrukcji (w szczególności w związku z użyciem do mycia niewłaściwych środków pielęgnacyjnych: czyszczenia gąbkami i środkami szorującymi, środkami czyszczącymi zawierającymi rozpuszczalniki lub kwasy, preparatów do usuwania osadów wapiennych, kwasu octowego i octu spożywczego), a także innych nieprzeznaczonych do pielęgnacji grupy produktów, do których należą Produkty, np. silnych zasad i detergentów oraz uszkodzeń mechanicznych Produktu (w szczególności w wyniku stosowania niewłaściwych śodków chemicznych opisanych wyżej).


Reklamowany korek wykonany jest z metalu pokryty powłoką chromowaną GROHE Long-Life


• W konsekwencji użytego materiału który odpowiada za kolor konieczna jest pielęgnacja, która nie tylko nie zniszczy zewnętrznych powłok Produktu, ale również będzie je chronić przed czynnikami zewnętrznymi.


• Dlatego należy zachować ostrożność podczas eksploatacji produktu i stosować się do zasad pielęgnacji.


• Zgodnie z instrukcją czyszczenia dodawaną do każdego produktu po czyszczeniu produkt należy dobrze wypłukać i osuszyć czystą ściereczką(..). Możliwe jest zastosowanie preparatu Groheclean.


Pana odwołanie i eksperyment bezsprzecznie utwierdził nas w przekonaniu , że powłoka została uszkodzona poprzez czynniki zewnętrzne jakim jest pasta do zębów pozostawionej na produkcie przez ponadnormatywny czas.

Po użyciu , produkt powinien być opłukany wodą aby nie był narażony na bezpośrednie działanie substancji zewnętrznych.


Takie stanowisko Grohe jest również wyrazem dbania o wizerunek marki Grohe, która oferuje klientom produkty spełniające wszelkie normy jakościowe i techniczne, co jednak nie uzasadnia obarczania producenta negatywnymi konsekwencjami zdarzeń, za które w żadnym wypadku nie może odpowiadać.


Decyzja Firmy jest ostateczna i dalsza korespondencja na temat tej sprawy nie będą już prowadzone. 


________________________________

LIXIL


Jan Boroń

Field Service Manager

Tel: +48-22-543-26-40

Grohe Polska Sp. z o. o., ul. Puławska 182, 02-670 Warszawa

krismarc

Od: 'Krzysztof Marciniak'

________________________________________


Dzień dobry,


Ja nie wiem czy my się dobrze rozumiemy. W tym wypadku nie ma mowy o żadnej pielęgnacji ani myciu a wyłącznie o zwyczajnym użytkowaniu! Czym jest mycie zębów w łazience nad umywalką.

(w szczególności w związku z użyciem do mycia niewłaściwych środków pielęgnacyjnych: czyszczenia gąbkami i środkami szorującymi, środkami czyszczącymi zawierającymi rozpuszczalniki lub kwasy, preparatów do usuwania osadów wapiennych, kwasu octowego i octu spożywczego) Więc nie wiem czym się kierujecie cytując tę linijkę.


Nie mam takiej możliwości ani ochoty pilnować odpływu umywalki przed obecnością pasty do zębów w szczególności kiedy użytkują go również osoby trzecie poniżej 7 roku życia! Produkt powinien być przystosowany do takich warunków co wskazuje na jego technologiczne braki.


To że dodatkowo uszkodził feralny produkt nic nie zmienia. Zwrot gotówki ani wymiana na identyczny nie rozwiązują moich problemów. Obstawiam, że każda jedna sztuka jest obarczona tym samym. Wymiana na innego producenta stylistycznie będzie odbiegać od tego co chcieliśmy osiągnąć. Tak więc 10 letnie użytkowanie waszych produktów i moje zdanie o marce znikło tak samo jak wasza farba.


Nie mam nawet ochoty komentować sposobu w jaki próbujecie zakończyć sprawę. Dalsze kroki będę kierował wyżej tj, Dyrekcji, Niemiec, Rzecznika Praw Konsumentów a jak zajdzie taka potrzeba to sądownie. Państwa stanowisko również zostanie upublicznione na portalach społecznościowych i przesłane do różnych redakcji.


Radzę skonsultować z przełożonym oraz waszym marketingiem. Czekam na zmianę decyzji do jutra. Interesuje mnie wyłącznie pełnowartościowy produkt, który kolorystycznie będzie pasował do baterii i całej reszty waszej armatury oraz będzie można go użytkować w zwyczajny sposób a nie traktować jako ozdobę łazienki, której nie można dotknąć!



Krzysztof Marciniak

krismarc

Szanowny Panie,

O decyzji firmy poprzez nieunania reklamacji został Pan poinfomorwany , a korespondecnje dalej w tej sprawie nie będziemy prowadzić.

________________________________

LIXIL


Jan Boroń

Field Service Manager

Tel: +48-22-543-26-40

Grohe Polska Sp. z o. o., ul. Puławska 182, 02-670 Warszawa

krismarc

Jeszcze mi ten managerek odpisuje po 19:00 z kilkoma błedami. Może najebał się z wrażenia albo to jakiś obóz pracy. Ewentualnie solidny korposzczur.

utede

@krismarc bezczelne odpowiedzi. Potwierdź mu że faktycznie dalej korsepdoncencji prowadzić nie będziecie bo dalsze kroki skierujesz do centrali głównej i RPK

Zaloguj się aby komentować