

Komentarze (23)
@lactozzi ostatnio się dowiedziałem, że ten dziób się opuszczał żeby piloci mieli lepsza widoczność, chodziło o duży kąt pod jakim konkord stratował i lądował. A ja przez całe życie myślałem, że to jakiś niesamowity wynalazek wpływający na jakieś siły działające na samolot :)
@cebulaZrosolu dokładnie nazywa się to kąt natarcia.
Tłumacząc bardzo łopatologicznie skrzydło przy niskich prędkościach musi być skierowane w górę przy niskich prędkościach aby zwiększyć siłę nośna. Oprócz tego samoloty przy lądowaniu wysuwają klapy które także zwiększaj a siłę nośną.
@ElektrolizatorDwuczlonowy no ja to się kompletnie na tym nie znam, ale w tym podkascie co go słuchałem to gość mówił, że to też zależy od układu skrzydeł, w tym przypadku skrzydła typu delta powodują to, że kąt natarcia o którym mówisz, jest większy.
Ale przyznam, że podcast nie był robiony przez inżyniera lotnictwa więc ciężko stwierdzić czy mówił prawdę :p
@cebulaZrosolu może coś w tym być, skrzydła przystosowane do dużych prędkości więc przy niskich prędkościach nie spisują się tak dobrze
@pol-scot jakieś dowody
@SuperSzturmowiec prototyp



@SuperSzturmowiec rejsowy


@pol-scot myślałem że jesteś tak stary że miałeś okazje obejrzeć w moemencie zapowiedzi/premiery xD
Aż tak star ta maszyna stawiałem lata 80-90
"wzbił się po raz pierwszy w powietrze 2 marca 1969 roku, " xD
@SuperSzturmowiec musiałbym być stary i bogaty...
To najciekawsze malowanie Concorda. Przez ciemną farbę, za bardzo się nagrzewał i musieli zmniejszyć prędkość maksymalną.

@Johnnoosh jakie burgery? przecież napisane jest Pepsi...
@Johnnoosh Dubaj wtedy to była pustynia
@kubex_to_ja już nie
@kubex_to_ja Latały do roku 2003 to już chyba był Dubaj jako miasto a jak nie to do innego szejka arabskiego, wiadomo o co chodzi
Zaloguj się aby komentować