160mld zł wydane do 2030 roku na program który w dłuższej perspektywie przyniesiem według wszelkich istniejacych analiz duże korzyści dla Polski i budżetu to marnotrawstwo. Ale za to 60-70mld które wydajemy ROCZNIE na 800+ które nie ma dosłownie żadnego pozytywnego wpływu na gospodarkę prócz sztucznego stymulowania konsumpcji jest świetnym pomysłem xD

Czego nie rozumiesz ruski agencie xD

#bekazkoalicjiobywatelskiej #neuropa #konfederacja #polityka #polska #gospodarka
8943db9d-d7c1-457f-a430-50f6ac18888d
Anty_Anty

+ 0,5 % do PKB to nie dla polaka robaka biedaka bo mu sie od dobrobytu w głowie pomiesza XD

Nedkely

Wybudowanie lotniska w Berlinie za 7 mln euro (28 mld zl) uwazane tam jest za ekonomiczna katastrofe i bezuzyteczna inwestycje, a my to przebijemy ponad 5 krotnie.

Przy takiej inwestycji koszty moga sie jeszcze podwoic.


Nielepiej juz uruchomic polski program nuklearny, elektrowni i budowy bomb za te olbrzymie pieniadze?

PanPieczi

@Nedkely Przecież oba te lotniska mają zupełnie inne funkcję. Berlin-Brandenburg miał od początku służyć głównie do obsługi ruchu krajwoego, CPK natomiast to ma być międzynarodowy HUB, z dużym naciskiem na cargo. Jeżeli chodzi o cargo to obecnie nie ma żadnego lotniska w Polsce, które chociaż trochę by się liczylo na arenie międzynarodowej.

Ciuplowski

@PanPieczi Chwila, a lotnisko Łódź? Czemu terminal cargo nie jest tam wykorzystany w 100%, podobnie na innych lotniskach? Skoro jest takie zapotrzebowanie, to jakim sposobem obecne lotniska mają tak małe obładowanie terminali cargo?

PanPieczi

@Ciuplowski Nie wiem, Ty mi powiedz, pracuję od początku kariery w łańcuchu dostaw dwóch międzynardowych korporacji. Pierwsza ma 5 fabryk w Polsce, druga 6, zawsze nasze torary szły przez lotnisko we Frankfurkcie, w życiu nie słyszałem o jakimś śmieszyn lotnisku w Łodzi, Okęciu czy jakimkolwiek innym Polskim w kontekście transportu naszych towarów. Widocznie duży hub, z którego można bezpośrednio wysłać towar w świat ma większy szens niż jakieś zadubie pod Łodzią.

Ciuplowski

@PanPieczi, może nie od początku kariery, ale od lat jestem związany z handlem międzynarodowym. Transport odbywa się wieloma drogami.

Patrz, czyli zamiast małych lotnisk z rezerwą wydolności terminali cargo lepiej, ażebyśmy mieli jedno ogromne lotnisko, po którym będzie hulał wiatr i jeździły puste pociągi. Może i będzie drogie, za to brak perspektyw na obładowanie go zleceniami.

Zamiast klepać debilizmy sprzedane przez opłacone przez CPK agencje marketingowe, poczekam na wyniki audytów i nowych analiz. Jeżeli będą jednoznacznie korzystne, to niech budują.

kodyak

To może należy przypomnieć co było jak był wprowadzany program 500 plus. To będzie program który rozwiąże wszelkie problemy dotyczące przyszłych pokoleń. Wprowadzając go inwestujemy w przyszlosc XD

PanPieczi

@kodyak Nikt logicznie myślący nie wierzył że 500+ podbije dzietność, a jeżeli chodzi o CPK to jest masa raportów potwierdzających sens jego budowy.

Ciuplowski

@PanPieczi Podobne analizy były podwałom wprowadzenia 500+.

Masa spreparowanych raportów, które miały zapewniać, że jest to super inwestycja. Ciekaw jestem wyniku audytów i kolejnych analiz, zobaczymy, czy pokryją się z tymi zlecanymi przez CPK.

niepopularna_opinia

@kodyak Raczej była mowa, że żule przepiją. Nikt nie gadał takich głupot. 500+ zmniejszyło biedę wśród dzieci i jest projektem na miarę europejskiego państwa. Ja wiem, że tu wszyscy przyzwyczajeni do biedy i kartonu.

kodyak

@PanPieczi XD sens budowy tak ale niekoniecznie cpk. Jedynym problem tak naprawdę jest lotnisko Okęcie. Reszta to wydumane sny o potedze

kodyak

@niepopularna_opinia oj bylo było. Wszelkie analizy mówiły że to pomoże dzietności. W końcu to było program dzietności

niepopularna_opinia

@kodyak Musieli poruszyć wątek dzietności, bo Polacy to samolubny naród egoistów. Każdy wiedział, że to program socjalny (a dzietności i tak nie pogorszy). Dzietność to bardzo skomplikowany i multidyscyplinarny problem.

Ciuplowski

według wszelkich istniejacych analiz

Które mało co mają wspólnego z rzeczywistością, były robione pod tezę.

Tempo realizacji "inwestycji" jest nierealne do utrzymania, to każdy wie.

Ciekaw jestem, czy kolejne analizy będą równie pozytywne dla tego projektu.

starszy_mechanik

Te same analizy które sugerują że w pierwszym roku funkcjonowania CPK obsłuży 40+ mln pasażerów? Po co się ograniczać, dajmy 60 mln

Zaloguj się aby komentować